Zow, afgelopen week weer even lekker bezig geweest met de 245.
Zoals eerder omschreven in het "To-Do-lijstje" de onderzijde van de vloer bij de kokerbalken tectylvrij gemaakt, hier bleken wel wat gaatjes uit naar boven te komen en is er een begin gemaakt met het vervangen van deze delen.
Allereerst zijn aan beide zijden de puntlasjes uit het plaatmateriaal geboord.
Aan de bestuurderszijde is al wat oud plaatmateriaal weggehaald om het later pas te maken met het nieuw te plaatsen deel. Tijdens het verwijderen van de Bytumen op de te behandelen delen bleek op het diepste deel in de auto ook roestvorming te zitten met hier en daar een gat.
In eerste instantie wilde ik de auto APK klaar hebben en daarna rustig gaan opfrissen. Uiteindelijk voor mezelf maar besloten om in de 3 weken vakantie de andere plannen iets te wijzigen en dit even serieus aan te pakken en de APK maar onbelangrijk te vinden. Ik wil nu alle roest uit de bodemplaat hebben.
En nog 2 weken te gaan.
Inmiddels heb ik een achterklepje op de kop getikt, spiegeltje van Marktplaats en een koppakkingset gehaald alleen blijken er 4 scheurtjes in de cilinderkop te zitten waardoor het aanslingeren van de motor nog even op zich moet laten wachten helaas. Eerst opzoek naar een andere kop.
Morgen weer lekker verder met de 245 en de VW LT ( van Jan-Willem) en dan zit de eerste week erweer op. Nog 2 te gaan.