Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
velgmaat
#1
Er zitten nu 14" stalen velgen onder mijn volvo 245. Kan ik hier 15" licht metalen velgen onderzetten? Moet is dan mijn snelheidsmeter aanpassen, en kan dit?
Antwoord
#2
Volgens mij kan je ze gewoon overzetten (ga ik zelf ook doen). Als de omtrek van de band hetzelfde is, hoef je ook niks aan de snelheidsmeter te doen, lijkt me...
Antwoord
#3
Waarom al die moeite doen voor een kleine tellerafwijking?
De snelheidswijzers van de meeste auto's geven sowieso niet echte km. aan,ook niet als er standaardvelgen onder zitten.
Antwoord
#4
Zoek eens op internet op 'tire size calculator' of 'bandenomrekentabel' oid. Een afwijking tot 4% is acceptabel.

Trouwens, als je naar je bandenboer gaat met de nieuwe velgen regelt hij wel een zo oveerkomstig mogelijke mat voor je bandjes Wink


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#5
Ik heb nu precies een jaar geleden een setje virgo velgen (Wielen van 240 turbo) erop gezet, deze zijn 15" ipv de gebruikelijke 14". Bandenmaat 205/60, past perfect, rijd beter! Snelheidsmeter geeft 2% langzamer aan geloof ik, maar dat maakt toch niet uit omdat de snelhiedsmeter in mijn 240 behoorlijk overdrijft!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Ik kwam vandaag door zo'n snelheids waarschuwings bord achter dat mn teller +- 4 km/u langzamer aangeeft dan ie eigenlijk hoort te zijn (al zal zo'n paal ook wel niet erg precies zijn).
Antwoord
#7
ik heb zo?n programmatje waar je de originele maat in kunt geven en dan de maat die je eventueel wilt geeft hij meteen het verschil in procenten en kun je zelf nagaan of dit mogelijk is

wie dit programma wil moet me maar mailen ericvermeer@hetnet.nl
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#8
ik zie het probleem niet zo ik ga hier naar de lokale bandenboer die weet alles uit z'n hoofd wat je wil weten. en wat boeit dat nou als het niet helemaal klopt die afwijking is zo miniem. ik had achter normale wielen op mijn oude sedan ik dacht 195 65 15 of zo en voor kleine 14 inch velgen met plattere banden dan hing ie mooi voorover stond erg tof hoor nooit geen last mee gehad en gewoon extra setje normale velgen banden die je nog hebt voor apk of zo.
Vitara
Antwoord
#9
Zie hier..


http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/ba...lator.html
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
#10
=D>
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)