Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
360 r-t.....
Lekker hoor zo'n dikke intercooler in de neus! Ik blijf volgenSmile
Antwoord
Alles zit er weer in.......en gisteren kwam de compleet vernieuwde en gereviseerde CosworthT3 weer thuis.

Inbouwen ging van een leien dakje...en na oliedruk opgepompt te hebben sloeg ze bij de eerste keer starten pruttelend aan.Dat pruttelen ging na een paar seconden over in een heel herkenbaar en plezierig redblock geluid! Vrijdag naar de APK en dan eindelijk weer de weg op met 'm.Dat wordt weer genieten!

[Afbeelding: 11150864_993618917356887_205617662979515...mmg8jt.jpg]

[Afbeelding: 11150851_993619194023526_286491181171467...fdsrj1.jpg]

[Afbeelding: 11170318_993619397356839_733808975116902...vlkjxx.jpg]
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
...Vergeet je emmertje met slangklemmen niet weg te halen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Komt goed. Dr moeten sowieso nog een paar kleine dingetjes gedaan worden. Motorruimte opruimen hoort daar ook bij.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
Nieuwe APK is een feit :dance:. Vrijdag middag zonder problemen dr door gerold.

En om dan ook maar meteen eens uit te proberen wat t allemaal gebracht heeft zijn we s'avonds naar Best gereden.Rustig aan beginnen....maar wat direkt opvalt is dat het gefluit van de turbo indringender is.Mooi...nix trilt,nix rammelt.....wordt netjes op temperatuur en de oliedrukmeter blijft ook helemaal rechts in de hoek staan........ De boost controller is nog helemaal ingedraaid........klein beetje gas bij ....en dan begint het grote grijnzen...... Langzaam de druk wat opvoeren.......nog meer grijnzen...... De auto liep voorheen ook al niet slecht...maar nu is ie wel VÉÉL sneller.Rustig rijden gaat ook prima.maar een klein beetje gas bij levert een trap in je rug op. Echt veel veel beter als voorheen. Ook het pluimen bij overschakelen en lastwissel behoort tot het verleden. Binnenkort nog een nieuw management dr in en dan moet hij voorlopig niet meer zeuren! Maar ik ben dik tevreden.Het heeft moeite, tyd en geld gekost......maar het lijkt tot nu toe meer dan de moeite waard! I am a happy man!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
Resultaat na zelf te hebben moeten bloeden is altijd het lekkerst he Wink
Antwoord
Dan weet je het in ieder geval nog beter te waarderen......dat is een feit !
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
Op bladzijde twee van dit inmiddels enigszins bejaarde topic kwam ik deze foto tegen...

[Afbeelding: 01012012118.jpg]

Wat zijn de grote verschillen tussen deze waterpomp en de standaard pomp voor een B200 in de grote Volvo's?
Volvo-geschiedenis: 340 DL 1.6D 1986, 66 DL 1978, 245 GL 1980, Volvo 240 SuperPolar 1993
Antwoord
Het pomp gedeelte is gelijk aan de 240. Maar een stuk minder "hoog". Let op je moet wel de bijbehorende pouli erbij hebben.
Antwoord
Thanks.
Volvo-geschiedenis: 340 DL 1.6D 1986, 66 DL 1978, 245 GL 1980, Volvo 240 SuperPolar 1993
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)