Peiling: Hoe zie jij Volvo's het liefst?
Deze peiling is gesloten.
Origineel
33.33%
3 33.33%
Aangepast (onderhuids)
33.33%
3 33.33%
Aangepast (optisch)
0%
0 0%
Aangepast (beide)
33.33%
3 33.33%
Totaal aantal stemmen: 9 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Origineel of aangepast
De vraag mag duidelijk zijn: Hoe zie je Volvo's het liefst?
Misschien ook wel handig om het antwoord toe te lichten, en ook je leeftijd erbij te zetten, zodat het ook duidelijk wordt of alleen jongere mensen hun Volvo aangepast zien of niet Tongue.

Persoonlijk vind ik het wel gaaf als een auto aangepast is (zowel optisch als onderhuids) zolang het niet te ver gaat en de auto zijn karakter verliest. Ik ben zelf 20.
Antwoord
Jammergenoeg is er geen optie voor alle keuze's tegelijk......

Mijn eigen 245 (die eigenlijk een 265 was) is zodanig verbouwd onderhuids en optisch wat minder dat hij nu bijna helemaal naar mijn zin is.
Maar ik kan ook genieten van perfect geresteaureerde of orgineel onderhouden volvo's.

t'Heeft allemaal wel wat voor mij ;D

O ja, leeftijd 44
Antwoord
Liever origineel en zo gadgetloos mogelijk. De 240 en 140 zijn zulke zouteloze en functionele knoeperts van auto's, daar is geen eer aan te behalen. Enige geslaagde 'tuning' is wat mij betreft de Groep A 242. Verder als een "kan me niks schelen" scheef hangend nummerbord ga ik echt niet.

Technisch valt er wel het een en ander te verbeteren, ga je gang. Ik ben 40, comateus dus.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
24. Een hele mooie standaard auto kan ik erg waarderen. Maar als ik een exemplaar voor me krijg dat toch onderhoud nodig heeft ga ik (wanneer mogelijk) vaak voor verbeteringen. Daarbij komt ook de vraag, wat noem je aangepast, koni dempers noem ik eerder verbeterd dan aangepast.

Voor mij: Form follows function. Geen in de carosseriekleur meegespoten beugeltjes op de motor, geen overbodige poespas.

mijn eigen 240 heeft wel de nodige aanpassingen. Qua uiterlijk nog standaard met Virgo's en witte knipperlichtjes, verder de gewone laag gebruiksvuil. Ook 40 mm verlaagd, maar dat is niet echt te zien.
Onderhuids: Koni dempers, poly bussen, ipd stabi's, turbo op de originele motor, M90 versnellingsbak, andere nokkenas, grotere injectoren, 76 mm uitlaat, etc etc.
Qua comfort: elektrische spiegels en centraal slot toegevoegd, betere (2e hands) radio, 850 bestuurders-stoel.

In het gebruik is mijn 240 niet echt anders als een gewone, gewoon instappen en rijden, het voelt alleen anders aan, je kunt er harder mee door de bocht en als ik wil kan ik 99% van de bumperklevers het leven zuur maken omdat ze er toch niet voorbij komen Smile
Nu is het nog wat meer multi-purpose voor mijn gebruik, naast het dagelijkse rijden, het af en toe verhuizen van spullen kan ik nu ook als ik wil de auto beter gebruiken op een circuit ofzo. Afgelopen zomer naar de Nordschleife geweest en dat was erg leuk.

balans tussen origineel en aangepast dus. Het liefst gebruik ik zoveel mogelijk originele onderdelen en oplossingen, dan kom je al heel ver met het veranderen van de auto zonder dat het onderhoud moeilijker of duurder is. Bij de APK keuring dachten ze ongeveer dat het een orignele turbo auto was... Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Origineel natuurlijk!!
Aan mijn Ama geen malaise... Tongue
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Zouden degenen met een aangepaste auto hier misschien foto's van kunnen uploaden (of ff linken naar foto's) zodat ik beter kan zien wat voor effect bijvoorbeeld verlagen heeft.
Antwoord
Yep!

