Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Volvo 242 turbo
#21
aRjen.T schreef:Mij nooit zien rijden dan? In zeer foute groene 850 estate, of een rokende 945 D6? Wink

Nee, maar ik rij normaliter in een blauwe s70. Ik zal eens wat meer rondkijken :-). Had jij nou die velgen te koop van die 850?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#22
Volvo 142 B23 schreef:Nee, maar ik rij normaliter in een blauwe s70. Ik zal eens wat meer rondkijken :-). Had jij nou die velgen te koop van die 850?

ja maar dat is al een hele tijd terug hoor, ik zit nu aan boord van de coral methane en ben in september weer terug
als je het leuk vind komt een keer je 242 showen en een bak koffie halen Wink
Antwoord
#23
De Coral Methane, dat is Anthony Veder. Machinist of stuurman? Ik heb nog een blauwe maandag gevaren als machinist. Ik zit even te kijken, geavanceerd bootje, dieselelektrisch et mogelijkheid tot varen op aardagas. Ik zit nu op een energiecentrale in Vlissingen. Laat maar horen als je terug bent als je geïnteresseerd bent in de 242.
Antwoord
#24
Ik had nog een vraagje. Op de 242 bevind zich nog nergens roest. Dit houden we graag zo natuurlijk, daarom gaat ie dit najaar naar de spuiter. Nou zou ik graag nog alle holle ruimten willen behandelen. Welke producten gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen, op de lange termijn dan vooral. Als je het er vorig jaar hebt op gezet zegt me dat nog niet zoveel natuurlijk :RpS_laugh:.

Dan gelijk nog maar een vraag. Veel producten zoals fluidfilm e.d. zijn olieproducten, is het verstandig te wachten tot na het spuiten ivm ontvetten van de auto voor de spuiter?
Antwoord
#25
zou ik maar even wachten tot nadat de lak helemaal klaar en gehard is. Er zal ook hier weer een discussie over de verschillende middelen losbarsten, in mijn optiek is er vanaf een bepaald niveau geen goed of slecht materiaal. Als ik dan toch de kop afbijt (gatferdamme..) , na 2 jr kruipt de Fluidfilm nog steeds uit de dorples, deuren en waar ook maar mogelijk. Voor alle middeltjes geld sowieso, om de zoveel tijd nalopen en "bijwerken" , ervaring als je het zelf doet is dat je al gauw te vÃel gebruikt, beter te veel dan te weinig..

Aandachtpuntje bij de 2 deurs, de beplating naast de achterbank / aansluiting op de dorpel, is gelijk aan het kleine plekkie bij de 4 deurs maar dan langer, laat maar lekker "vollopen"..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#26
En de afwateringsgaten mooi open houden, wielranden goed schoon houden en liefst een snowcap zodat de herfst niet in je dorpels terecht komt.

Jawel, de dorpels staan in direct contact met de parafan...leek heel mooi, geventileerde dorpels, maar heeft ook zo zijn keerzijde dus door al dat vallend blad dat lekker aankoekt en vocht vast houdt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#27
Bij mijn vorige volvo- een amazon- heb ik de holle ruimtes regelmatig vol gespoten met gekookte lijn olie. Na 15 jaar dat ik de auto in gebruik had was hij nog behoorlijk roestarm.
Antwoord
#28
lijnolie wordt wel taai, als daar vocht onder komt... ik heb het toegepast op houten tafels, verdund met terpentine, trekt ie er goed in, de "druppels" die onder het blad hangen zijn een beetje als hars.. maar ja, die dingen staan gewoon in huis natuurlijk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#29
Ik had de website van fluidfilm al eens bezocht naar aanleiding van Jambon z'n positieve verhalen. Maar dat is dus een olie/wasproduct, dan kan ik beter wachten tot na het spuiten. Ontwateringsgaatjes heb ik reeds bekeken, die zijn open. Van het weekend wil ik de stoelen en achterbank er even uit sleutelen, dan kan het tapijt opzij en kan ik de dorpels even stofzuigen. Dan weten we zeker dat dat schoon is.

Nog een vraagje, heb de Greenbooks al bekeken, maar ik kom er niet helemaal achter hoeveel afwateringen er zijn in het schuifdak en waar deze uitkomen? Ik wil die slangetjes ook even terugblazen met een fietspompje. Ben bang dat het hemeltje er misschien wel even uit moet dan, iemand hier ervaring mee?
Antwoord
#30
elke hoek 1, slang naar elke hoek, dit in verband met de stand van de auto, de wateropvangbak mag onder geen beding overlopen, zo kan het water altijd weg..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 244 DL 1980 Mark244 19 4.827 10 November 2018, 00:05
Laatste bericht: Mark244
  Volvo 164 Volvo89 4 452 15 August 2018, 21:20
Laatste bericht: johan-w
  Mijn witte 240 Bostel 10 902 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F markfranken 239 58.242 23 July 2018, 10:44
Laatste bericht: markfranken
Brick Jessica - De Volvo met problemen Robbie Rotten 15 1.452 7 May 2018, 21:58
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 13.053 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 137 30.343 18 March 2018, 12:43
Laatste bericht: ruuds70
  amazon turbo edwin 179 44.091 10 March 2018, 22:44
Laatste bericht: RM
  ik en mijn 244 koert4 74 17.958 2 December 2017, 15:27
Laatste bericht: jos245
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 330 86.804 1 November 2017, 14:40
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)