Berichten: 68
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2010
Heb onder m'n 244 verzwaarde station overload-veren icm koni's. Onbeladen is het inderdaad iets te stug, maar standaard ligt er bij mij toch een subwoofer + versterker (15kg) en een gastank van 70 liter in. Daarnaast een klein kistje met reserve-onderdelen en gereedschap (altijd nog goedkoper dan wegenwachtservice waar je 9 van de 10 keer niets aan hebt).
Die station overloads zijn echt een must wanneer je vaak met een zware aanhanger (>1000kg) op pad moet.
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Is jouw lijstje een opsomming over hoe de auto's werden afgeleverd van de fabriek of zijn het voorschriften? M.a.w. mag ik op mijn auto zonder gevaar ook achter 21 doen en voor 23 mm? Is dat gevaarlijk of wordt de auto daar veel te stug van?
Ik ga ervan uit dat ik bij de eerstgenoemde categorie zit met m'n GL uit '84. 15 mm; da's waarschijnlijk dunner dan deze ...
@Rob: bedankt voor de url-tip!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
als je maar oplet dat ie niet gaat oversturen... achter iig niet dikker dan voor..
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
over de veerspanners, als er goed dikke verhogingsblokken in zitten kunnen ze nodig zijn, in dit geval lijkt me niet gezien de ervaring van Marc etc. had bij mijn 240 ook niet de spanners nodig voor de achteras maar daarbij had ik gelijk de dempers losgehaald.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
24 January 2012, 22:58
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 January 2012, 23:07 door Nicolaas H.)
Bij mij zoektocht naar stabilisatorstangen vóór kom ik twee typen tegen, de stangen die van links naar rechts lopen en die qua vorm aan
die van de achteras doen denken Ã
n de veel goedkopere setjes van twee
"draadeinden met een bus" eraan. Zijn dit vergelijkbare stabilisatorstangen of is dit weer iets anders?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De draadeinden met bussen zijn de verticale 'links' die de stabi met de wielarm verbinden. Dat lijstje is de 'af-fabriek' uitrusting. Zolang je achter maar dunner hebt dan vooraan zit je wel goed.
Van stabi's wordt de auto niet stug, hooguit minder rollerig. Van dikke veren wordt-ie stug, en stuiterig als je de bijpassende schokbrekers niet hebt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.235
Topics: 172
Lid sinds: Nov 2005
Nicolaas H schreef:Bij mij zoektocht naar stabilisatorstangen vóór kom ik twee typen tegen, de stangen die van links naar rechts lopen en die qua vorm aan die van de achteras doen denken Ãn de veel goedkopere setjes van twee "draadeinden met een bus" eraan. Zijn dit vergelijkbare stabilisatorstangen of is dit weer iets anders?
De eerste is voor achter, de tweede is om de voorste stabistang te verbinden met de draagarm voor, kruip maar eens onder je auto, je ziet ze meteen.