Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na vijf jaar weer de weg op!
#1
Na vijf jaar de auto van zijn plek geduwd zodat we er bij konden met een start accupack. De banden weer op druk gebracht en de kabels aangesloten. Contact, sleutel om en.... na enkele bijna start momenten sloeg de motor aan! De vorige eigenaar heeft me verteld dat de motor 'op' was, hij kwam niet meer door de roetkeuring. Zoals de motor nu loopt zou je dat niet zeggen. De motor loopt mooi rond en rookt nauwelijks maar wordt nu natuurlijk niet belast. Ben met de auto rustig naar de garage gereden waar de auto wordt doorgelicht. Morgen weet ik meer, ik hoop natuurlijk dat het meevalt met de motor. De auto ziet er verder goed uit en het geluid van de diesel maakt me nu al blij.
http://gallery.me.com/wilfredtenheuvel#100042
Antwoord
#2
Strak wagentje, ik neem aan dat het om de zilveren gaat.
Succes met de keuring
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#3
Gewoon voor controle of APK toestanden de dieselpomp wat terugdraaien en het roetprobleem is opgelost.
Prachtige wagen met een zalig geluid trouwens.

Groet, Koen
Antwoord
#4
Een goede en bruikbare tip voor de roettest die ik ooit kreeg van een Nederlander is de volgende:

Rijd de tank zo goed als leeg en giet er dan 20 liter petroleum in (de brandstof die je in petroleumkachteltjes giet dus). de auto rijd er op zonder problemen en de roettest is geen probleem meer. We hebben deze tip getest en het werkte prima. Eerste test was niks goed aan de keurmeester zei ons zelfs dat we het nooit gingen halen. De dag erna met petroleum in de tank geen enkel probleem. Stonden ze heel raar van te kijken. Big Grin Daarna gooi je de tank gewoon weer vol met diesel en rijd je weer lekker met een dikke rookwalm achter je aan. Smile

De Zibro kristal schijnt de beste de zijn.

[Afbeelding: 2010091512033671.jpg]
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#5
https://www.youtube.com/watch?v=GOFbsaNeZps

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Jambon schreef:https://www.youtube.com/watch?v=GOFbsaNeZps
Prachtig, ik ga terug op zoek naar een diesel. ;D
Antwoord
#7
wat ook bij de roet-test goed kan werken is het filter vernieuwen en dan het filter voor montage vullen met de Forte diesel fuel system cleaner. loopt ie ook erg goed op. Verder heb ik wel eens gehoord dat wat 2-takt olie in de tank ook goed werkt om zaken als pomp en injectoren wat beter te laten werken en langer mee te laten gaan. Google maar eens op "diesel olie 2 takt". Zelf gebruik ik het ook voor de tractoren en het werkt tot nu toe goed.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Roet uitstoot komt door een slechte afstelling van de motor, te veel diesel en te weinig lucht. Controleer de klepspeling, de spanning van de distributieriemen en de stand van de nokkenas tegenover de krukas, is alles op punt gezet, zet dan de dieselpomp op 10 graden meer voorinspuiting of dat volvo opgeeft .
Zo beperk je de roetuitstoot tot het minimum, roet hij nog? vervang dan de injectoren.
Na 5 jaar stilstand zou ik direct de distributieriemen laten vervangen, je weet maar nooit.
Antwoord
#9
Denk je dat de motor nog aan zal slaan bij 10 graden extra voor-inspuiting?
Antwoord
#10
afstelling van de dieselpomp op een 240 is normaal 0,82 graden , je mag gaan tot 0,95 maximum tegen het roeten. Ik bedoelde 0,10 graden in plaats van 10 graden.Dank voor de opmerking.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Filmpje 244 uit 81 die voor 't eerst weer aan slaat. Pluk 4 5.823 20 November 2011, 19:45
Laatste bericht: eerstkoffie
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.892 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  ik rol weer! Ik Rol 1 2.690 12 March 2010, 15:40
Laatste bericht: Volvodiesel
  zwaar weer onder de kap..... Ik Rol 4 3.602 21 November 2009, 20:48
Laatste bericht: kleintje
  Heb ik weer!!! Bert Zweden 7 5.254 22 September 2009, 15:19
Laatste bericht: Rob
  weer een knikkerbak erbij! dennisdiesel 0 2.255 24 February 2009, 20:06
Laatste bericht: dennisdiesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)