Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Binnenkort gaat mijn Volvo naar Lasklus om opgeknapt te worden.
Voor moet hij weer op zijn pootjes gezet worden dus ik ben begonnen met de voorpoten.
Ik wil graag gele Koni's eronder, met nieuwe veren. Wie heeft voor mij de nummers van de gele Koni schokbrekers? (evt. de instelbare vanuit motorruimte). Verder heb ik gelezen dat de Lesjofors veren goed zijn, maar wil eigenlijk niet lager. Uit verschillende Topics begrepen dat de Turbo al 1,5 cm lager staat. Deze gaat dan nog 2,5 cm verder omlaag ?
Ga het weekend de poten maar eens stralen i.v.m. roest op de veerschotels
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Misschien moet je Funsdaf eens mailen, die heeft vast wat voor je
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
De zoekfunctie geeft werkelijk een massa hits, aan deze heb je het meest:
http://volvolvo.nl/forum/topic,3434.0/
[img][/img]
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
ik heb gele koni's, Ljesjofors verlagingsveren (is minimaal nog -3cm), poly rubbers rondom en 17 inch velgen en ik vind mijn auto aardig stug geworden - prima voor mijn doel, maar te stug om nog comfortabel te noemen. Ik heb het allemaal in 1 keer gemonteerd, dus ik weet niet wat de afzonderlijke effecten zijn.
Mijn broertje heeft rode koni's en Ljesjofors veren op zijn 245 turbo en de rest origineel en dat rijdt ook prima. Da's wellicht ook nog te overwegen?
Geel is instelbaar (voor idd vanaf de motorruimte), rood geloof ik niet (maar weet ik niet 100% zeker).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Op minste demping instelling vind ik mijn 240 met de -40 mm lesjoförs veren nog goed comfortabel, dit icm met poly bussen en de dikke IPD swaybars enzo. Maar dat is subjectief. Dat ik nog 15" banden hebt helpt natuurlijk ook erg. Ik heb ze nu een halve draai van stug af en dat is erg fijn. De achterveren zijn misschien welw at aan de softe kant, ik heb er 2,5 cm verhogingsblokken tussen gezet en dat werkt goed voor het normale gebruik.
het verstellen is leuk maar het is vooral om de beste combinatie te vinden met de veren die je hebt. bij een softere instelling win je bijv 10% comfort maar verlies je 20% wegligging. Niet dat wat verlies erg is, zoals mijn 240 nu is gaat ie al echt goed door de bocht.
Onderdeelnummers, ik kan eens op de doos van de dempers kijken, maar mensen als Funsdaf moeten je direkt kunnen helpen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni