Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb nog een vraag die met deze klus samenhangt. Tijdens de montage van de nieuwe remblokken bleek dat ik een ouder type Girling remmen heb waarvan de pennetjes dunner zijn dan de huidige types. Nu had ik me ook voorgenomen om de remslangen achter te vervangen maar toen ik de wielen had verwijderd zag ik dat de remleidingen rechtstreeks op de remschoenen waren aangesloten.
Heb ik nou niet goed gekeken of heeft deze auto echt geen remslangen? [Althans achter niet.]
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Jawelles. Maar niet daar: er lopen 2 slangen links van de cardanas net voor het diff van de bodem van de auto naar de as. De rest beweegt niet meer t.o.v. elkaar dus daar hoeft geen slang meer tussen.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
OK, ik begrijp het. Ik zag op internet alleen maar filmpjes met de slang ergens in de wielkast maar dat is dan waarschijnlijk steeds voor geweest.
Dank je wel Martin.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ik denk dat je de handremkabel hebt gezien...
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Vacuum zuigen op de klauwen is inderdaad niet de goede methode omdat je valse lucht gaat aanzuigen. In garagebedrijven hebben ze een pompje waarmee ze druk zetten op het reservoir van de hoofdremcilinder. Het rempedaal vast zetten een stukje ingedrukt. En vervolgens een rondje langs alle klauwen om de nippels even te ontluchten, klaar is kees. Een keer de mazzel gehad deze te mogen gebruiken, 5 minuutjes alles ontlucht. Prijs setje: 1500 euro :
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Ga hem nog maar eens opgooien: EezyBleed.
Systeem met een potje dat je vult met remvloeistof. Hieraan zitten 2 slangen. 1 gaat naar een dekseltje dat je op het remreservoir schroeft en zorgt dat de vloeistof steeds wordt aangevuld. De tweede slang zet je op je reservewiel om het systeem onder druk te zetten (max 1,2 bar, dus de band even laten aflopen)
Werkwijze als hierboven omschreven. Grote verschil: is al te koop voor onder de â¬30,-......
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.247
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Toch worden die Pela-pompjes verkocht met "een extra slangetje voor het ontluchten van de remmen". Toch wel misleidend.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mja, maar het grootste probleem van vacuum trekken vind ik persoonlijk dat je dat doet op een systeem dat daar niet voor bedoeld is. Een drukvat voor 100 bar kun je volledig kapot trekken met vacuum.
Puntje twee, dan denk je alle lucht eruit te hebben slurp je net dat laatste beetje uit het potje op je hoofdremcilinder, kun je opnieuw beginnen ;D.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Martin245 schreef:Ga hem nog maar eens opgooien: EezyBleed.
Systeem met een potje dat je vult met remvloeistof. Hieraan zitten 2 slangen. 1 gaat naar een dekseltje dat je op het remreservoir schroeft en zorgt dat de vloeistof steeds wordt aangevuld. De tweede slang zet je op je reservewiel om het systeem onder druk te zetten (max 1,2 bar, dus de band even laten aflopen)
Werkwijze als hierboven omschreven. Grote verschil: is al te koop voor onder de â¬30,-......
onlangs gebruikt, gaat ook, vindt alleen de degelijkheid van de aansluiting op het reservoir niet geweldig, lekte nogal. Achteraf ontlucht op de ouderwetse manier, toen was het goed.. Heb nog wel een EZ-bleed in proffesionele uitvoeriggezien, 80euri..
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Die ik bedoelde was zoiets:
http://www.autogereedschap.com/a-1481162...raat-rodac
Andere uitvoering en modelletje, maar zelfde principe.