Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Als in de titel:
De auto staat nu nog op HD-veren, maar moet op verlagingsveren. Daarbij voorzie ik problemen met de binnenwielkasten achter. En die wil ik eigenlijk niet kwijt, Er moet 205 breed in passen maar ik merk nu al dat bv bij een schuin genomen drempel de banden aanlopen. Voordat ik nu met een fohn gaten in de wielkasten smelt, wil ik eigenlijk weten of iemand hier al eens mee bezig is geweest en dus of het eigenlijk wel kan?
(Ik wil ze dus verwarmen en bv met een behangnadenroller (3x woordwaarde.....) proberen wat meer ruimte te maken)
`88 245, B230K, M47
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
föhn d'r op en blijven bewegen, niet wachten tot de boel vervormd, ennuh, het smelt zomaar niet, wordt onder hoge druk en temperatuur gevormd, gewoon proberen. Ik heb ooit op een controlelijn kleine beschadigingen met een verfbrander herstelt, en die zijn nog heter..!
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Fohn = verfbrander. Ik heb niet anders. Gelukkig wel een met geregelde temperatuur.
Ik ga er dus gewoon aan beginnen. Het resultaat meld ik nog.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
1e poging gedaan: Aan de binnenzijde zit een uitstulping waaronder een bout zit. Deze heb ik verwarmd en naar binnen geduwd. Dat valt dus gewoon tegen. Er is niet zo veel aan te verbouwen omdat het materiaal vrij dik is en zich niet makkelijk laat beinvloeden. (dubbel puntje op de I en het forumfoutje is daar. Daar kan hij dus niet tegen. Stukkie opnieuw typen....)
Ik ben vanavond voor het eerst sinds het plaatsen van de verlagingsset met een beladen auto op pad geweest. Wat opvalt is dat de achteras vrij ver naar achter staat. Daardoor loopt bij het inveren de band aan tegen de kunststof binnenwielkast aan de achterzijde net boven de onderzijde van de spatbordrand. Daar is best redelijk wat materiaal verdwenen dus misschien gaat het nu makkelijker
Zal bij de volgende poging weer eens wat photootjes plaatsen.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
kunststof binnenwielschermen aan de achterzijde zijn niet origineel voor een 240, dus je zou kunnen overwegen om ze gewoon niet te monteren. Ik denk dat er een setje van volvogue onder zit dan?
Andere optie die ik zelf ga toepassen is om 'm aan de achterzijde weer 2cm omhoog te zetten (mb.v. een verhoging die je onder de veer plaatst), zodat de achterkant ietsje hoger staat dan de voorzijde.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Ticcie schreef:kunststof binnenwielschermen aan de achterzijde zijn niet origineel voor een 240, dus je zou kunnen overwegen om ze gewoon niet te monteren. Ik denk dat er een setje van volvogue onder zit dan?
Andere optie die ik zelf ga toepassen is om 'm aan de achterzijde weer 2cm omhoog te zetten (mb.v. een verhoging die je onder de veer plaatst), zodat de achterkant ietsje hoger staat dan de voorzijde.
dan is ie 2 cm verlaagd waarvoor al die moeite kun je hem net zo goed niet verlagen
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Bijna mee eens....
Omdat de wielkastranden achter lager zijn uitgesneden lijkt het bij een rondomverlaging net alsof de auto achter iets lager hangt. Voor het oog kan 2 cm omhoog achter net lijken of de auto dan wel vlak staat.
ik denk overigens dat het voor het vrijlopen weinig uit maakt. Ik heb overigens meer opties, maar verwijderen van de binnenkasten lijkt me nu ook het beste. (Andere optie is andere velgen met smallere banden (zit nu 205 breed op) maar dit rijdt wel heel erg prettig
)
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
ik rij met 225/45/17 en 4cm verlaging, zonder binnenschermen. Vooral op viaducten ed wil ie nog wel eens aanlopen (maar ik rij verder nauwelijks met belading of meer dan 2 personen).
Daarbij hangt hij inderdaad nu optisch een heel klein beetje achterover - op z'n meest positief staat hij recht. Ik vind het stoerder als ie van achter net wat hoger staat en hopelijk is dan het aanlopen ook voorbij.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 1.441
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Heb je die vulringen nog niet gevonden?
Ik kan ze waarschijnlijk wel regelen, Al, staal of Kunststof, geef de dikte maar door.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Bedankt, maar ik heb wat gevonden en besteld! Is alleen nog niet binnen en gemonteerd.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...