[Afbeelding: P5240013.jpg]

Overigens: Gekker dan dit ga ik niet. Van kinds af aan is verlagen en andere wielen het enige dat ik wil en nu dus ook doe aan een auto (ik houd niet van Tupperware....). Dus geen kofferklepspoiler, skirts, enz. Ik ben al uitgeschoten met de witte knippers en de reflectiestrips. Aanpassen dus alleen cosmetisch en evt. interieur (brakke stoelen vervangen) maar in dit geval zouden er waarschijnlijk ook weer originele stoelen inkomen. (tenzij de 850-stoelen een veeeeel beter zit zouden hebben) Is gelukkig nog niet nodig.
PS: ik ben 46 jr.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ik ben ook 'van de originele'. Mijn auto moet net zo mooi zijn als op de dag
dat hij uit de fabriek kwam rollen. Of nog mooier! Maar dan alleen met extra's
die ook op dat moment uit diezelfde fabriek kwamen. Opties zoals metertjes,
bagagerekken, rolhoezen, koplampwissers enzo. Bij het monteren van m'n
eerste metertje zag ik tot mijn schrik dat er zowel kruiskoppen als torx-schroefjes
waren gebruikt achter de tellerbak. Dat kon bijna niet origineel zijn! Vervangen.

Maar! Mijn 240 is ook m'n dagelijks vervoer. En er moeten 2 kleine kinderen in
vervoerd. Zitjes, rotzooi, zand en speelgoed. Er zit hier en daar een krasje. M'n
corona's kan ik niet schoonhouden. Ik lig er niet wakker van, maar het stoort me
wel. Ik neem me voor er iets aan te doen maar elke dag is te kort.

Een concours zal ik nooit winnen, maar op de parkeerplaats van m'n werkgever
heb ik wel -veruit- de mooiste wagen.

Smile
Antwoord
Martin245 schreef:(tenzij de 850-stoelen een veeeeel beter zit zouden hebben) Is gelukkig nog niet nodig.

de opmerkingen van de mensen die in mijn 240 rijden zijn positief over de stoelen. Het is makkelijk te testen hoe ze zitten door even in een 850 plaats te nemen. Voor mij was het ook een practische overweging, 850 stoelen zijn goedkoop in ongeveer nieuwstaat te vinden en hebben verwarming, bovendien zijn ze makkelijker te verstellen en hebben ze meer staal er in, weer wat veiliger. Ook de zijdelingse steun is beter en is de zitting langer. Maarja, de stoelen van mijn 240 waren ook niet meer echt goed dus hoe nieuwe 240 stoelen zitten ben ik ook al niet meer aan gewend.

[Afbeelding: mainphpg2viewcoreu.jpg]

Foto's van het verlagen heb ik geen (goede). Ik zal eens zoeken.

Ohja, voor mij ook geen sideskirts, spoilers etc. Daar is een 245 niet voor geschikt. Op een 242 de originele spoiler, zeker!
tzt wil ik de auto ook eens een goede wax/clay-bar behandeling geven zodat de lak wat beter behouden blijft en minder vuil er aan blijft hechten (=minder poetsen en langer plezier van de inspanning).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Martin245 schreef:Yep!

Overigens: Gekker dan dit ga ik niet. Van kinds af aan is verlagen en andere wielen het enige dat ik wil en nu dus ook doe aan een auto (ik houd niet van Tupperware....). Dus geen kofferklepspoiler, skirts, enz. Ik ben al uitgeschoten met de witte knippers en de reflectiestrips. Aanpassen dus alleen cosmetisch en evt. interieur (brakke stoelen vervangen) maar in dit geval zouden er waarschijnlijk ook weer originele stoelen inkomen. (tenzij de 850-stoelen een veeeeel beter zit zouden hebben) Is gelukkig nog niet nodig.
PS: ik ben 46 jr.

Dat ziet er netjes uit! De mijne is nu in compleet originele staat, maar verlagen en andere wielen is zeker iets wat in de toekomst gaat gebeuren. Omdat het interieur van m'n auto nog zo netjes is, laat ik dat het liefst origineel (zeker aangezien dit in Nederland een aparte verschijning is, de kleur van het interieur en de auto zelf zijn hier niet geleverd, en omdat het nu nog zo goed als nieuw is) De kleur van de auto is niet echt iets wat ik bij een 20 jarige vind passen, dus met verlagen/andere wielen is het misschien als minder oudbollig.

[img width=800 height=600]http://oi51.tinypic.com/21bneac.jpg[/img]
Dit mag dus wel wat lager Tongue

Zoiets als dit (velgen zijn ook wel mooi onder de kleur van mijn auto)
[img width=800 height=600]http://oi55.tinypic.com/wim1y.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://oi55.tinypic.com/16aa3hc.jpg[/img]
Dat laat ik dus mooi zoals het is ;D
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)