Berichten: 631
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
henqui schreef:maar ÃÃn van de drie is toch van een ander cirquit?
Ik hou de volgorde aan die in de vraagbaak van de 240 staat omschreven van Kluwer... Is tot nu toe goed gegaan
Dat ik het contact van de remdrukverdeler eruit had moeten halen heb ik ook nog nooit hoeven te doen..
Probeer iig een van de methodes zoals men hier omschrijft.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
INmiddels nieuwe voorklauwen, slangen en nieuwe HRC.
Probleem verholpen. De oorzaak lag naar mijn idee voornamelijk bij de HRC.
Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
INmiddels nieuwe voorklauwen, slangen en nieuwe HRC.
Probleem verholpen. De oorzaak lag naar mijn idee voornamelijk bij de HRC.
Berichten: 21
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2011
Ik had bij de apk ook minimale remdruk en besloot ook de remmen aan te pakken.
De remolie was sterk vervuild en deze heb ik eerst vervangen, toen werd het al beter maar nog lang niet optimaal (er bleven remcups hangen waardoor de schijven snel wegslijten).
Toen eerst maar eens alle remklauwen gangbaar gemaakt (revisiesetjes erin) maar toen kreeg ik het niet meer ontlucht.
hoofdremcylinder en remdrukverdeler er ook maar af en bij beide de resultaten van slecht onderhoud: de remolie zat vol water (remolie is hygroscopisch) en was lekker de binnenzijde van de remdelen aan het verroesten en daarop lopen de rubbers van de zuiger stuk.
Nieuwe hoofdremcylinder geplaatst en de verdeler weer gangbaar gemaakt.
Een beetje onderhoud van de auto kost minder dan een revisie van het geheel maar je kunt het verwachten met een tweedehands auto als je de onderhoudshistorie er niet bij hebt.
morgen maar weer eens kijken of het te ontluchten valt en hopelijk weer lekker remmen (rijden is leuk maar remmen op z'n tijd ook)
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969