Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppelings probleem
#1
hallo

ik heb gister een klein testritje gemaakt met de nieuwe stage 3+ kopeling.
maar nu slipt de koppeling tussen de 1 en 1,5 bar nog steeds door. nu lijkt me dat niet te liggen aan de nieuwe
koppeling maar eerder aan het vliegwiel. de koppeling slipt door vanaf de 3e versnelling.
Ik heb het vliegwiel niet opgeschuurd weet ook niet of dat helpt misschien toch opnieuw laten afdraaien om
zo het vliegwiel weer als nieuw te maken. Weet iemand als je het vliegwiel opnieuw opschuurd ofdat dat genoeg is
om doorslippen te voorkomen of toch laten repareren bij een bedrijf ? Of heeft er iemand nog een heel goed vliegwiel
LH 2.4 liggen van een volvo 240 bouwjaar 1993 ?

suggesties laat maar weten?
Antwoord
#2
Was het vliegwiel beschadigd dan? Mijn gezond verstand zegt dat ie zo glad moet zijn als mogelijk, hoe meer contactoppervlak hoe beter. Met schuren krijg je minimale krasjes waardoor het contactoppervlak verminderd? Tenzij je vliegwiel echt ruw is natuurlijk. Afdraaien zou misschien een oplossing kunnen zijn dan. Klimt ie gelijk wat sneller in toeren :RpS_thumbsup:.

[offtopic] En hoe rijd dat zo'n stage 3? Gaat ie zwaar? [/offtopic]
Antwoord
#3
Volvo 142 B23 schreef:Was het vliegwiel beschadigd dan? Mijn gezond verstand zegt dat ie zo glad moet zijn als mogelijk, hoe meer contactoppervlak hoe beter. Met schuren krijg je minimale krasjes waardoor het contactoppervlak verminderd? Tenzij je vliegwiel echt ruw is natuurlijk. Afdraaien zou misschien een oplossing kunnen zijn dan. Klimt ie gelijk wat sneller in toeren :RpS_thumbsup:.

[offtopic] En hoe rijd dat zo'n stage 3? Gaat ie zwaar? [/offtopic]

nee valt wel mee ongeveer hetzelfde het schakeld prima verder. hij is wel heel direct dus
koppelingspadeaal aanspreken en de koppeling lost en vast sneller.

hoe meer contact oppervlak hoe beter gaat niet altijd op. het is namelijk zo als het oppervlak zo
klein mogelijk is je meer druk de cm^2 hebt dan moet je dus wel een sterkere drukgroep hebben.

ik hoop dat iemand een vliegwiel heeft liggen dan kan ik die laten behandelen en vervangen met de mijne.
anders staat de auto langer stil.

ik zal vanavond even wat foto's plaatsen van mijn kleine project de afgelope week.
Antwoord
#4
Is Stage 3+ niet overdone voor je setup? Het kan ook zo zijn dat je koppeling te weinig grip pakt op je vliegwiel doordat je niet genoeg vermogen hebt om grip te genereren voor het blijvend aangrijpen van de koppeling. Op marktplaats verkocht laatst iemand ongeveer dezelfde setup als de jouwe, en die gebruikte een Stage 2 of 2+.
Antwoord
#5
DennisvdB schreef:Is Stage 3+ niet overdone voor je setup? Het kan ook zo zijn dat je koppeling te weinig grip pakt op je vliegwiel doordat je niet genoeg vermogen hebt om grip te genereren voor het blijvend aangrijpen van de koppeling. Op marktplaats verkocht laatst iemand ongeveer dezelfde setup als de jouwe, en die gebruikte een Stage 2 of 2+.

dit vind ik weer zo'n vaag verhaal! hoe sterker de drukgroep hoe beter deze aangrijpt als je dus weinig vermogen hebt
zou deze altijd aangrijpen. verder is een stage 3+ goedkoper als een stage 2
Antwoord
#6
dan kun je oeoa reden alleen maar denken aan afwijkende maatvoering (in de "lengte") lijkt me.. maar waarom..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:dan kun je oeoa reden alleen maar denken aan afwijkende maatvoering (in de "lengte") lijkt me.. maar waarom..

wat bedoel je precies?
Antwoord
#8
moet je een 60-2 wiel hebben? heb meerdere wielen liggen maar weet zo uit het hoofd niet welke je moet hebben
Antwoord
#9
242-turbo schreef:moet je een 60-2 wiel hebben? heb meerdere wielen liggen maar weet zo uit het hoofd niet welke je moet hebben

Ik dacht het wel. het is er een waarbij de koppelingsplaat in het vliegwiel valt. het is voor een 240 met het ontstekingssysteem LH2.4
zal dadelijk nog wat foto's posten wat is de prijs?
Antwoord
#10
mail me ff, dan krijg je je prijs. mail de foto ook ff
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  M90 hulpcilinder probleem. Volvorine 3 3.623 12 May 2018, 13:49
Laatste bericht: Volvorine
  Volvo 240 M90 ombouw koppelings vraag 244Drift 6 7.214 16 December 2013, 17:48
Laatste bericht: 244Drift
  240 Turbo Overdrive probleem. 244Drift 3 2.954 26 December 2012, 00:12
Laatste bericht: hylke
  Koppelings-set B2xx skidje 2 2.051 2 November 2012, 16:23
Laatste bericht: Marc1970
  koppelings(platen) aan vervanging toe? Ik Rol 37 18.334 17 February 2012, 13:04
Laatste bericht: noobaddieizpurvekd
  Automaat lekkage probleem Ecleo 8 5.192 12 December 2011, 19:32
Laatste bericht: Ecleo
  Probleem met overdrive-solenoid Kolonel Powel 2 2.633 28 February 2011, 23:51
Laatste bericht: Kolonel Powel
  Volvo 66 P-stand probleem G.K. 2 2.631 27 February 2011, 18:10
Laatste bericht: G.K.
  koppelings platten van b23 en een b21 manuel60 3 2.885 25 March 2010, 21:37
Laatste bericht: Marc1970
  Koppelings pedaal piept ***t_blijft_behelpen*** 15 7.318 14 December 2009, 12:27
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)