Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veerpootschotels verroest
#11
Bij bangers kan je nog wel goedkoop aan goede veerpoten komen, kijk maar eens op marktplaats in nieuwleusen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#12
Ik heb 2 losse schotels besteld ivm APK afkeur.

Schotel zou maar met 2 puntlasjes vastzitten.
Valt de schotel dan in of tegen een rand zodat enkele puntlasjes voldoende zijn?

Heb http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=50187 alvast bekeken maar zie niet hoe die schotel aan de poot vastzit.
Antwoord
#13
Veerschotels vervangen zonder de remleidingen los te nemen is waarschijnlijk onmogelijk doordat het een dubbel remsysteem is en de slangen aan beide zijden van de poot lopen?
Ik had gehoopt de remcilinder los te nemen en dan de poot te verwijderen..........
Antwoord
#14
Ik heb de schotels vervangen.

De schotels zaten rondom gelast en moesten dus volledig losgeslepen worden. Vervolgens moest de veerpoot netjes ontroest en glad gemaakt worden omdat je anders de nieuwe schotel er niet opgeschoven krijgt. Vooraf goed opletten hoe de schotel zat, want er zat geen stop of centreerpositie aan de veerpoten.
De nieuwe schotel moest na correct positioneren dus wel degelijk weer vastgelast worden aan de veerpoot!

Houdt er verder rekening mee dat de remleidingen sneuvelen; alle 4 de koperen? leidingen draaiden bij mij als een wokkel kapot.
Antwoord
#15
Citaat:alle 4 de koperen? leidingen draaiden bij mij als een wokkel kapot.
Ruim van tevoren een paar keer per dag inspuiten, plus een goede leidingsleutel, komt het helemaal goed.

Als je hier mee bezig gaat MOET je twee dingen aanschaffen.
krijg je zeker geen spijt van.

[Afbeelding: f99c86eefa05ec34a97741ae563168d3_87x.jpg][Afbeelding: 7497dbcfb9e429ee571e1e28e7fc2186_87x.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#16
Heb het weekend 2 veerpoten onder mijn donor uitgehaald, de superpolar heeft gegalvaniseerde en die zien er nog prima uit.
Voordeel hiervan is dat je niet de hele veerpoot uit elkaar hoeft te halen maar zo kunt wisselen. Voor het geld hoef je het niet te laten. Remleidingen kunnen behoorlijk vastzitten, goede remleidingsleutel en bus kruipolie zijn de aangewezen gereedschappen. Goed ontluchten van de remmen is wel ff werk. Tip: zet op je binnenscherm een streepje zodat je weet in welke stand je veerpoot staat (ander moet je de vooras opnieuw uit laten lijnen).
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)