Berichten: 44
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2009
Toen ik vanochtend Grote Rode Tractor startte, kreeg ik die typische grijns op mijn gezicht die mij ervan weerhoudt deze auto, die eigenlijk te duur is etcetera blablabla, van de hand te doen. Nou ben ik een rauwe diesel-liefhebber, en ik werd vanochtend dan ook getrakteerd op een hoestende, brullende, grommende diesel die helemaal nog niet van plan was op te staan. Of de buren zo blij zijn met een opstartende houtfabriek waag ik te betwijfelen. Wat een kabaal. Wat een feest.
Nou ben ik me ervan bewust dat dit in principe wel wat netter zou kunnen, maar joh, wie kan er nou zeggen dat ie zijn auto 's ochtends wakker moet maken in plaats van starten?
Ik wel!
En nou vraag ik me zomaar af?
start jullie d24 ook zo lekker bij min 8?
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik heb weinig ervaring met dieselauto's maar men zegt dat je dieselmotors het best kunt testen bij flinke vorst.
Een gare diesel wil s'zomers wel starten maar bij flinke vorst kun je het vergeten.
Berichten: 44
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2009
Nou dan heeft Grote Rode Tractor de test doorstaan....
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Berichten: 965
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
ja mijn d24(tic) start gelukkig ook binnen een paar krukasomwentelingen ;D
hij loopt dan net als de jouwe te knikkeren en rookt ook een beetje .
toch heb je verder niet het gehannes om de motor "aan de gang te houden" zoals je vroeger ook vaak had met benzinemotoren.
al vanaf de eerste meters heb je direkt een koppel waar je "u" tegen zegt zonder ook maar de minste neiging af te slaan.
IK DEEL JE PASSIE ;D ;D
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Regelmatig olieverversen helpt wel, oude olie wordt nl. dikker.
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 965
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Ik heb er (redelijk recente)dunne olie in zitten 5w30 volsyntheet wegens hydraulische klepstoter-problemen.
Dat is er wellicht mede de oorzaak van dat hij vlot aanslaat.
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
Van de week werd IK 's morgens om 6 uur uit mijn slaap gewekt door zo'n protesterende diesel!
Geen Volvo (dan had ik het niet erg gevonden
) maar zo'n hefwagentje waarmee ze lantaarnpalen onderhouden...
Mijn hemel, waarom zetten ze hem hier voor de deur!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
kun je op een D24 ook een modernere startmotor van een later type plaatsen? Draait sneller, bouwt daardoor wat meer compressie op, is minder accubelastend..?
en ff de gloeipluggen checken..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Citaat:en ff de gloeipluggen checken..
Dat doet natuurlijk heel veel, ff de strip van de kaarsen afhalen en 1 voor 1 doormeten met een ohmmeter.
Weerstand moet nagenoeg 0 zijn.
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.453
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Haha leuk om te lezen!
Ik rij voor mn werk in een berlingo met een 1.9d (dus ook geen hdi of turbo o.i.d. en zo traag als dikke ..... jeweetwel)
Maar dat was vanmorgen ook een feest. De eerste strat lukte niet. "rang-deng-dang dang dang boef - uit- "
met een mooie BBQ-hoest als resultaat ;D
Volgende start ging het beter met een mooie ringkel rammel waarna hij vrolijk de straat uit rammelde :p
Die oerdiesels zijn wel fijn
alleen beetje traag