Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2009
Ik wil binnenkort bij een 240 diesel sedan kijken, en vroeg mij af waar ik op letten moet bij een diesel.
De roestplekken van een 240 weet ik wel te vinden, het gaat mij vooral om de weetjes van het mechanische gedeelte.
Welke rookwolkjes kan ik verwachten, en welke daarvan zijn niet goed? Wat voor geluiden moet ik op letten? enz.
Verder ben ik een volvo amazon met b18a motor gewend, zijn de prestaties vergelijkbaar? of is een diesel langzamer?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
1100 kg met 75 pk tegen 1350 met 80 pk, ik denk dat de Amazon aardig wegkomt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
Ik rij dagelijks met een 240 diesel en 80 pk is meer dan genoeg vind ik voor dagelijks verkeer. Kan gemakkelijk 120-130 km/h en als je wat draait aan de mazoutpomp geeft die nog wat meer. Geen probleem om het verkeer te volgen en je kunt er zeker nog veel voorbij steken.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:1100 kg met 75 pk tegen 1350 met 80 pk, ik denk dat de Amazon aardig wegkomt.
kweet ut wel zeker..
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2009
Bedankt voor de reacties, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Ik hoop nog wel dat iemand mij wat kan vertellen over het mechanische gedeelte.
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
370000 km zonder sleuter op de motor. Na +-200000km brandstofleiding da je moet vernieuwen.
Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
Ik heb een paar dagen terug een 240 D24 gekocht, een account hier aangemaakt en nog steeds op zoek naar de rubriek 'voorstellen'. Maar, mijn 240 start prima koud. Het kan zijn dat je een minuut lang even een 'zak knikkers' hoort. Maar hij moet niet teveel pluimen hoor. Dat betekent meestal minsdere compressie. 80 pk is inderdaad genoeg. Gaat meer om de souplesse en die is prima bij dit blok. Vanuit de oude Volkswagen LT, waar dit blok vandaan komt, komen nogal eens berichten over dat het blok slecht is. Ik weet dat ze in de LT's meestal rond de ton in elkaar lopen. Wat men vaak niet weet, is dat dit komt door dealers die de olie bij 1500 km vervingen voor verse. De fabriek schreef voor dat de -af fabriek geleverde- inloopolie 15000 km moest blijven ! Blokken die volgens deze fabrieksnorm zijn onderhouden, waaronder veel Volvo's, draaien gewoon vrachtwagenkilometrages, zonder noemenswaardige problemen. Goed warm laten lopen is belangrijk. Niet te veel korte stukjes rijden. Distributie ook. 2 riemen, een voor nokkenas, een aan achterzijde voor pomp. Als er iets misgaat breekt de nokkenas, maar lopen de kleppen niet tegen de zuiger. Als je 'm tenminste niet nogmaals start. Prima blok !
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Hallo Anthony, welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!.
Heb je een paar foto's voor ons, zijn we gek op
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 89
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2010
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Ziet er goed uit !. Wat voor kleur is het, lijkt wel zwart ?.
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971