Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie Amazon Combi + upgrade naar 240 onderstel en B230F
#1
Ik zal mijn Amazon project hier ook bij gaan houden, vooral vanwege de upgrade naar een 240 onderstel en de B230.
Voor alles wat er aan vooraf ging kun je op VolvoKv.nl terecht, dus ik begin hier op het punt waar ik nu ben met de Combi.

[Afbeelding: IMAG0085.jpg]

Voordat ik de slijptol in de Combi zet ben ik de voorwiel ophanging aan het pas maken in de donor, wel zo handig.... :coolest:

Voor ik verder kan wil ik graag weten hoeveel de voorpoten inveren onder belasting.
Dus wie heeft daar wat documentatie over, of wie wil even bij zijn 240 het verschil meten onder normale belasting en met het wiel van de grond, het gaat mij om het verschil.

[Afbeelding: veerweg-240.jpg]
Antwoord
#2
Briljant... ( als ik zoiets zou willen is het handiger om een paar 140 schermen etc. op een 240 te hangen...:lol: ) wellicht leuk om een Engelse versie bij te houden, zeker weten dat er intresse is...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Jambon schreef:wellicht leuk om een Engelse versie bij te houden, zeker weten dat er intresse is...

Waarschijnlijk wel interesse, maar als ik het ook nog in het Engels bij moet houden weet ik zeker dat er nooit een eind aan het project komt :Cry:
Antwoord
#4
vertaal ik het wel, mag jij het plaatsen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
...bij een dergelijke vwo hoort ook een multlink ad achterkant natuurlijk..:wink:, en wat doe je met de veren? die zijn nu te "zwaar" ...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Hee hoe heb je dat spit gemaakt? Kan ik de (Solidworks?) files hebben en aanpassen voor mij 245 turbo project? :tongue:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
Dit wordt een mooi project.
Net zoals meneer Vöx
Hoop dat je de energie blijft houden om de eindstreep te halen...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
jammer dat ik zo'n end weg woon...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Jambon schreef:vertaal ik het wel, mag jij het plaatsen...
Ga je dan ook de vragen beantwoorden :ranger:

Jambon schreef:...bij een dergelijke vwo hoort ook een multlink ad achterkant natuurlijk..:wink:, en wat doe je met de veren? die zijn nu te "zwaar" ...
Voorlopig hou ik het op de starre as die ik heb liggen, veren zijn misschien te zwaar, een probleem voor later.

TheSaint77 schreef:Hee hoe heb je dat spit gemaakt? Kan ik de (Solidworks?) files hebben en aanpassen voor mij 245 turbo project? :tongue:
De SolidWorks bestanden kun je krijgen, aanpassen mag je zelf doen :tongue:

Nog niemand de veerweg nagemeten...
Antwoord
#10
Een spit voor een 240 heb ik nog wel liggen, kun je wel lenen. Ben nu nog druk met de amazon, en dat gaat nog zeker wel 1-1,5jaar duren. Zelf maken mag ook dan stuur ik je de tekeningen(ook in Solid Works).
[Afbeelding: isoj.png]

Uploaded with ImageShack.us

Hier heb ik er 2 van gemaakt, ze zijn in hoogte verstelbaar dmv een handlier, en het remmen van de as gebeurt door een schijfrem+klauw van een z4, en een hrc van een 356b
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goed bedrijf voor restauratie / carosserie ? Anthony 2 7.028 26 March 2011, 22:55
Laatste bericht: Anthony
  Amazon redden? Marc1970 6 9.145 21 March 2011, 00:54
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)