Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K&N inlegfilter onzin of nie?
#1
Gebruikt in mijn Volvo 240 een K&N inlegfilter ter vervanging van het gewone filter. Onbeperkt te gebruiken dmv uitwassen en olien.

Meer power en trekkracht en ietsje sportiever geluid

Is dit nah wat of onzin?
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#2
Tsja meer lucht in de motor betekent dat je meer brandstof in de motor kunt verbranden wat resulteert in een hoger vermogen; bij die oerdiesel van je gaat dit echter niet direct op, omdat 'ie al met een zgn. 'luchtoverschot' arbeid en hij niet zelf meer brandstof in kan gaan spuiten (dit stel je in op de pomp; hij heeft geen mengselregeling als bij benzine- injectie). Heel theoretisch gezien zou je met gebruikmaking van een K&N filter meer brandstof in kunnen spuiten (in jouw geval dus de pomp op schroeven), maar ik denk dat het in de praktijk weinig uitmaakt t.o.v. een standaard filter en opgeschroefde pomp...

Het scheelt wel eens in de zoveel tijd een nieuw filtertje en door het 'open' karakter van de K&N zal 'ie wel wat anders/sportiever gaan klinken.

Succes!
Antwoord
#3
Filip schreef:Gebruikt in mijn Volvo 240 een K&N inlegfilter ter vervanging van het gewone filter. Onbeperkt te gebruiken dmv uitwassen en olien.

Meer power en trekkracht en ietsje sportiever geluid

Is dit nah wat of onzin?

je Diesel getuned met een luchtfiltertje Filip? Tongue hihi!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
[/flauwekul-modus] Aan de pomp draaien heeft volgens mij zowieso wel wat zin daar of niet Dick. En ik blijf er toch bij. Een Turbo zou m goed doen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
senks voor het meedenken, ik weet weer genoeg,..
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#6
Je kunt de pomp idd zowieso nog wel wat opschroeven; helpt altijd wat. Wel opletten dat je niet boven de gestelde K-waarde komt met de APK (kwestie van weer terug schroeven Tongue )...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zin of onzin G3 gasinstallatie voor Volvo 240 2.0i Polar uit 1992 met 290000km Kense 17 14.112 20 April 2010, 13:29
Laatste bericht: simplicity

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)