18 January 2011, 10:12
mooie discussie, 3-4 bar, kunnen ze in het ziekenhuis de remvloeistof uit je ogen schrapen
remmen reviseren
|
18 January 2011, 10:12
mooie discussie, 3-4 bar, kunnen ze in het ziekenhuis de remvloeistof uit je ogen schrapen
18 January 2011, 11:54
Grote plastic gezichtskap die je normaal voor het slijpen gebruikt opzetten. Dan hoef je alleen de remolie van de kap af te vegen ;D
18 January 2011, 16:50
Ja, nou ja, in het Volvo boek gebruiken ze een apparaat ("the bleeder unit") en er staat: zet de werkdruk op 3,5 - 4 bar.
Verder geen idee wat "the bleeder unit" inhoudt en het lijkt mij ook beter de druk wat lager te houden als je gaat doe-het-zelven. Het ging mij meer om het gegeven dat ze het reservoir op druk zetten en zo (met een rotvaart) de remmen ontluchten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 January 2011, 18:07
ik heb het al een aantal posts eerder gezegd, doe een tie-wrap om reservoir en cilinder. Die houd de boel goed bij mekaar. Zo nog nooit problemen gehad. Als het misgaat is het zeker gevaarlijk, alhoewel de tig jaar oude remvloeistof die je in de gemiddelde auto tegenkomt wel een deel van zn aggressiviteit verloren heeft. Maar toch, dat spul wil je niet over je heen krijgen.
Als je een 2e persoon en een compressor met blaaspistool hebt is het ook te doen. Er zit nl een ontluchtingsgaatje in de dop van het reservoir, daarmee kun je ook gemakkelijk druk op het reservoir zetten (blaaspistool er op, goed mikken, niet te veel druk).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
18 January 2011, 23:28
ik speel al een half jaar of safe, een paar keer per maand met de pela oil extractor. gewoon dat ding lekker vacuum laten zuigen zonder hulp, geweldig.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|