Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
242 B21E op gang brengen na 10 jaar.
#1
Hallo, even voorstellen mijn is Jan en ben sinds kort in bezit van een 242 B21E motor van 1979.
Nu heb ik je verhaal gelezen van het opgang brengen van een 240 turbo.
Mijn auto heeft eigenlijk het zelfde probleem maar niet 5 jaar stil gestaan maar wel 10! jaar.
Het volgende heb ik inmiddels gedaan.
De tank gedemonteerd leeg gehaald en schoon gemaakt,
pompje in de tank vervangen plus het filtertje daar onder.
de vlotter schoon gemaakt en dit alles werkt weer naar behoren.
Een nieuwe bezine filter (links voor onder motorkap vervangen) 30 liter nieuwe bezine erin plus injectie-reiniging toevoeging.
Leidingen doorgespoeld, injectoren een nacht in remreiniger gelegen en door geblazen ( geeft met spuitbusje WD40 een mooie kegel vormige sproeistraal) alles weer gemoteerd maar helaas
Tot en met het verdeel blok boven de luchtweger krijgt hij benzine maar niet door de injectoren

vraag!! zit er in het verdeelblok nog een pomp ?? die de plunjer bediend??
hoewerkt dit?? of drukt de hefboom van de luchtweger de plunjer omhoog?
Bij aankoop heb ik hem horen lopen met spuitbus startpilot en liep wel mooi tot de spuitbus leeg was.
Hopelijk kun je hier wat mee. Ik zou hem toch graag willen horen lopen op bezine

met vriendelijke groet Jan Douma.

Antwoord
#2
Hallo jan

de pomp voor het k-jet. systeem is je benzinepomp die onder de auto hangt.

waarschijnlijk zit de plunjer vast in de benzine verdeler
als je mazzel hebt kun je de benzineverdeler eraf schroeven en de plunjer gangbaar maken.
maar zoals ik het nu inschat raak je aan een andere benzine verdeler.
als er ook maar iets van roest bij de plunjer zit is hij gewoon stuk.

probeer geen injectiereiniger te gebruiken
dit is voor moderne injectie systemen bedoeld
daar zit in de injector een zeefje
bij de k-jet injectors hebben dat niet en die lopen vol met die zooi dat opgelost word.
ook de membramen in het injectiesysteem zijn niet bestand tegen deze vloeistoffen.

wat je straks kan doen is af en toe een beetje 2takt olie toevoegen aan de benzine
kan geen kwaad en houd het hele systeem een beetje vettig
de motor verband dit wel en heeft er totaal geen last van.

Antwoord
#3
Hoi Jan, heb je wat foto's van je GT ??. Smile
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Antwoord
#4
vast wel

maar dan wel ff in een apart draadje Wink
Antwoord
#5
Hoi ,
Ik heb alles uit elkaar en de plunjer van de verdeler gaat heel soepel naar binnen houd ik de verdeler rechtop val hij er zo uit, dus dat kan geen probleem zijn toch?
Ook de weger is schoon en gaat soepel omhoog.
Kan ik de verdeler uit elkaar halen ?? dat daar iets aan kan haperen ?.

Het is vast iets kleins maar ik heb geen idee

Van huis uit ben ik een carrosserie / autoschade man dus sleutelen wil wel, zo lang het maar mechanisch is.
van deze injectie problemen snap ik eerlijk gezegd geen snars van.
De plaatselijke volvo dealer wou wel even kijken dus daar heeft hij een week gestaan TE KIJKEN!! (neem eerst maar weer mee, geen tijd)
Hopelijk komen we er op deze manier uit
Alvast bedankt.
groet Jan.
Antwoord
#6
is het je warmdraai regelaar

haal absoluut NIET de verdeler uit elkaar, je krijgt hem beslist niet meer in elkaar.
Antwoord
#7
Okè ik ga morgen kijken
auto staat op de zaak.
p.s wat zou zou een nieuwe kosten??


groet Jan.
Antwoord
#8
geen idee

maar om een hoop kosten te besparen zeg ik altijd
meten is weten.

je kan natuurlijk alles 1 voor 1 vervangen tot hij goed loopt
maar dan ben je aardig door de feestdagen centen heen.
Antwoord
#9
topic ff gesplitst. Voor de liefhebbers hier staat het andere draadje waar deze vanafgesplitst is.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
goed bezig saint

alles ok
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E K-jet loopt onregelmatig jos245 14 4.246 21 August 2014, 12:33
Laatste bericht: Ticcie
  Opeens inhouden en niet vlot acceleren b21e black245 27 3.529 18 April 2013, 10:05
Laatste bericht: stephan zwart
  Swapperdeswap: B21E vervangen door een B21ET? stockholmmarathon 1 546 4 April 2011, 21:01
Laatste bericht: Jw240
  b21e en backfire (puur een vraag uit interesse) Jeroen V 4 695 18 February 2010, 23:28
Laatste bericht: Marc1970
  B21E probleem skidje 10 1.457 1 November 2009, 14:32
Laatste bericht: Ticcie
  HET OPGANG BRENGEN VAN EEN B21ET K-JETRONIC SYSTEEM NA 5 JAAR STILSTAND. kaasie 41 21.677 30 September 2009, 21:30
Laatste bericht: kaasie
  B21E en B230E wat zijn de overeenkomsten aernout 2 673 9 March 2009, 00:05
Laatste bericht: aernout
  b21e of b23e???? Joop Kok 6 1.173 12 December 2007, 22:25
Laatste bericht: eric vermeer
  B21E spruitstuk met 2 slangen minder Tyn245GL 3 902 11 October 2007, 19:09
Laatste bericht: edwin
  B21E afstellen V121 0 639 25 June 2007, 21:21
Laatste bericht: V121

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)