Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
caravan
#1
Is er iemand met caravan ervaring , met name trekvermogen van de d6 .
Ik heb zelf een biod caravan (400td ) maximaal gestroomlijnd en volledig polyester met ronde hoeken
(soms is rond beter soms vierkant!!).
gewicht volgeladen 1150 kilo/ leeg 835 kilo.
ben in deze vakantie naar noord Normandië geweest , hier en daar een kleine hobbel van 5 % en kwam bijna niet boven alleen met veel gas en terugschakelen naar 3 en in de spiegel zwarte mist achter mij!.
ik heb het later geprobeerd met een hogere snelheid zo tussen 95 en 105 kilometer en dat ging gevoelsmatig beter, kon langer doorrijden in 4 en overdrive.
heeft kennelijk wel wat kracht gekost van ons 30 jaar oude kaasblokje omdat de eerste kruiskoppeling na de overdrive behoorlijk geluid ging maken, dus direct maar vervangen.
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven, mogelijk moet ik uitkijken naar een mini sleurhutje?
groeten,
de koelman
Antwoord
#2
Ik heb redelijk wat ervaring met caravan rijden icm een volvo 2 serie. Was weliswaar een benzine 2.3 inj maar dit was geen enkel probleem met 1200 kg erachter. Een diesel zou juist , nog meer koppel, helemaal geen probleem moeten hebben met het trekken van een caravan met een dergelijk gewicht. Ik zou het eerder gaan zoeken in je trekkende volvo ipv het uitkijken naar een mini sleurhut.
Wat betreft je overdrive moet je wel een beetje opletten. Met snelheden van 85/95 zou ik in zijn 4 blijven rijden. Zelf reed ik alleen boven de 110 met de overdrive.
Antwoord
#3
Voor zover ik weet heeft de D24 minder koppel dan een B23/B230.. Echter zou het voor een D24 ook geen probleem moeten zijn.
Antwoord
#4
Ik had vroeger (heel vroeger) een kolibrie zeilboot van 5.60 op een dubbelasser dat zat samen toch aan de 1300 kg minimum. Daar gingen we mee naar Griekenland en zo, met een 142 met B18 motor, zonder problemen of rook. Toen vond ik 120 km nogal langzaam. Kijk je motor maar eens na. Succes.
Vriendelijke groeten,
Frans


Wat doe ik als ik niet aan de Volvo knutsel:http://www.fransjonker.exto.nl
Antwoord
#5
wij zijn een paar keer met de caravan (eriba pan) 590kg naar de ardennen geweest.
zowel met oude motor als nieuw blok.
oude rookte berg op nieuwe niet,maar je moet echt wel in zijn 3 omhoog.
hij trekt het gemakkelijk alleen rustig aan,je gaat een beetje harder dan de vrachtwagens bergop.
maarja dat geld zonder caravan ook op de snelweg
Antwoord
#6
ik heb er al van alles achter gehangen maar ik vind het helemaal niet tegenvallen D24tic miss dat het nog wat uitmaakt op de ongeblazen modellen
Antwoord
#7
Na lang proberen ben ik er uit er is compressie gemeten , er werken 2 cilinders normaal , 2 half en 2 voor een kwart, vandaar dat ik wat slecht tegen en berg op kom!
maar nu, wie o wie weet een goede garage voor mijn dieseltje,
deze motor moet er uit, en de spiksplinternieuwe motor (ja ja , origineel in volvo krat uit het onderdelen magazijn uit Duitsland!!!) moet er in worden gezet, hierbij moet de brandstof pomp worden over gebouwd en op tijd worden gezet.
wie weet een goede oldtimer diesel garage (het liefst in het westen regio Rotterdam / Dordrecht )
Antwoord
#8
bel VOMD ens...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Kijk dirk eens lief aan zou ik zeggen? Die weet wel hoe ie om moet gaan met de dieseltjes en kan alles mooi op tijd zetten voor je!

Heb je dat blok al gekocht? Ik heb er bij mij nieuwe zuigerveren en drijfstang lagers in gedrukt en hij loopt weer als een beest Big Grin
Antwoord
#10
Ha Arjen,
Hoe kan ik met dirk ik contact komen?
kun je mij een PB tje sturen?
grtn,
Arie de koelman
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)