Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Niet erg. komt er tenminste meteen nieuwe remvloeistof in. Kan nooit kwaad. En voor het ontluchten maakt het niet zoveel uit. Straks reservoir vullen en 1 voor 1 de nippels open draaien totdat er vloeistof uit komt (niet het pedaal ingedrukt houden, anders lukt het niet....) Evt. beetje druk erop of doorpompen met je pedaal. Niet te ver doortrappen, anders moet je ook je hoofdremcilinder nog reviseren. (Je trapt de zuigertjes kapot op het in de loop der jaren opgebouwde kraagje vuil / roest in de HRC)
Als je eenmaal door hebt hoe het moet is het helemaal geen vervelend werkje. Vind ik.....
`88 245, B230K, M47
Berichten: 21
Topics: 6
Lid sinds: Aug 2007
Voor een nieuw leiding kan je meestal wel bij een garage terecht, of in mijn geval een goede auto materialen zaak met eigen garage. die hebben zo een nieuwe gemaakt, als je de oude mee neemt.
en voor een paar tientjes heb je een vacuum ontluchter voor op d compressor.
ook bestaan er vacuum setjes die je op je ventiel van een band kunt zetten.
Berichten: 1.441
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Automaterialenzaken zijn vaak goedkopere adressen en doen het vaak ook waar je bij staat, neem wel de restanten mee voor de juiste lengte, vorm en koppelingen.
Koop ook gelijk nieuwe ontluchtingsnippels want als je moet ontluchten, gaat er wel eens een kaduuk. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Pff.... Ondanks alle tips nog steeds niet klaar :-[
Dit is natuurlijk niet verwonderlijk als je een klauw mee krijgt die bedoeld is voor geventileerde schijven..... :-X en er zelf nog geen kaas van hebben te gegeten
(Aldoende leert men)
Om het dan nog maar niet te hebben over de kids die tussendoor overal naar toe gebracht moeten worden.
Ik hoorde dat het miss ook nodig is om de hrc te ontluchten?
Zijn daar nog tips voor?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Neuh..... Evt. belletjes stijgen vanzelf je reservoir in, de rest wordt doorgedrukt tijdens het ontluchten van je systeem. Komt dus vanzelf goed.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Brander op de vastzittende moeren is DE oplossing, daarna komen ze netjes los!
Bruut geweld betekent meestal dat er iets gaat sneuvelen!
oude leiding mee, en even een nieuwe laten maken.
Als alles er op zit, de ontluchtings nippels open zetten, reservoir vullen en wachten tot ie gaat druppen.
Pas op met de HRC, liever niet trappen op het pedaal, hij zou stuk kunnen gaan van het vuil inderdaad!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......