Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
d24 rookt fel uit carterventillatie
#1
hall,iedereen(die dit leest) :Smile sins kort heb ik een probleem ??? met m'n 740 d24.
Een tijdje geleden heb ik deze wagen gekocht om te crossen,om hem wat om het wat "leuker" te maken
heb ik er een fikse turbo op geplaatst.Maar sins kort komt er een aanzienlijke hoeveelheid rook uit de carterventillatie ( heb nog niet op boost gereden)
en ook uit de dichtste inlaat van het inlaatspruitstuk ,heb er een kleine hoeveelheid olie in gegoten en rookt wit uit de uitlaat
dus er is wel degelijk ontbranding in die cilinder. Ook heb ik eens gehad dat er water uit het expanievat spoot (er zat een gat ingebrand)
ik denk dat dit kwam door het koelsysteem slecht onlucht te hebben (geen damp,dus geen oververhitting)

ik hoop als jonge "technieker" Wink dat er mij iemand kan helpen,alvast dank

(als je intresse hebt in m'n projectje kan je hem altijd bekijken op "[url]http://www.youtube.com/user/740diesel"[/url])
Antwoord
#2
Leuke wagen heb je er van gemaakt.

Als de rook uit je carterventilatie met stoten eruit komt bij iedere verbranding heb je een compressie lek. Niets om je zorgen te maken. Maar ik weet niet wat je bedoelt met "aanzienlijke hoeveelheid". Het geeft wel aan dat je blok niet meer nieuw is, en waarschijnlijk een aantal tonnen achter de kiezen heeft. Maar ook met carterdruk kan een blok nog jaren mee.

Ik weet niet wat de dichtste inlaat is van de inlaatspuitstuk, maar als er olie in de verbrandingskamer komt zul je dat inderdaad in de uitlaat gassen terug zien, het moet immers ergens blijven. Daarbuiten kan een dieselmotor onder de juiste omstandigheden ook motorolie verbranden.
Antwoord
#3
alvast dank voor uw aandacht Smile

wel met de rook uit het inlaatspruitstuk bedoel ik, wanneer ik in het inlaatspruitstuk kijk zie ik rook ontsnappen uit
de eerste inlaatbuis,ik dacht dat deze 1ste cilinder dus niet werkte en liet er een kleine hoeveelheid olie in lopen,
hij rookte wit dus ik wist dat deze cilinder toch werkte

met en aanzienlijke hoeveelheid rook bedoel ik veel rook en het begint al te roken vanaf een koude start
Antwoord
#4
Dat roken, ik zeg: "zo laten" ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#5
http://www.youtube.com/watch?v=jfif89R6L1Q
Wat een feest!
Les nummer 1, hoe krijg ik mijn volvo kapot?
245L VAN
Antwoord
#6
In je topic-titel heb je het over rook uit je carterventilatie, terwijl je in de beschrijving dan weer rook in je inlaatbuis waarneemt.
Dat laatste zou kunnen duiden op een verbrandde inlaatklep.Die klep kan verbrand zijn doordat je niet goed ontlucht hebt.

Dat de cilinder de ingespoten test-olie wel wit verbrandt kan op zich wel, ook al is de klep verbrandt kan je nog wel net voldoende compressie opbouwen voor een (onvolledige) verbranding.

Aangezien het "maar" een crossauto is zou ik gewoon de ontluchting goed uitvoeren, koelvloeistof op peil houden en lekker doorcrossen.

Je hebt trouwens een heel leuk filmpje gemaakt, complimenten. ;D
Antwoord
#7
wel de wagen is niet meer in te goede staat Sad
de carosserie heeft er het minst van, maar de vloerplaat bestaat uit niets anders = roest ;D
maar ja wat wil je voor 250€
Antwoord
#8
wel 240diesel

ik heb rook uit m'n carterventilatie en rook uit de eerste inlaatleiding naar het blok
maar volgens u kan het dus best geen kwaad.
is het dan moeilijk zelf te repareren en wat komt er bij kijken ?

alvatst vele dank aan ieder die mij helpt (zit nu al een stuk verder)
Antwoord
#9
:-\ dus jullie denken een verbrande klep
kan ik dat niet oplossen door klep te stellen(heb het nog niet gedaan)
P.S heeft 250.000km op de klok,voor een d24 is dat niets;wagen is van 1991
Antwoord
#10
Een verbrande klep moet je vervangen, daarvoor moet de kop eraf. En in veel gevallen in de klepzetel ook niet veel meer waard.
Zolang hij nog op zes pitten loopt zou ik lekker door raggen. Want als je die klep hebt vervangen dient het volgende probleem zich aan.
Vergeet geen filmpje te uploaden als die turbo erop zit.

owja:
2,5 ton op een diesel van 20 jaar oud? dan moet je even achter je oren krabben. In Nederland koopt niemand een diesel om ruim 12.000 per jaar te rijden.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)