Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
geestschrijver schreef:HR, meer weet ik niet. ? 575
Ik heb er 4 Dunlop sport 3000 op laten leggen. Was 1 mm profiel af. Kostte me bij elkaar ? 140,-. Moeten wel iets sneller vervangen worden maar goed. Prijsverschil betaald zich dubbel en dwars uit!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 2.931
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Voor mij alleen maar het allerbeste!
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Idd. Nieuw is natuurlijk super, maar ik zal toch echt voor marktplaats oid gaan omdat dat gewoon goedkoper is, en je hoeft nu ook weer niet zo'n genie te zijn om te zien of een band nu rommel of niet is. Maar daar zal iedereen vast een mening over hebben!
Berichten: 2.931
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik moest al naar Brabant voor die velgen, dat vond ik wel weer genoeg gedoe. De banden dus maar gewoon bij de garage om de hoek. Maar iedereen die er plezier in heeft om voor een paar banden het land af te struinen moet dat natuurlijk vooral niet laten. Net als iedereen die het leuk vindt om voor veel minder geld zelf zo'n 240 uit Itali? te halen... Ieder zijn hobby.
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 2.931
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Ik kan me niet herinneren dat ik tijdens mijn rit naar Brabant langs Almere ben gereden, nee.
Berichten: 2.931
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
"Eventueel met bijbehorende wielmoeren," staat er in die advertentie. Daar word ik een beetje zenuwachtig van. Horen er speciale wielmoeren bij die velgen? Want die heb ik er niet bij. Of zijn het gewoon - daar ging ik althans vanuit - dezelfde moeren als alle andere 240-velgen?
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
geestschrijver schreef:Voor mij alleen maar het allerbeste!
Dan moet je de "turbo wielmoeren " hebben :wink:
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Er zijn verschillende types
1) De open wielmoeren voor gewone stalen velgen met kunststof doppen
2) De gesloten wielmoeren met ronde kop voor o.a. de corona's, maar ook voor de stalen wielen met kleine naafdop ( '82 t/m 84)
3) De gesloten wielmoeren met platte kop voor de Virgo's en Scorpio's
4) Zoals 2 maar dan in de lange uitvoering
Ik weet eigenlijk niet of de open wielmoeren (die voor de stalen velgen)
wel gebruik mogen worden op lichtmetalen velgen (ik heb ze wel er al jaren opzitten)
Berichten: 2.931
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Dus de turbomoeren zijn hetzelfde als de scorpiusmoeren maar het kan ook (tijdelijk) met de moeren van mijn stalen velgen? (Voor als ik onverhoopt de neiging niet kan bedwingen ze alvast op de DL te zetten...)
Ik heb trouwens geen kunststof wieldoppen maar kleine chromen (rvs?) doppen, nu. Hoe de wielmoeren er uitzien weet ik even niet.