Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maximale breedte
#1
wat is de maximale breedte die zonder aanpassingen onder een 242 past?

Ik heb een setje op het oog met 8,5J voorzijde en 9,5J achterzijde. ET waarde is bij beiden 0

Aan de voorzijde zal het net aan gaat, maar achter zal er denk ik e.e.a. aangepast moeten worden.
Antwoord
#2
Dat gaat waarschijnlijk problemen geven. ET 0 komt 25 mm verder naar buiten dan een standaard velg. Gezien de breedte van de velg zullen de wielen iig voor waarschijnlijk buiten het spatbord uitsteken. Zodra hij inveert heb je een aanloper. Achter maak je wrs meer kans, maar ook zolang hij niet inveert. Dan zal hij tegen de achterzijde van de spatbordrand aanlopen.
Spacers hebben geen zin, er moet juist wat uit.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#3
De genoemd ET's zijn met spacers van 40mm...ik zou natuurlijk dunnere spacer kunnen pakken, maar dan kom ik denk ik aan de binnenkant weer tegen de veerpoot aan.
Antwoord
#4
Meten en rekenen: de velg van 8.5 is omgerekend 8.5" x 2.54 = 21,59 cm breed. Bij ET=0 zal de velg vanaf het punt waar hij tegen de spacer aankomt net zover naar binnen als naar buiten steken, dus ongeveer 10,8 cm. Je kunt met die kennis uitmeten waar je in de problemen zou komen, wel rekening houden met de band..... Die hangt er, als het goed is, aan beide kanten overheen.
Oh, ja: Achter hetzelfde sommetje: 9.5"x 2.54 = 24,13 cm, /2 = 12,1 cm.

Ter vergelijk: Bij mij (7,5 met 205 / 55 / 16) kan ik geen pink meer kwijt tussen de band en de onderste veerschotel (voor, dus) Die afstand blijft echter altijd gelijk, dus is geen probleem.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#5
Ik maak gebruik van coilovers, dus minder probleem met veerschotels.
Antwoord
#6
Smile martin is hier blijkbaar een wiskunde genie !
Klopt allemaal !

het kan alternatiever=, gewoon latje tegen band leggen en kijken hoeveel ruimte er nog is lol Tongue
Antwoord
#7
Wottel schreef:Smile martin is hier blijkbaar een wiskunde genie !

Ben al het nodige aan het rommelen geweest. Noem het maar ervaring..... :-*

Wottel schreef:het kan alternatiever=, gewoon latje tegen band leggen en kijken hoeveel ruimte er nog is lol Tongue

Kan maar is lastiger rekenen. Standaard is ET25, dus dat moet je altijd meenemen. Wiel eraf en latje langs de naaf, hebbie meer ruimte en als je "vierkant" denkt, zit je altijd goed.
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  maximum breedte spacers i.c.m. Virgo's Rik Tuin 27 15.262 4 February 2012, 14:10
Laatste bericht: Volvo 142 B23

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)