Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start jullie d24 ook zo lekker bij min 8?
#1
Toen ik vanochtend Grote Rode Tractor startte, kreeg ik die typische grijns op mijn gezicht die mij ervan weerhoudt deze auto, die eigenlijk te duur is etcetera blablabla, van de hand te doen. Nou ben ik een rauwe diesel-liefhebber, en ik werd vanochtend dan ook getrakteerd op een hoestende, brullende, grommende diesel die helemaal nog niet van plan was op te staan. Of de buren zo blij zijn met een opstartende houtfabriek waag ik te betwijfelen. Wat een kabaal. Wat een feest. Tongue

Nou ben ik me ervan bewust dat dit in principe wel wat netter zou kunnen, maar joh, wie kan er nou zeggen dat ie zijn auto 's ochtends wakker moet maken in plaats van starten? Tongue Ik wel!

En nou vraag ik me zomaar af?

start jullie d24 ook zo lekker bij min 8? Wink
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
#2
Ik heb weinig ervaring met dieselauto's maar men zegt dat je dieselmotors het best kunt testen bij flinke vorst.
Een gare diesel wil s'zomers wel starten maar bij flinke vorst kun je het vergeten.
Antwoord
#3
Nou dan heeft Grote Rode Tractor de test doorstaan.... Wink
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
#4
ja mijn d24(tic) start gelukkig ook binnen een paar krukasomwentelingen ;D
hij loopt dan net als de jouwe te knikkeren en rookt ook een beetje .
toch heb je verder niet het gehannes om de motor "aan de gang te houden" zoals je vroeger ook vaak had met benzinemotoren.
al vanaf de eerste meters heb je direkt een koppel waar je "u" tegen zegt zonder ook maar de minste neiging af te slaan.

IK DEEL JE PASSIE ;D ;D
Antwoord
#5
Regelmatig olieverversen helpt wel, oude olie wordt nl. dikker.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#6
Ik heb er (redelijk recente)dunne olie in zitten 5w30 volsyntheet wegens hydraulische klepstoter-problemen.
Dat is er wellicht mede de oorzaak van dat hij vlot aanslaat.
Antwoord
#7
Van de week werd IK 's morgens om 6 uur uit mijn slaap gewekt door zo'n protesterende diesel!
Geen Volvo (dan had ik het niet erg gevonden Tongue) maar zo'n hefwagentje waarmee ze lantaarnpalen onderhouden...
Mijn hemel, waarom zetten ze hem hier voor de deur!
Tongue


Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#8
kun je op een D24 ook een modernere startmotor van een later type plaatsen? Draait sneller, bouwt daardoor wat meer compressie op, is minder accubelastend..?

en ff de gloeipluggen checken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Citaat:en ff de gloeipluggen checken..
Dat doet natuurlijk heel veel, ff de strip van de kaarsen afhalen en 1 voor 1 doormeten met een ohmmeter.
Weerstand moet nagenoeg 0 zijn.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#10
Haha leuk om te lezen!
Ik rij voor mn werk in een berlingo met een 1.9d (dus ook geen hdi of turbo o.i.d. en zo traag als dikke ..... jeweetwel)
Maar dat was vanmorgen ook een feest. De eerste strat lukte niet. "rang-deng-dang dang dang boef - uit- " Big Grin met een mooie BBQ-hoest als resultaat ;D
Volgende start ging het beter met een mooie ringkel rammel waarna hij vrolijk de straat uit rammelde :p
Die oerdiesels zijn wel fijn Smile
alleen beetje traag Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  eerste start booyerallee 5 2.291 7 April 2012, 14:54
Laatste bericht: aRjen.T
  Slechte koude start 240 L Diesel 1987 DIESELfan1987 14 5.321 4 March 2010, 10:57
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)