Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oldtimer verzekering 23 jarige?
#1
Hallo allemaal! Ik ben bijna de troste eigenaar van deze mooie Volvo 240 uit 1983.

Ik wil voor deze auto een oldtimer verzekering afsluiten maar vind dit behoorlijk lastig. Ik ging er vanuit dat ik bij mijn moeder een verzekering kon afsluiten (heeft ook een oldtimer) maar ik ben 23 jaar dus de verzekeringsmaatschappij vonden me te jong en dat ik toeslag moest betalen totdat ik 24 jaar ben.

Ik gebruik de auto voor mijn werk en zal zo ongeveer 14000 km per jaar rijden (ruim gezien)

Weet iemand een oldtimer verzekering die ook 23 jarige dekt en je geen 2e auto nodig hebt? (en natuurlijk een beetje betaalbaar)

Het is daarin mijn eerste auto en daarom nog even uitpluizen hoe alles met verzekering enz werkt.

De auto komt uit Frankrijk en moet dus nog op kenteken gezet worden. Hij is vandaag voor APK gegaan dus ga er vanuit dat dat allemaal in orde is. Auto heeft 150.000 km gelopen.

[Afbeelding: 2011-09-01202113.jpg]
Antwoord
#2
Ik heb als 21 jarige (maar toen ik 20 was op eigen naam al) m'n auto bij ASR verzekerd. Als eerste auto, beginnend bestuurder met een max van 10.000 km per jaar. Ik heb m'n 240 laten taxeren, en betaal nu voor all-risk €25,- per maand. Ziet er trouwens goed uit je auto! Zou graag een voorsteltopic zien :wink: Als je wilt kan je volgende maand meteen mee naar de Nürburgingmeeting (als die doorgaat).
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#3
Hoe duur is ongeveer taxeren en kan je alleen dan je auto pas laten verzekeren? Ik heb dus de pech dat ik zo rond de 14 duizend per jaar zal rijden. Mijn werk is 48 km per dag.

Ik woon zelfs in Drenthe en werk als marketing medewerkster. Mijn moeder rijdt een oude mercedes w123 waarna ik ook gek geworden ben op oldtimers. Verder ik ben dus 23 jaar (december 24) en geboren in Voorthuizen. Ga graag op vakantie naar Frankrijk, Duitsland of Belgie.
Antwoord
#4
Je kan DIKS eens proberen. Anders zou ik gewoon de auto op naam van je moeder zetten en haar de volvo laten verzekeren voor 60 euro bij polis direct ofzo en volgend jaar weer overschrijven op jouw naam.
Antwoord
#5
Je kan je auto bij verschillende adressen laten taxeren. Bij Volvoclubs al voor €50,- o.i.d. maar deze worden nog wel eens in twijfel getrokken. Ik heb m'n auto bij Autoconoom laten taxeren. Heeft me €150,- gekost, maar het taxatierapport en bedrag werd meteen aangenomen door de verzekeringsmaatschappij. Enneh, ik rijd ook meer dan 10.000 kilometer per jaar. Kwestie van geen slapende honden wakker maken. Het zal echt geen 20.000 per jaar worden :biggrin:

