Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
ik ben opzoek naar andere remklauwen met een enkelwerkend systeem dus maar 1 aansluiting op de klauwen i.p.v 2
is er toevallig een bestaand type die ook op de 142 past?
amazone heeft volgens mij enkelwerkende klauwen als ik me niet vergis.
heb heel internet afgestruimd maar er is echt niets nuttigs over te vinden alleen maar dure schijven in USA etc... maar niet over klauwen.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
De oudere types Amazon hebben inderdaad enkelwerkende klauwen. Waarschijnlijk heb ik nog wel een oude liggen. Mocht je er nog niet uit zijn tegen de tijd dat ik die bak bij je kom halen, dan kan ik er wel een meenemen. Dan kunnen we even kijken of die past op de 140.
Maar waarom zou je dat willen?
Met wat jij aan het doen bent wil je je remmen toch eerder upgraden dan downgraden?
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
omdat de dubbelwerkende remklauwen een falend onderdeel zijn...
en die van een amazone zijn volgens mij ook groter als ik me niet vergis...
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
maar als iemand iet nieuwers beters weet dan hoor ik het graag. heb gewoon geen idee wat er verder nog voor mogelijkheden zijn.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij is er weinig mis met de dubbele circuits, beetje overkill hooguit. De 240 (en 740) met ABS hadden een enkele remklauw:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/bra...t/1016015/
Of die veel beter zijn weet ik niet.
Een andere remklauw betekent een hoop improviseren met leidingen, naven, schijven en spacers. En hoofdremcilinders.
Leesvoer:
http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
leidingen en hoofdremcilinders worden sowieso al aangepast
twee losse cilinders 1tje voor achter en 1tje voor voor. en die oude remleidingen gaan eruit en worden vervangen door verse nieuwe.
die twee aansluitingen op de remklauwen nu is alleen maar omdat volvo toen zo'n geniaal remsysteem had ontworpen dat een beveiliging zou moeten zijn als je achter bijvoorbeeld geen remmen meer hebt dat ie voor nog wel remt. Maar dat systeem is gewoon echt falend...
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
niet helemaal, als 1 systeem uitvalt blijven er altijd 3 klauwen werken. Eerlijk gezegd in al de tijd dat ik met 140 gereden heb nog nooit iemand er over gehoord, hooguit een bekrachtiger die lek raakt of een hrc die de geest geeft, storingen die in elke auto voorkomen, als ze oud worden..
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
13 August 2011, 20:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 August 2011, 22:22 door Marc1970.)
Sterker nog, ik ben al een aantal auto forums tegenkomen waar 240 dubbele remklauwen gebruikt worden als upgrade voor de standaard klauwen. Vijf minuten googlen:
http://www.bmw2002faq.com/content/view/44/33/
http://e21.tricord.be/forum/view.php?view=15607
http://www.nicoclub.com/archives/datsun-...ipers.html
Je kan een simpel T stukje voor de klauw zetten en dan heb je een enkele klauw met dubbele zuigers.
ALfa:
http://alfaimola.free.fr/racing/grosfreins/index.html
Ford:
http://rs2000.mine.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=485
Niet te geloven Mike, iedereen houdt van Volvo's dubbele Girling remklauwen!
"It is like hitting a wall."
"Ca freine vraiment très fort..."
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 307
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Hallo Marvin,
Remklauwen van een Volvo Amazon met enkel remsysteem passen niet op de hub/naaf van een Volvo 140-serie.
De bevestigingsgaten voor de remklauw van de Volvo 140-serie zitten rechtstreeks aan de hub/naaf.
De bevestigingsgaten voor de remklauw van de Amazon met enkel remsysteem zitten middels een adaptorplaat/montageplaat bevestigd aan de hub/naaf.
Tevens is de afstand tussen de bevestigingsgaten van de remklauw bij een enkelsysteem van de Amazon
veel groter dan bij de Volvo 140-serie.
Dus zonder grote aanpassingen te doen aan de hub/naaf is dit niet mogelijk.
Veel succes met het upgraden van je remsysteem.
Groeten Pieter.
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
Thanks,
ik zet gewoon T stukjes voor de klauwen en dan moet het ook goed komen.
V142 BJ1968
L.B. Racing