Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 2.0 Polar aanschaffen.
#1
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Mijn naam is Marc en ik ben 22 jaar.
Ik heb eerder al 2 Volvo's in bezit gehad. Een V40 1.8 uit 96 en een V40 T4 uit 1999.
Op dit moment rij ik in een Ford Ka wegens een werkloze periode.
Maar gelukkig kan ik volgende week weer ergens beginnen.

Mijn droom auto is nog steeds een 240 en ik wil er eigenlijk nu toch 1 gaan aanschaffen.

Wat me alleen een beetje tegenhoud is dat mijn vriendin vaak de auto gebruikt voor kleine stukjes, en dat is nogal duur met een 240 ben ik bang.
Het makkelijkst zou zijn om de Ford Ka te behouden voor haar en een oldtimer kopen.
Maar ik heb liever 1 uit de latere jaren met een 5bak die gewoon net even wat minder snel roest en wat betrouwbaarder is.

Nou had ik deze gezien, met de gehele onderhoudshistorie erbij. http://link.marktplaats.nl/420254307
Het is een simpele uitvoering met niet teveel extra's die kapot kunnen gaan.
De eigenaar heeft aangegeven dat de distributie over 15.000km aan de beurt is en dat de koppeling nog wel werkt, maar ook binnenkort wel vervangen kan worden.

Mijn buurman heeft altijd het onderhoud van mijn auto's gedaan (goedkoop en goed) dus deze 2 reparaties hoeven niet heel duur te zijn.
Verder wil ik ook zelf erin gaan verdiepen, om in de toekomst kleine reparaties zelf te doen.

Mijn uiteindelijke vraag luid dus: Op het 1e oog, lijkt het jullie wat?
En wat raden jullie aan? een nieuwere 240, of de Ka houden en een oldtimer erbij nemen?

Alvast heel erg bedankt!

Marc
Antwoord
#2
Marcvh schreef:Het makkelijkst zou zijn om de Ford Ka te behouden voor haar en een oldtimer kopen.
Maar ik heb liever 1 uit de latere jaren met een 5bak die gewoon net even wat minder snel roest en wat betrouwbaarder is.

Nou had ik deze gezien, met de gehele onderhoudshistorie erbij. http://link.marktplaats.nl/420254307
Die op marktplaats is geen oldtimer en wordt dat ook nooit.
Het is de vraag of de bijbehorende maandelijkse vaste lasten wel opwegen tegen de mogelijk mindere roest en lagere onderhoudskosten. Ik denk dat dat namelijk best kan tegen vallen.
Antwoord
#3
Kijk eens op mijn web-log voor aankooptips.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#4
Nee die op marktplaats bedoelde ik ook als "nieuwere".
Maar ik begrijp dat een oldtimer waarschijnlijk op jaarbasis goedkoper is?
Wie van jullie rijd er trouwens dagelijks met een oldtimer?

Voor mij is een 5 bak of 4 met overdrive wel een must trouwens.
Antwoord
#5
Marcvh schreef:Nee die op marktplaats bedoelde ik ook als "nieuwere".
Maar ik begrijp dat een oldtimer waarschijnlijk op jaarbasis goedkoper is?
Wie van jullie rijd er trouwens dagelijks met een oldtimer?

Voor mij is een 5 bak of 4 met overdrive wel een must trouwens.

Ik rijd een 86'er die afgelopen zaterdag belastingvrij is geworden. Is een B230A (2,3 liter met carb) met 110.000 op de teller. Zit ook gewoon een 5 bak in, stuurbekrachtiging, stoelverwarming e.d. Het voordeel van latere (alhoewel het op sommige oudere modellen ook zat) zijn extra's als elektrische ramen, ABS, en soms nog airco. De techniek van de mijne is grotendeels te vergelijken met een model van '92 ofzo. Bovendien scheelt het me per maand al €100,- aan wegenbelasting en verzekering. Wanneer je met een niet-belastingvrij auto op LPG rijdt (wat bij een 240 geen G3 is) betaal je volgens mij al scheel aan alleen wegenbelasting. Bovendien is de verzekering niet goedkoop. Belastingvrije 240's zijn duurder in aanschaf, en hebben misschien wat meer slijtagedelen die vervangen moeten worden, maar dat is bij Volvo's nooit zo duur.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Inderdaad moet je bij een oldtimer rekenen op meer onderhoud en een beduidend hogere aanschafprijs, ik vraag mij af of dat wel opweegt tegen die paar tientjes wegenbelasting per maand. In ieder geval is elke 240 een wijze keus Wink
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
#7
Yellow240 schreef:Ik rijd een 86'er die afgelopen zaterdag belastingvrij is geworden. Is een B230A (2,3 liter met carb) met 110.000 op de teller. Zit ook gewoon een 5 bak in, stuurbekrachtiging, stoelverwarming e.d. Het voordeel van latere (alhoewel het op sommige oudere modellen ook zat) zijn extra's als elektrische ramen, ABS, en soms nog airco. De techniek van de mijne is grotendeels te vergelijken met een model van '92 ofzo. Bovendien scheelt het me per maand al €100,- aan wegenbelasting en verzekering. Wanneer je met een niet-belastingvrij auto op LPG rijdt (wat bij een 240 geen G3 is) betaal je volgens mij al scheel aan alleen wegenbelasting. Bovendien is de verzekering niet goedkoop. Belastingvrije 240's zijn duurder in aanschaf, en hebben misschien wat meer slijtagedelen die vervangen moeten worden, maar dat is bij Volvo's nooit zo duur.

