Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie 142 uit 1969
#81
verfstripper..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#82
Jambon schreef:verfstripper..

ja ook geprobeert maar word zo'n plakboel...

ik ben me er van bewust dat het een ellendige klus is.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#83
met een kleine luchtdruk beitel, met een brede platte beitel erin gaat dit vlot, luchtdruk niet hoger instellen dan 7 Baar.
Antwoord
#84
johan laveyne schreef:met een kleine luchtdruk beitel, met een brede platte beitel erin gaat dit vlot, luchtdruk niet hoger instellen dan 7 Baar.

heb wel een Kangoo/ Hilti maar geen luchtdrukbeitel Tongue 7 bar is al redelijk veel... onze compressor staat nooit hoger dan 8....
V142 BJ1968
L.B. Racing
Antwoord
#85
Helaas weinig te melden ten aanzien van dit project. Ik ben inmiddels werkzaam bij een Aston Martin restaurateur, en als je dan al vijf dagen per week met auto's bezig bent, ontbreekt de zin nogal eens om in het weekend nog hard te gaan klussen Wink Daarbij kan ik, met mijn huidige inkomen, de restauratie van deze auto eigenlijk niet betalen. Omdat het verkopen in deze staat geen winstgevende situatie is (voor zover auto's restaureren lucratief genoemd kan worden Wink), wil ik hem wel proberen af te maken voor de verkoop. Gezien de populariteit van klassieke rallyes lijkt het me een leuk idee deze 142 als serieuze rallyewagen op te bouwen (rolkooi, carterbescherming, opgevoerde motor etc.).

Overigens heb ik een tweede (dagelijkse) 142 aangeschaft, waar nu de laatste hand aan de (ernstig lekkende) motor wordt gelegd, dus de 142's zijn niet helemaal weg uit mijn leven Wink
Volvo 142, 1969
Antwoord
#86
Marvin89 schreef:en nog een vraagje.. het afsteken van het tectiel wat was daarbij de makkelijkste en beste techniek? heb zelf verschillende methodes geprobeert maar ben nog steeds niet tevreden met het resultaat. heb wel gemerkt dat benzine eroverheen gooien erg goed werk maar wel een grote puinhoop word.. en tegenwoordig is het ook niet meer leuk om met benzine te gooien....

Gewoon bikken, zonder hitte, werkt het beste. Het liefste wel in een redelijk warme garage zodat de tectyl nog enigszins flexibel is. Pas op het allerlaatste met wasbenzine de laatste restjes wegvegen, anders wordt het inderdaad een ontzettende smeerboel Smile
Volvo 142, 1969
Antwoord
#87
rickhahn schreef:Helaas weinig te melden ten aanzien van dit project. Ik ben inmiddels werkzaam bij een Aston Martin restaurateur
..mazzelaart...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#88
Jambon schreef:..mazzelaart...

nou ja, mazzel??
steeds alles met handschoentjes aan..
Antwoord
#89
Jambon schreef:..mazzelaart...

Overigens niet als monteur maar als CAD-tekenaar. En geloof me, onze Volvo'tjes zitten heel wat beter in elkaar dan een Aston Wink

Rick
Volvo 142, 1969
Antwoord
#90
Hoe staat het nu met dit mooie project?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  witte export bekleding 1969 144s ton76 30 22.394 29 August 2014, 10:12
Laatste bericht: jos245
  lekke steekaskering 1969 144 ton76 4 3.801 14 October 2009, 14:22
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)