Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermostaat
#11
Dus met een nieuwe wordt het spul warmer. Vreemd. Dan zou de nieuwe niet goed openen dus. Of...afgesteld zijn om op een hogere temp. te openen. En omdat het nog niet warm is buiten nog niet openen nu???!!??

Ik heb ook verschillen gemerkt in de stand van de temperatuurmeters bij 240's. De temperatuurmeter van de Turbo-sedan die ik eerst had ging ook niet echt omhoog. Dan dacht ik altijd...zou dat ding wel warm worden en staat de thermostaat niet gewoon continu open misschien..of op een kier. Maar bij mijn huidige 245 Turbo weet ik niet hoe het zit. Zullen we wel zien.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#12
Volgens mij is 90 graden dusdanig heet dat je de slang eigenlijk zonder brandwonden niet vast zou kunnen houden. Misschien heeft de thermostaat altijd al wat slecht gewerkt en deed de nieuwe gewoon waar hij voor ingehuurd was. De beste test is denk ik het pannetje met het kokende water (liefst ook met gebruik van een thermometer).
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#13
Volgens mijn oom komt het vaak voor dat de meters niet goed werken, ik ga vanavond thermostaat bij mijn pattaten koken :lol: en dan zalik wel zien of hij werkt
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
#14
mfellman schreef:Misschien heeft de thermostaat altijd al wat slecht gewerkt en deed de nieuwe gewoon waar hij voor ingehuurd was.
Een thermostaat hoort te zorgen voor sneller opwarmen van de motor, niet voor het verhogen van de bedrijfstemperatuur!
Antwoord
#15
Divadi schreef:
mfellman schreef:Misschien heeft de thermostaat altijd al wat slecht gewerkt en deed de nieuwe gewoon waar hij voor ingehuurd was.
Een thermostaat hoort te zorgen voor sneller opwarmen van de motor, niet voor het verhogen van de bedrijfstemperatuur!

Deels heb je daar gelijk in maar als een thermostaat nooit goed gesloten heeft (gaatjes in geboord) dan is de kans groot dat gewoon nooit de bedrijfstemperatuur goed gehaald is en dan verhoogd een thermostaat die wel werkt effectief de bedrijfstemperatuur naar de temperatuur die eigenlijk aangehouden zou moeten worden.

Overigens zit ik me net wat te bedenken over het oplopen van de temperatuur eenmalig en dat was niet het plakken van de thermostaat maar werd veroorzaakt doordat er nog steeds lucht in het koelsysteem zat. Ik heb een Austin Maestro gehad met een iets lekkende koppaking en die werd in eerste instantie "te"-heet. Als de thermostaat door de stoom dan uiteindelijk toch open ging was er niets aan de hand.

Misschien is het toch handig om nog eens te kijken naar het koelvloeistof en de druk op de slangen. Het beste even testen bij het warmworden vlak voordat of op het moment dat de thermostaat open gaat testen of de slang wat hard aanvoelt.
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#16
Thx, voor de tips, die ga ik straks allemaal uitproberen :wink:


cheers
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
#17
En al wat wijzer geworden?
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
#18
1. heb je het systeem wel goed afgevuld, dwz met kachel op warm. anders kan er lucht in het systeem blijven zitten en voelt je thermostaat pas laat de warmte.

2. de temp.meter heeft normaal gesproken een 'demper' erop gemonteerd die nogal eens kapot willen gaan. Dan schiet de temp. omhoog en weer omlaag. Als je benzinemeter ook nogal varieert, dan zou dat het probleem kunnen zijn.

3. uiteraard je thermostaat in een pannetje water aan de kook brengen om 'm te checken. meeste 240's horen vlgs mij een 82 graden thermostaat te hebben.
Antwoord
#19
Ik heb hem getest en hij doet het normaal,
hij is ook goed afgevuld dus ...
aangezien mijn benzine meter ook nogal varieert vermoed ik dat het oplossing 2 is Smile iemand een idee hoe dat ik die demper moet vervangen ?
wedish designer drugs<br />*NU VERKRIJGBAAR: "PARELS VOOR DE ZWIJNEN" VAN KONCEPT* 10 betonpunkparels gebracht door uw betonpunkzonen uit Molenbeersel. Geschilt om als achtergrond muzak te gebruiken in uw azalea en fuchsia serre.
Antwoord
#20
ik heb het probleem zelf (nog?) niet gehad, maar ik hoorde dat de meest simpele oplossing was om op de sloop een nieuw setje te halen.

Helaas geen idee wat het dempertje zelf is???
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Thermostaat logica Rin 2 233 10 September 2023, 18:24
Laatste bericht: Rin
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 1.810 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Volvo D24TIC Thermostaat gaat niet open?? GreenD24tic 1 2.208 4 April 2020, 22:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  Temperatuur en type thermostaat Maarten245DL 5 4.225 7 February 2019, 20:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  thermostaat koert4 4 3.088 27 November 2017, 23:32
Laatste bericht: koert4
  thermostaat B21A motor LPG 245GLE1981 5 6.997 2 May 2015, 09:33
Laatste bericht: 245GLE1981
  Te warm lopen.. Zelf zonder thermostaat Stevves 9 7.957 1 August 2014, 19:43
Laatste bericht: skidje
  Welke thermostaat? (GAS) shineslikesun 13 10.607 10 November 2011, 22:15
Laatste bericht: Rob
  onbekende thermostaat wakka 6 3.700 12 August 2011, 23:41
Laatste bericht: wakka
  Temperatuur te laag na nieuwe thermostaat Patrick245 5 3.346 23 June 2010, 17:05
Laatste bericht: Patrick245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)