Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weber ervaringen?
#21
@ Astrix,
Bedankt voor de foto's (plaatje bij het praatje).
Je heb dus de voet wat opgehoogd met aluminium plaatjes als ik het goed begrijp? Hoeveel mm ongeveer heb je gebruikt en dit sluit dus mooi af (geen lekkende voetpakking?)
Antwoord
#22
Deze gaskleptandwieltjes is een DGAS ding denk ik, andere Webers hebben weer andere overbrenging tussen 1e en 2e gasklep. Zoals vacuum of nokjes, zodat de tweede klep na de eerste opent.

http://www.carburetion.com/Weber/weberdiagrams.asp

Veel dubbele downdraft Webers hebben dezelfde 93x46 boutgaten voor de voet, dat scheelt weer. DMTR is wat kleiner, 45x87: http://archive.mirafiori.com/show.php?fid=2&msg=169197 Kweenie wat de B230K had.

Mooi verhaal over allerlei Weber types en wat ze kunnen doen voor je Lada Niva (en hoe): http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resourc...erSwap.htm
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Ik ben ook aan het denken om een andere carburateur te kopen, ik twijfel tussen de Weber 32/36 DGV of de 38/38 DGMS. Zijn er echt grote verschillen kwa rijden, vermogen en verbruik?

Als ik mij niet vergis heb ik een B200K en zouden deze allebei zo op het spruitstuk moeten passen?
[Afbeelding: 540.jpg]

Ik heb zelf al gezocht naar deze 2 carburateurs en wat ik gevonden had was : bij de 32/36 DGV komt de 2e trap er pas op het laatste in wat sommigen al storend ervaren. Bij de 38/38 DGMS gaan de 2 trappen synchroon open, dat zou wel wat slechter zijn naar verbruik toe maar de auto zou er wel aangenamer mee rijden en meer vermogen mee halen....

Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij het kopen of eentje monteren?
Antwoord
#24
Waarschijnlijk passen ze op het spruitstuk van de B230K uit 740, die met de Pierburg 2B5/2B7, maar dat weet ik ook maar van lezen. Hier iemand die het boutpatroon in de 240 heeft gemeten, 50 x 91,4 en een Cisac reviseert: http://forums.turbobricks.com/showthread...753&page=4

Jouw carb is een 34/34, de 38/38 wordt misschien lastig af te stellen met sproeiers en zo.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#25
Ik had er bijna eentje gekocht omdat ik er vanuit ging dat dit zou passen maar ik dacht nog net op tijd, toch nog even navragen.  Smile

Denk je dat de 38/38 te groot is voor mijn blok en dat die daarom lastig af te stellen is?
Antwoord
#26
Ik zou er niet te gauw van uit gaan dat iets zelfs maar past, laat staan dat het fantastisch werkt. Weber vindt dat beide op 2 liter motoren passen maar dat de kleinere zuiniger rijdt in een 'normale' auto: http://www.redlineweber.com/html/Types/m...choice.htm

Sproeierbezetting 32/36: https://www.ipdusa.com/products/6370/100...nual-choke

Dus, maar ja, als je nu voor een paar tientjes ergens mee kan beginnen is dat misschien leuker dan 3 jaar wachten op de ideale Weber. Ik zou wel opletten dat alles mechanisch in orde is, een carb met speling op de gasklep-as of lekkende vlotter wordt nooit wat.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#27
Bedankt voor alle info, als ik zo een ander spruitstuk op de kop kan tikken ga ik het misschien wel eens proberen maar ik denk dat ik voorlopig eens eerst ga proberen om de originele carburateur wat meer op punt te krijgen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen met nieuwe AAV? Madman 10 3.159 23 September 2017, 18:54
Laatste bericht: Madman
  Luchtmassameter van AliExpress, ervaringen? henri84 3 844 8 September 2017, 13:20
Laatste bericht: aRjen.T
  Weber carburateur op B230K inlaatspruitstuk? Gouden240 5 1.900 26 April 2016, 13:34
Laatste bericht: asterix
  blos lpg carb ervaringen? Jerry 2 1.094 17 April 2016, 22:54
Laatste bericht: Jerry
  B20E met Weber carburator ovlov2 2 897 18 February 2015, 10:38
Laatste bericht: ovlov2
  SU of Weber? 345GLS 0 576 9 August 2014, 19:54
Laatste bericht: 345GLS
  Ervaringen met zelf uitdraaien Krukaskeerringdeksel B18/B20 Boele 27 3.571 17 July 2014, 16:25
Laatste bericht: Marc1970
  welke nokkenas icm weber redline volvoloris 1 781 7 January 2013, 15:38
Laatste bericht: Marc1970
  LPG inbouwen voor B28E PRV V6 K-Jetronic - Ervaringen of tips 760evert 0 1.056 23 April 2012, 22:09
Laatste bericht: 760evert
  Lpi ervaringen in C70 turbo-motoren Heja Viking 18 7.254 31 January 2012, 21:45
Laatste bericht: Heja Viking

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)