Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Binnenbanden: wel of niet?
#1
Al geruime tijd zitten in de Virgo's van de 245 binnenbanden. Deze zitten erin omdat de banden constant leeg liepen, de eene keer wat sneller als de andere keer. Waarom ze leeg liepen kwam door corrosie aan de verlgrand. De beste oplossing zou natuurlijk zijn om de velgen te stralen, beschadigingen weg laten werken en opnieuw spuiten. Er is echter toen gekozen om binnenbanden te plaatsen, dit is gebeurt door de plaatselijke bandenman (België). Nu heb ik echter binnen 2 weken 2 lekke banden gehad en rij op het moment met een stalen versie rechts achter. Geen porum dus ik wou vandaag even een nieuwe binnenband erin laten zetten. Dit kon vandaag alleen in nederland omdat hier in Belgie een feestdag was. Het resultaat was het volgende:

Kwikfit: Nee meneer binnenbanden hebben we niet, moeten kijken of we het kunnen bestellen of probeer het anders even verderop bij banden man "flupke" (weet de naam niet meer ;D)

Bandenman "flupke": Nee meneer dat mag helemaal niet, velg heeft geen bed voor de binnenband en dan gaat de binnenband in de band van links naar rechts bewegen. Hierdoor kan je een klapband krijgen met alle gevolgen vandien. Bij staal zou het wel kunnen alleen bij lichtmetaal kan dit niet.

Kunnen binnenbanden nu wel of niet???
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#2
Flufke heeft het bij het rechte eind.

In de tubeless banden van tegenwoordig kun je niet ongestraft binnenbanden leggen.

De banden van de velg halen en de velgbinnenranden zorgvuldig opschuren kan helpen en tegenwoordig is er ook het gebruik van vulcaniseermiddel wat vaak doeltreffend is bij LM velgen die langs de rand lekken.
Antwoord
#3
Veel moto rijders hebben een spuitbus bij zich tegen dat ze een lekke band rijden om hun band terplaatse opnieuw op te blazen .
In de spuitbus zit er lijm in die het gat in de band dicht. Koop zo een bus en verdeel de inhoud van de bus over je 4 wielen.
Mijn virgo's zijn nu perfect dicht en lossen niet meer.
Antwoord
#4
Uit ervaring: Een jaar met binnenbanden rondgereden, is bij mij niet lekker gegaan. Was weliswaar 14" maar voor de hoge band zijn er vrijwel geen passende binnenbanden te verkrijgen. Hadden ze bij de bandenboer geen rekening mee gehouden en dus gewoon een binnenband in gepropt, die eigenlijk niet in staat was op een goede manier binnen de specs de band te vullen. Daardoor "werkte" de binnenband, wat dus weer lekke banden gaf. Uiteindelijk 5 binnen het jaar. Toch maar andere velgen gekocht....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#5
even de velg aan de binnenkant goed schoonmaken en opschuren
en bij het terugplaatsen een beetje blanke tectyl er tussen spuiten wil vaak de truc doen Wink
Antwoord
#6
mijn banden meneer loste het op door lekker veel montagevet op de rand te smeren, lekt niet meer..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
VASELINE Big Grin
Antwoord
#8
"vettigheid"
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Bij vettigheid ed blijft toch het risico dat je een keer een platte band zult hebben, en een platte band heb je altijd op ongelegen momenten op ongelegen plaatsen...
Ik ga het weekend toch maar alvast het winter schoeisel met mega trendy stalen velgen onder de auto schroeven.
Voor volgend jaar toch maar best de Virgo's een opknap beurt geven.
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#10
voor de handigheid zo'n bus achterin leggen, blijven jaaaren goed en bewijzen zeker hun dienst..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  bilstein B6 past niet youngtimer 8 6.799 24 February 2016, 13:45
Laatste bericht: youngtimer
  Geen tellerafwijking bij onjuiste band, vreemd of niet? Bill 10 5.234 2 November 2010, 15:33
Laatste bericht: aRjen.T
  Kraak vooronder lijkt niet oplosbaar landloper 15 6.961 15 October 2010, 19:10
Laatste bericht: landloper

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)