Overigens kan je je auto ook alleen WA verzekeren. Bij ASR was ik €8,- per maand kwijt. Ik heb 'm toch laten taxeren omdat het per maand niet heel veel scheelt, en je wilt natuurlijk een fatsoenlijk bedrag terug mocht je die mooie witte 240 total loss rijden.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Ik ben verzekerd bij TVM. Die doen voornameiljk vrachtwagens, maar dus ook klassiekers.
Eerste auto (142), 22 jaar (20 destijds), 10.000 km/jaar (maar ze hebben nog nooit naar de tellerstand gevraagd) voor €101 per jaar, WA.
Antwoord
#7
Ik heb mijn spul verzekerd bij de KNMV, omdat ik daar ook mijn motorverzekering heb. Weet niet of ze ook alleen oldtimers als eerste auto accepteren, maar ik betaal voor de Volvo 50 euro per jaar en de Kever 40 euro per jaar. Beiden WA natuurlijk!
Antwoord
#8
ach die kilometerstand vragen ze niet eens naar, zouden ze natuurlijk wel kunnen controleren via de APK/NAP maar of dat werkelijk gedaan wordt??
Ik heb 'm laten taxeren bij Peter Wilbers in Ulft, maar hij komt ook aan huis.
Auto heb ik verzekerd bij Emerpark, er wordt een no-claim opgebouwd en ik mag 30000km per jaar rijden, hoe het zit met 23 jarigen weet ik niet, maar dat kan je navragen.
Succes met het verzekeren, en mooi witte, wees er zuinig op.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
Yellow240 schreef:Je kan je auto bij verschillende adressen laten taxeren. Bij Volvoclubs al voor €50,- o.i.d. maar deze worden nog wel eens in twijfel getrokken. Ik heb m'n auto bij Autoconoom laten taxeren. Heeft me €150,- gekost, maar het taxatierapport en bedrag werd meteen aangenomen door de verzekeringsmaatschappij. Enneh, ik rijd ook meer dan 10.000 kilometer per jaar. Kwestie van geen slapende honden wakker maken. Het zal echt geen 20.000 per jaar worden :biggrin:

Overigens kan je je auto ook alleen WA verzekeren. Bij ASR was ik €8,- per maand kwijt. Ik heb 'm toch laten taxeren omdat het per maand niet heel veel scheelt, en je wilt natuurlijk een fatsoenlijk bedrag terug mocht je die mooie witte 240 total loss rijden.
De mijne is ook door Autoconoom getaxeerd, ZLM stond er bekend om dat ze soms best moeilijk doen over taxatierapporten en -waardes maar toen ze de naam hoorden werd het ook meteen aangenomen. Smile Zo'n club-taxatie is maar 15 Euro ofzo, maar dat is echt 3x niets (een GL die roestiger is dan een DL in betere staat en toch taxeren ze de GL hoger omdat het een GL is ??? ) en kunnen ze zelfs op korten in geval van schade. Dan maar liever wat meer betalen en er zeker van zijn dat het goed is. Smile
Antwoord
#10
Ik denk er over om hem dan ook echt all risk te verzekeren voor zo 100, 140 euro per jaar ofzo. De oltimerverzekering DIKS die Volvoswenska aanrade ziet er op het eerste gezicht al erg goed uit. En wat jij zegt Black moose van Emerpark ga ik ook onderzoeken. Omdat ik toch verzekerd moet worden voor minimaal 14000 km per jaar. Vind het een leuk forum om door te lezen, zeer nuttige informatie! Vooral over de winterbandentopic. Ik krijg er namelijk meteen winterbanden omdat het een beetje raar wordt eerst zomerbanden en volgende maand weer winterbanden er onder.. hopelijk valt het mee met de slijtage omdat ik mogelijk te vroeg in het jaar al op winterbanden stap.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oldtimer regeling sander69 3 3.214 31 March 2018, 17:03
Laatste bericht: sander69
  Verzekering Hanatarash 19 14.686 10 December 2015, 23:41
Laatste bericht: lenlux
  Goedkope verzekering Volvo 940 - 1997 henqui 2 3.634 20 May 2015, 21:31
Laatste bericht: Dopski
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 7.362 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.
  Verzekering voor onder 24 Schipper 5 3.944 19 July 2013, 21:00
Laatste bericht: Schipper
  HOE oldtimer beveiligen tegen diefstal ? Willy Wortels aanwezig? MartjeB 22 20.639 25 August 2012, 21:41
Laatste bericht: Jambon
  oldtimer (20+) verzekeringen jero 10 7.706 19 February 2011, 10:10
Laatste bericht: volvosvenska
  Verzekering t.b.v. exportkenteken voor kopen auto in Zweden oudevolvo 2 3.430 16 January 2011, 12:21
Laatste bericht: oudevolvo
  Goed Oldtimer zoekprogramma Hogie 9 6.743 21 November 2010, 14:07
Laatste bericht: Jambon
  CO Waarde meten van een oldtimer bij APK ? Bassius 5 8.201 3 October 2010, 14:24
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)