Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demonteren remklauw- bouten muurvast
#11
Niet erg. komt er tenminste meteen nieuwe remvloeistof in. Kan nooit kwaad. En voor het ontluchten maakt het niet zoveel uit. Straks reservoir vullen en 1 voor 1 de nippels open draaien totdat er vloeistof uit komt (niet het pedaal ingedrukt houden, anders lukt het niet....) Evt. beetje druk erop of doorpompen met je pedaal. Niet te ver doortrappen, anders moet je ook je hoofdremcilinder nog reviseren. (Je trapt de zuigertjes kapot op het in de loop der jaren opgebouwde kraagje vuil / roest in de HRC)
Als je eenmaal door hebt hoe het moet is het helemaal geen vervelend werkje. Vind ik..... Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#12
Voor een nieuw leiding kan je meestal wel bij een garage terecht, of in mijn geval een goede auto materialen zaak met eigen garage. die hebben zo een nieuwe gemaakt, als je de oude mee neemt.
en voor een paar tientjes heb je een vacuum ontluchter voor op d compressor.
ook bestaan er vacuum setjes die je op je ventiel van een band kunt zetten.
Antwoord
#13
Automaterialenzaken zijn vaak goedkopere adressen en doen het vaak ook waar je bij staat, neem wel de restanten mee voor de juiste lengte, vorm en koppelingen.
Koop ook gelijk nieuwe ontluchtingsnippels want als je moet ontluchten, gaat er wel eens een kaduuk. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#14
Pff.... Ondanks alle tips nog steeds niet klaar :-[
Dit is natuurlijk niet verwonderlijk als je een klauw mee krijgt die bedoeld is voor geventileerde schijven..... :-X en er zelf nog geen kaas van hebben te gegeten
(Aldoende leert men)
Om het dan nog maar niet te hebben over de kids die tussendoor overal naar toe gebracht moeten worden.

Ik hoorde dat het miss ook nodig is om de hrc te ontluchten?
Zijn daar nog tips voor?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
#15
Neuh..... Evt. belletjes stijgen vanzelf je reservoir in, de rest wordt doorgedrukt tijdens het ontluchten van je systeem. Komt dus vanzelf goed.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#16
Brander op de vastzittende moeren is DE oplossing, daarna komen ze netjes los!
Bruut geweld betekent meestal dat er iets gaat sneuvelen!

oude leiding mee, en even een nieuwe laten maken.
Als alles er op zit, de ontluchtings nippels open zetten, reservoir vullen en wachten tot ie gaat druppen.
Pas op met de HRC, liever niet trappen op het pedaal, hij zou stuk kunnen gaan van het vuil inderdaad!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remklauw Bromtol 4 2.716 24 August 2020, 07:53
Laatste bericht: Mark244
  Welke type achter remklauw Rob 3 3.585 16 November 2019, 16:41
Laatste bericht: Rob
  Remklauw rechtsachter geen olie? Volvo 142 B23 10 8.041 29 March 2018, 20:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Type remklauw volvo 244? lenlux 10 12.583 30 June 2017, 10:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 51.696 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 48.382 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58
  Aanhaalmoment boutje geleiderpin remklauw Jsper_b 3 5.343 10 December 2015, 15:30
Laatste bericht: Marc1970
  945 Remklauw achter links Martinus 0 4.618 21 April 2015, 17:06
Laatste bericht: Martinus
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 4.906 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Welk type remklauw? Mr.C 11 8.030 25 November 2012, 14:12
Laatste bericht: Mr.C

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)