Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 op 14 :-)
#1
Valt me niet tegen. Eigenlijk de eerste keer dat ik het verbruik eens bekijk.
41,3 liter op 585 kilometer.
En ja, ik rijd als een oud wijf met de brullende knikkerbak. Veel snelheid valt er toch niet uit te halen. Bovendien wil ik aardig zijn. Respect voor de ouderen.
Trajecten varieren van een keer naar de supermarkt, stukjes van 20 kilometer en enkele stukken van een kilometer of 70.
Binnenkort nemen we 'm mee naar Berlijn, benieuwd wat 'ie dan drinkt.
Ik rij overigens gewoon met standaard (winter)banden op 2.4 bar en de teller wijkt licht af. 100 op de teller is 95 op de tomtom.
Ben er heel tevreden over, alhoewel 1 op 10 me ook geen zier zou kunnen schelen :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#2
valt onder de noemer zeldzaam! welke motor heb je?
"Volvo onderdelen nodig? VOMD maakt het verschil!"
[Afbeelding: vomdlogo.png]
Antwoord
#3
Berlijn hoe zit dat met de Umweltplakette?
Antwoord
#4
Ik rijd ook meestal tussen de 1 op 14 en de 1 op 15. Op echt lange stukken kan het 1 op 16 tot 1 op 17 zijn.
Antwoord
#5
eerstkoffie schreef:Valt me niet tegen. Eigenlijk de eerste keer dat ik het verbruik eens bekijk.
41,3 liter op 585 kilometer.
En ja, ik rijd als een oud wijf met de brullende knikkerbak. Veel snelheid valt er toch niet uit te halen. Bovendien wil ik aardig zijn. Respect voor de ouderen.
Trajecten varieren van een keer naar de supermarkt, stukjes van 20 kilometer en enkele stukken van een kilometer of 70.
Binnenkort nemen we 'm mee naar Berlijn, benieuwd wat 'ie dan drinkt.
Ik rij overigens gewoon met standaard (winter)banden op 2.4 bar en de teller wijkt licht af. 100 op de teller is 95 op de tomtom.
Ben er heel tevreden over, alhoewel 1 op 10 me ook geen zier zou kunnen schelen :-)

Waar jij mag komen is hooguit de ring van Berlijn kijk maar eens op de site van de anwb want je moet inderdaad een
milieu stikker kopen
Antwoord
#6
Umweltplakkert is niet van toepassing voor oldtimers, je moet alleen een kopie van het kentekenbewijs achter de ruit hebben..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:Umweltplakkert is niet van toepassing voor oldtimers, je moet alleen een kopie van het kentekenbewijs achter de ruit hebben..

dus met een oldtimer mag je wel overal komen in duitsland. allemaal onzin dus die milieu stikkers!
Antwoord
#8
nou ja, rijdt er naar toe met je 1998 205je en je kunt niet overál zomaar inrijden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Maar in Duitsland is een oldtimer pas een oldtimer als ie 30 jaar of ouder is... Wanneer is Volvo met de D6 begonnen dan?
Antwoord
#10
Uit m'n hoofd '81 of '82 want mijn '78 265 heb ik op kenteken gekregen via TUV en een verklaring van Volvo dat er geen constructieve verschillen zijn tussen de carrosserie van '78 en '82.Typegoedkeuringen in NL voor de D24's lopen v.a. bouwjaar '81 '82.

Wat de verbruikscijfers betreft....kilometertellers willen nog wel eens afwijken en ietwat overdrijven,als dat 10% is zal je verbruik ook 10% gunstiger uitkomen.
De rit naar Berlijn is een mooie gelegenheid om a.d.h.v. hectometerpaaltjes ook eens te kijken naar de accuratesse van je telwerk.De cijfers die je noemt komen mij ook niet onbekend voor, ik zal tijdens de komende vakantietrip ook eens berekenen hoe ik uit kom met mijn D24TIC
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)