Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe heet dit dingetje?
#1
[Afbeelding: watisdit.jpg]


Hallo! Sinds december 2010 in het bezit van een Volvo 244 GL D6 1981.
Wie kan mij zeggen hoe dit dingetje heet. Kon het niet vinden in onderdeelboeken...
Foto is niet mijn Volvo.
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#2
"Dat is niet mijn volvo vriend" ;D

Maar dat terzijde... Wat wijs je precies aan?
Lijkt op een stukje kurk? Of bedoel je de zwarte dop met de slurf eraan?
Antwoord
#3
Smile Ik probeer het ronde dingetje aan te wijzen. Zit op het tuutje van het kleppendeksel. Soort hockeypuck met 2 uit of ingangen?
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#4
Gezien het vertrek- en eindpunt lijkt me dat de carterontluchting.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Kan goed kloppen dat het niet jouw volvo is, want ik ben de trotse eigenaar van die 244 GL D6 op Diesel, WVO en HHO.
....maar wel netjes dat je het, hoe dan ook, erbij hebt gezet.

Anyhoe, het is inderdaad de carter ontluchting. Ontluchting vindt plaats via kleppendeksel - filter(hockeypuck) - leiding - aansluiting op turbo inlaat.

Het voorkomt, volgens mij, met name dat je geen oliedamp aanslag onder je motorkap krijgt.

Mvg.,
G-J
Antwoord
#6
Bedankt voor de antwoorden!! En GJ244D6 voor het gebruik van de foto ;-) Had op Google gezocht naar een goede afbeelding en deze was precies goed en duidelijk!
Heb jij hetzelfde type motor als ik heb? Ik had namelijk nog een vraagje gepost ( zie hier : http://volvolvo.nl/forum/topic,9788.msg1...#msg148768, en misschien weet jij het antwoord, heeft dit type motor een spie in de nokkenas aan de kant van de distributieriem? Groet Pluk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#7
Bij mijn blok gaat de retour gewoon weer de aanzuigbuis in, na het luchtfilter. Begrijp dat alleen turbo's dit 'dingetje' hebben...
[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]
Antwoord
#8
Inderdaad......lucht inlaat zijde van de turbo.

@pluk, de nokkenas heb ik nog niet uit elkaar gehaald. Staat het niet in de greenbooks, Haynes of Vadis? Anders kan je het wellicht posten op het Volvo700 forum.

succes en het zou leuk zijn als je van je handelingen wat foto's upload.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)