Dat klinkt als een hele mooie Volvo! Wat jij hebt zou ideaal zijn voor mij ook, maar ik ben bang dat mijn budget daar niet toe reikt.
Op dit moment, zou ik met de verkoop van mijn oude auto tops 3000 euro kunnen besteden.
Ik hoop de komende maanden wat geld opzij te kunnen zetten, omdat ik graag een Volvo voor de zomer wil hebben wegens de vakantie.
Het liefst vind ik er 1 onder de 3000, zodat ik zat tijd heb (en tegen die tijd ook weer wat geld) om de auto helemaal in topconditie te krijgen voor de zomer.
Maar ik moet er ook bijna elke dag wel mee kunnen rijden al. (misschien iets teveel gevraagd voor nu).

Een nieuwere op benzine, kan ik voor de helft nu krijgen met wat klein onderhoud ben ik dan 2000 kwijt uiteindelijk.
Alleen betaal ik wat meer elke maand dan. Dat is een beetje het dilemma!
Antwoord
#8
Marcvh schreef:Dat klinkt als een hele mooie Volvo! Wat jij hebt zou ideaal zijn voor mij ook, maar ik ben bang dat mijn budget daar niet toe reikt.
Op dit moment, zou ik met de verkoop van mijn oude auto tops 3000 euro kunnen besteden.
Ik hoop de komende maanden wat geld opzij te kunnen zetten, omdat ik graag een Volvo voor de zomer wil hebben wegens de vakantie.
Het liefst vind ik er 1 onder de 3000, zodat ik zat tijd heb (en tegen die tijd ook weer wat geld) om de auto helemaal in topconditie te krijgen voor de zomer.
Maar ik moet er ook bijna elke dag wel mee kunnen rijden al. (misschien iets teveel gevraagd voor nu).

Een nieuwere op benzine, kan ik voor de helft nu krijgen met wat klein onderhoud ben ik dan 2000 kwijt uiteindelijk.
Alleen betaal ik wat meer elke maand dan. Dat is een beetje het dilemma!

Je ziet ze zo af en toe wel eens voor rond de 3000. En bovendien, een 93'er kan ook rotten. Wat ook een optie is, als je dat leuk vindt, is een 740. Die zijn verzinkt dus roesten minder snel. Bovendien rijdt het iets moderner dan een 240. Het is maar net wat je leuk/mooi vindt en wat je wilt: Duurdere aanschaf en lage kosten, of wat goedkopere aanschaf en hogere kosten.

Dit is bijvoorbeeld ook erg leuk:
Leuk spul hoor
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#9
Yellow240 schreef:Je ziet ze zo af en toe wel eens voor rond de 3000. En bovendien, een 93'er kan ook rotten. Wat ook een optie is, als je dat leuk vindt, is een 740. Die zijn verzinkt dus roesten minder snel. Bovendien rijdt het iets moderner dan een 240. Het is maar net wat je leuk/mooi vindt en wat je wilt: Duurdere aanschaf en lage kosten, of wat goedkopere aanschaf en hogere kosten.

Dit is bijvoorbeeld ook erg leuk:
Leuk spul hoor

Ja die 740 ziet er inderdaad heel mooi uit. Alleen ik wil toch voor de 240 gaan.
Dat is gewoon de auto die ik al heel lang wil!
Antwoord
#10
Marcvh schreef:Ja die 740 ziet er inderdaad heel mooi uit. Alleen ik wil toch voor de 240 gaan.
Dat is gewoon de auto die ik al heel lang wil!
http://link.marktplaats.nl/422944970

Met de onverwoestbare B21A (met slechts 250.000 op de teller) en een ontzettend tof kleurtje.

Zo staat er regelmatig wel wat leuks op Marktplaats.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 83 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 240 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 527 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.600 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.896 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.938 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.848 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.282 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.700 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 8.016 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)