Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veerpootschotels verroest
#1
Mijn voorste veerpootschotels zijn aan vervanging toe. Hoe kan ik dit het beste doen?
Opzoek naar twee andere veerpoten of kunnen de schotels alleen vervangen worden?
Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven
Antwoord
#2
Heb hetzelfde probleem, mijn onderste veerpootschotels zijn ook doorgeroest en moeten vervangen worden.
Hoe heb jij het opgelost? Zitten deze schotels gelast?
Antwoord
#3
Ik heb ze momenteel er nog onder zitten, ze zijn wel erg roestig maar ze houden het nog wel even. Ik ben opzoek naar twee andere voorpoten. Ze zitten gelast en het is dus veel en vies werk om ze er vanaf te krijgen. Bij mij zit er namelijk veel tektiel op. Ik zit momenteel te twijfelen of ik ze aan allebei de kanten zal vervangen. Links voor is alleen slecht bij mij maar ik weet niet of het anders invloed heeft op het rijgedrag.
Antwoord
#4
bedankt voor de info.

APK keurmeester vond mijne niet mooi genoeg meer (kreeg wel complimenten over de rest van de auto). Nog beetje in twijfel of ik ook voor andere voorpoten ga of er gewoon nieuwe inlas...
Antwoord
#5
paulhoning schreef:bedankt voor de info.

APK keurmeester vond mijne niet mooi genoeg meer (kreeg wel complimenten over de rest van de auto). Nog beetje in twijfel of ik ook voor andere voorpoten ga of er gewoon nieuwe inlas...

Apk keurmeester hoeft ze ook niet mooi te vinden.......moet gewoon objectief keuren;-)
Zelf ooit nieuwe schotels erin laten lassen. Achteraf zijn tweede hands poten erin makkelijker.
Antwoord
#6
Citaat:of kunnen de schotels alleen vervangen worden?

Ze zijn los te koop, dus die kunnen vervangen worden.

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-su...260-274100


[Afbeelding: 274100.jpg?1288024736]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Als je dan nieuwe koopt, koop dan veerpoten van een later type (volgens mij vanaf '88). Deze zijn namelijk gegalvaniseerd.
Antwoord
#8
bedankt voor de info. Zo maar advertentie aanmaken om set veerpoten te vinden voor leuke prijs. Anders gaan we nieuwe schoteltjes erin lassen
Antwoord
#9
Drk schreef:Als je dan nieuwe koopt, koop dan veerpoten van een later type (volgens mij vanaf '88). Deze zijn namelijk gegalvaniseerd.

Of ruilen met Drk. Drk heeft straks die schotel toch niet nodig!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#10
Zit met hetzelfde probleem. Heb al 2 nieuwe schotels maar het is nogal een ingreep om deze te vervangen. Complete veerpoten vervangen lijkt makkelijker. Iemand in het noorden van Nederland hier ervaring mee die mij evt zou kunnen helpen?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)