Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
#1
Hallo allemaal!

Bij deze wil ik me even voorstellen.

Na een lange speurtocht op de bekende 2ehands websites heb ik gister mijn eerste auto opgehaald vlakbij zwolle.
En het is uiteraard een Volvo geworden. En wel een gele 142 S.
Misschien wisten een enkeling het al, ik ben het broertje van DopdeDouwer met z'n groene 144

Wat eigenschappen van de 142 tot nu toe:
Geen knalgeel, meer t5r-geel, dubbele carberateurs, trekhaak, leuke ATS stervelgen, supernette bekleding,
118000 KM, gare lekke uitlaat, 37 jaar oud, trekhaak, kneiter hard!, helaas wel zwarte dorperls, toerentellertje,
3 goede banden, geen ernstige roest, loopt een beetje hoog stationair en een beetje warm, maar wel netjes Big Grin
De terugweg richting Rotterdam geen gekke dingen ontdekt ofzo alleen dat ie wel goed liep en best wel pittig was Smile


Hier maar even een paar foto's van de Volvla 142s

[Afbeelding: DSC05205.JPG] [Afbeelding: DSC05207.JPG] [Afbeelding: DSC05208.JPG] [Afbeelding: DSC05211.JPG]

Dubbele carburateurs: 8) Wel een bende onder die kap, kan een stuk schoner...

[Afbeelding: kfAS%2BA%3D%3D.jpg]

Onderweg ook nog een in kleur meegespoten vliegje geschept...
De vlieg ( of waarschijnlijker het lieveheersbeestje) kon het helaas niet na vertellen...
[Afbeelding: DSC05228.JPG]

Bovenstaande foto's waren van voor het schoonmaken. Vandaag en gister al aardig wat schoongemaakt van binnen en buiten. hier wat schonere foto's:

[Afbeelding: DSC05253.JPG]

Gepoetste velgjes: In de toekomst moeten ze voor de mooi wel helemaal kaal en weer gespoten worden
[Afbeelding: DSC05254.JPG]

Volgende week even goed poetsen, als het weer het toelaat tenminste


To-do-list
In willekeurige volgorde:
  • Poetsen
  • Alle plekjes zoeken en bijwerken - valt mee, alles is behandeld tegen roest nu nog afwerken
  • Nieuwe uitlaat - achterste lekke demper vervngen rechte RVS pijp
  • Scheel stoeltje plaatsen
  • Iets laten zakken - voor 4 cm achter 3 cm. Dit is voor elke volvo een must. Omdat de auto er meteen dikke luxer en mooier uitziet
  • Wat stabilisatie materiaal. Stabilisatiestang achterzijde + dikkere voorzijde
  • Beetje finetunen, PK's erbij?... geen al te gekke dingen - carbs gereviseerd dit scheelde al enorm. (Verbruik gekelderd naar 1:10,5 puur snelweg)
  • Uitlijnen - Deels al opgelost door het vervangen van alle ohangings rubber door PU
  • LPG inbouwen - lange termijn, ik rijd er te weinig mee.
  • De remmerij heeft een opknapbeurt nodig.
  • Motorsteunen vervangen
  • Versnellingbak vervangen door M41 / m46 / m47
Deze lijst wordt af en toe eens geupdate
Antwoord
#2
gefeliciteerd met je aanschaf, mooie kleur en velgen Tongue
veel plezier er mee Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#3
mooi, hang r maar meteen een Simons onder, leuke combi met de SU's, daar een paar K&N's op met r in kleine kelkjes om de inlaatstroom beter te laten lopen. Afslijten zal waarschijnlijk door "ingezakte" bussen in de voortrein komen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
Ohhh mooi! Wat een plezier zul je hebben! *jaloers*

Hoeveel kost zo'n mooie 142S vandaag de dag? Hou je 'm origineel? Ah? Smile
Antwoord
#5
Jambon schreef:mooi, hang r maar meteen een Simons onder, leuke combi met de SU's, daar een paar K&N's op met r in kleine kelkjes om de inlaatstroom beter te laten lopen. Afslijten zal waarschijnlijk door "ingezakte" bussen in de voortrein komen..
Big Grin
Dat zei ik ook al.
Dat afslijten van de banden is vreemd omdat het op de achteras is; het midden van de band is het meest gesleten de buitenkanten minder. Dus waarschijnlijk met een verkeerde bandenspanning gereden (veel te hard). Gelukkig heb ik de berging vol wielen liggen dus dat is het probleem niet.
Stinky schreef:Ohhh mooi! Wat een plezier zul je hebben! *jaloers*

Hoeveel kost zo'n mooie 142S vandaag de dag? Hou je 'm origineel? Ah? Smile
Ik ben ook jaloers, tijd dat ik die groene eens ga aanpakken.
Antwoord
#6
Ik had op m'n 1e 142 ook 264 lampen, geinig wel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Ja mooi, een 142S met echte dubbele carbs. Aan pk's geen gebrek lijkt me.

Sun Yellow heet dit geel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
haha thx

Het is inderdaad een leuke kar, en een orginele S ook volgens de papieren. En volgens de Noorse papieren die erbij zitten heeft ie 100 pk. Alleen mij staat me bij dat een S 112 pk had... Of is dat wat optimistisch? Tongue

Ben wel van plan origineel om hem te houden. In iedergeval qua uiterlijk. Al zou ik wel graag die bumpers van het '74 model willen, die zijn net een maatje dikker. Maar alleen wanneer ik er toevallig tegenaan loop... (of als iemand nog mooie heeft liggen? :Smile )
En als de uitlaat er echt ondervandaan valt/moet dan zal ik tegen die tijd inderdaad wel een sportuitlaatje overwegen. En als er rubbers vervangen moeten worden dan meteen PU.
Kortom als er iets vervangen moet worden, dan maar meteen met nieuw/moderner spul. Smile

Marc1970 schreef:Ja mooi, een 142S met echte dubbele carbs. Aan pk's geen gebrek lijkt me.

Sun Yellow heet dit geel.

"Sun yellew" klinkt wel een stuk beter dan ei-geel of pisgeel haha Big Grin

Jambon schreef:Ik had op m'n 1e 142 ook 264 lampen, geinig wel..

Ook? zijn die gele breed/verstralers van een 264 dan?

gr
Antwoord
#9
Mooi man. Gave bak. De auto ziet er echt nog heel goed uit op de foto's (die zwarte band aan de onderkant misstaat hem niets).
Ik zou de dunne bumpers erop laten, dat staat veel mooier.

Succes met hobby!

Ps. Robbert, hopelijk is dit een grote schop onder je kont. Wink Laat die groene ook weer eens wat daglicht zien!
Antwoord
#10
Ik denk trouwens dat het niet zomaar mogelijk is de bumpers van een '74 aan een model '73 te bevestigen. Der zijn nogal wat verschillen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 17.238 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.456 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 7.333 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)