Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbovelgen!
#1
Nog geen zicht op de Super Polar, maar de velgen die erop komen heb ik alvast:

[Afbeelding: virgo.jpg]

Nog een beetje poetsen en bijstippen, als dat tegenvalt kan ik altijd nog besluiten ze op te laten knappen.

Op twee van de vijf velgen zitten Michelins MXL 185/65 R 15 die nog wel even kunnen. Hoe zijn de ervaringen met deze band? Kan ik er met een gerust hart nog twee kopen? Het moeten banden zijn waar ik het hele jaar mee doe.
#2
Mijn favoriete velgen Big Grin Big Grin

Zien er goed uit! Alleen volgens het boekje zouden er 195/65 R15 op de Virgo's horen. Maar of dat uitmaakt....
Zou proberen er nog 2 bij te scoren met dezelfde profieldiepte en daarna eens te kijken naar 4 gelijke banden.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
#3
Nog iemand tips voor het schoonmaken? Velgenreiniger, is dat wat?
#4
Robbert242DL schreef:Mijn favoriete velgen.

De mijne ook, uiteraard...

Robbert242DL schreef:volgens het boekje zouden er 195/65 R15 op de Virgo's horen.

Meteen vier nieuwe kan natuurlijk ook... Kost dat, ongeveer? En zijn de Michelins wat ik zoek?
#5
De velgen met de 185/65 R 15 voor zetten en dan achter twee nieuwe Michelins 195/65 R 15, is dat wat?
#6
MXL is vrij bejaard... een begin '90 er jaren band, kijk of er nog geen droogte scgeurtjes in zitten.
Ik heb ze (vroeger) ook wel gehad op een lease omega, ong. 20.000 km
waren ze op achte r(maar dat lag aan mijn rechtervoet).
Wel lekker grip!

Wel hele mooie velgen!
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
#7
Met verdund zoutzuur (zeer voorzichtig mee zijn!! Veiligheids bril, handschoenen etc!!!!) worden ze als nieuw! Verder heb ik wel eens gehoord dat afwas middel goed helpt voor velgen (nooit geprobeerd, en misschien is 't wel net zo makkelijk om ze gewoon te spuiten, aangezien je nu op je auto nog andere banden hebt liggen (ff schuren, ontvetten, koop je een bus velgen spuitbus en daarna lak dr over, als nieuw!!

Ik heb er zelf 195 60 15 onder liggen, ook michelins, en dat gaat super!
#8
lj_dekker schreef:en misschien is 't wel net zo makkelijk om ze gewoon te spuiten

Beetje poetsen, ok?, een paar kleine beschadigingen bijwerken, ook geen probleem. Maar ik geloof niet dat ik zin heb om die dingen helemaal te schuren en te spuiten... dan laat ik het liever professioneel doen. Maar ik geloof niet dat dat echt nodig is...
#9
Nou ja, als je dr geen ervaring mee heb is 't misschien niet zo verstandig nee (ZAKKERS! Big Grin ), maar zo krijg je natuurlijk wel t mooiste resultaat. Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet als ze er gewoon goed uitzien.
Mega mooie velgen uiteraard!
#10
Wat is nou het verschil tussen 195/65 en 195/60?


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbovelgen! (deel II) geestschrijver 35 17.844 8 February 2006, 16:14
Laatste bericht: geestschrijver

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)