Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Sinds de aanrijding heb ik een vreemd probleem met de 240. Door de klap was het potje remvloeistof losgeraakt. Het systeem is ontlucht, zit verder geen lucht meer in.
Het rempedaal moet nu diep ingetrapt worden (ongeveer helft van de normale stand), maar het remvermogen is nog wel goed!
Het pedaal hoeft dus alleen maar dieper ingetrapt te worden. Dit is echter wel 'eng' als je ermee rijdt, zeker in het begin wanneer je gewend bent aan een hoog zittend rempedaal.
Wat kan dit zijn? Iemand een idee?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
22 September 2011, 20:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 September 2011, 20:48 door Volvo 142 B23.)
Lijkt toch op lucht... Zal niet veel zijn, maar als de remmen warm worden zet het uit en word de bel groter. Dus zal je nog dieper moeten trappen. Totdat...
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Volvo 142 B23 schreef:Lijkt toch op lucht... Zal niet veel zijn, maar als de remmen warm worden zet het uit en word de bel groter. Dus zal je nog dieper moeten trappen. Totdat...
Totdat... ik niet meer kan remmen? :O
Het pedaal is wel hard. Is dat ook niet sponzig als er lucht in het systeem zit?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja zou sponzig moeten zijn dan... Is het geen 'mind****'? Ofwel je verdenkt nu van alles wat eigenlijk wel meevalt. Zoals je soms piepjes en kraakjes gaat horen die er altijd al waren wanneer je distributieriem eigenlijk al vervangen had moeten worden bijvoorbeeld.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
pedaal komt wel snel terug?
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Volvo 142 B23 schreef:Ja zou sponzig moeten zijn dan... Is het geen 'mind****'? Ofwel je verdenkt nu van alles wat eigenlijk wel meevalt. Zoals je soms piepjes en kraakjes gaat horen die er altijd al waren wanneer je distributieriem eigenlijk al vervangen had moeten worden bijvoorbeeld.
Ik weet 100% zeker dat het eerst niet zo was, schrok me rot toen ik er voor het eerst instapte weer na schadeherstel.
@ Carlo,
Ja, het rempedaal komt wel snel terug op de goede stand (hoog).
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
trap eens goed in en laat iemand onder de motorkap kijken wat er gebeurd..! wellicht is een bevestigingbout van de bekrachtiger gebroken..
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:trap eens goed in en laat iemand onder de motorkap kijken wat er gebeurd..! wellicht is een bevestigingbout van de bekrachtiger gebroken..
Dat is een goeie Jambon. Als het rempotje eraf vliegt zal het geen kleine aanrijding zijn geweest? Voor? Achter? Opzij? Wat is er allemaal vervangen aan de auto na de aanrijding?
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Dat is idd een goeie tip! De auto staat nu nog even bij iemand die de ruit vervangt maar zal morgen meteen even kijken!
Het was idd een harde aanrijding (LV haaks op deur / scherm / wiel).
Veerpoot moest vervangen worden, onder de motorkap was de leiding van de LPG verdamper naar de carburateur gebroken, plastic luchtslang van luchtfilter naar carb + carterontluchting gebroken, beide motorrubbers (1 week oud) losgebarsten, en natuurlijk de plaatwerkdelen, wiel en ruit die vervangen moesten worden.
Dus een en ander heeft ook wel een behoorlijke klap gehad onder de motorkap. Gezien de verschillende schades aldaar klinkt de mogelijkheid van een gebroken bevestigingsbout bij de bekrachtiger heel aannemelijk
Ik houd jullie op de hoogte!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Als de veerpoot is vervangen kun je ook naar die klauw gaan kijken. Nieuwe remslang gebruikt?
|