Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Multipoint LPG injectie voor K-jetronic motor (ook turbo)!
#1
Voor degene met een K-jetronic motor heb ik goed nieuws. Het is me gelukt om een multipoint LPG injectiesysteem in te bouwen op een K-jetronic. Dmv een signaalemulator op basis van het bobine signaal worden de benodigde signalen voor de LPG ECU gegenereerd en is het dus mogelijk om een multipiont LPG injectie op te bouwenzonder allerlei extra opbouwen voor bijv BDP-signaal, toerental, e.d. Het systeem werd niet alleen bij admospherische motoren, maar ook op de Turbo motoren (zonder backfires uiteraard). Hiervoor is er nooit een addequaat systeem in de markt geweest. Het beste waren de Necam verdampers, maar die zijn niet meer leverbaar.

Voor degene die hun K-jetronic motor willen ombouwen naar LPG, kan ik dit systeem echt aanbevelen. Het wordt geleverd inclusief ombouw, kenteken aanpassing en garantie voor de prijs van €1895,- (incl BTW).

De volgende stap is om dit systeem ook toe te passen op de LPi systemen van Vialle. Deze ontwikkeling loopt en ik hoop binnenkort met goed nieuws te komen.
Antwoord
#2
En wat kost het op een 745 turbo?
Hoe groot is de onderbouwtank(of dubbel!)

Khoor graag
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
@Skidje

Het systeem kost €1895,- inclusief BTW, inbouw en kentekenaanpassing. In een 740 station past een onderbouwtank van 80 liter, meen ik. Dit is een donut, geen twintank.
Het LPG systeem heeft als basis een Eurogas systeem, die uitgebreid wordt met de signaalmoderator. Het werkt fantastisch. Volgende 3 weken wordt er een Volvo 240 Turbo omgebouwd.
Bel me gerust als je meer wil weten.

groeten Jerom van Roosmalen
06-41237658
Antwoord
#4
Als het is wat het beloofd te zijn is de prijs wel OK in vergelijk met MS e.d. systemen.
245DL 1980 USA
Antwoord
#5
Klinkt als mooi spul!
Is er voor de handige Harries onder ons ook een doe het zelf pakket?

In Rijssen zit ook een LPG inbouwer die LPG injectie levert, dus met name ook geschikt voor K-jet.
Bij hen maakt de injectiecomputer gebruik van een map sensor en een vacuüm meter om juiste hoeveelheid gas te berekenen. Er is geen terugkoppeling met een lambda sensor oid. Een lambda sensor wordt wel tijdelijk ingebouwd om de afstelling / programmering voor elkaar te krijgen.
Ik weet niet hoe dat systeem zich verhoudt tot het hier aangeboden systeem, maar de prijs was daar nog iets lager.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
Natuurlijk zijn de onderdelen los te krijgen. Geen probleem. Ik kan ook de LPfi Vialle systemen leveren, of losse onderdelen zoals de nieuwe standaard tank met turbine pomp ipv membraampomp.
Het lastige is wel dat je toegang moet kunnen hebben tot de ECU om deze goed te calibreren. Daar heb je speciale stekkers en software voor nodig.
Antwoord
#7
Dit is best een interessant onderwerp voor meerderen! Klaarblijkelijk is nog bijna iedereen ervan overtuigd dat K-Jet en normal;e atmosferische LPG systemen niet samengaan. I heb dit al vaker bestreden zonder enig belang voor welke LPG inbouwer danook.
Buiten een paar inferieure zaken van de LPG inbouw (slechte el.bekabeling en waardeloze slechte uitlaatombouw) is het wel 100% OK geweest met de inspuiten / aanzuigen van LPG, want BackFires heb ik na 2 jaar met hoofdzakelijk korte stukjes nog niet gehad.

Eerst lag er een B21E in en nu een B230E en dat heeft allemaal probleemloos gewerkt.

Echter is dit systeem van Jerom wel interessant voor de mensen die slechte ervaringen hebben met K-Jet (ze zullen er ongetwijfeld zijn) en die een turbo of ander getuned blokje willen voeden.

Echter is een LPI systeem als vervanging van een huige LPG wel kostbaar daar alles zo'n beetje dient te worden vervangen. Misschien dat dampgas tot een bepaalde PK-hoeveelheid eenn goede optie is?

Misschien dat je eens met de huigie LPG rijders mee kunt denken en een optioneel pakketje kunt samenstellen voor mensen die reeds op LPG rijden. Wink



245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#8
@Skidje, je hebt helemaal gelijk. De hoge vermogensmotoren zoals de turbo's, GT's en gepimpte motoren zijn gebaad bij een geregelde multipoint injectie, waarbij je met een LPI in principe nog meer vermogen kan hebben dan een dampsysteem.

Voor degene die al op LPG rijden is er zondermeer een pakket samen te stellen. Het voordeel is dat het voertuig al een LPG kenteken heeft, wat meer vrijheid geeft in het gebruik van componenten. Een universele kit kan, maar het systeem als geheel moet wel goed functioneren. Bij de ÃÃn zal bijvoorbeeld de bestaande tank en vlotter wel bruikbaar zijn, bij de ander niet. Veiligheid en kwaliteit boven alles natuurlijk.

In principe heeft Vialle een modulaire kit samengesteld: de LPfi. Hiermee zijn bijna alle oudere volvo's afgedekt (ouder dan 2005). Met dit als basis kom ik een heel eind. Iemand interesse?
Antwoord
#9
Ennuh..
Ik overweeg zelf een motormanagement te maken. Wat kost zoiets gemonteerd en al in een 740 estate-turbo excl. de besturing en welke tank(volume) komt er dan in?

KHoor wel.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 121 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 1.607 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 6.737 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Probleem D Jetronic Coenraad 1 643 5 February 2023, 12:32
Laatste bericht: Coenraad
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 636 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 2.891 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.060 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.183 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 3.492 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 3.467 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)