Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechte koude start 240 L Diesel 1987
#11
Big Grin
Vandaag heb ik 5 van de 6 gloeibougies vervangen. De achterste lukte me niet. Ik ga hiervoor een sleutel passend maken en dan zal t me lukken. En toen het uur U. Eerst een schietgebedje en toen.....starten als een tierelier! Joepie. En dit terwijl het vanochtend best koud was. Ik was zo blij als een kind. Ik ben meteen effe lekker gaan rijden met een big big smile. Vanmiddag heb ik ook meteen de achterlichten vervangen. Staat een stuk mooier.
De komende tijd ga ik nu eerst lekker toeren en genieten van de sound. Voor de zomervakantie wil ik nog de radiator vervangen want die ziet er een stuk minder uit. En omdat ik gelezen heb dat koeling voor een diesel belangrijk is ga ik dit zeker doen. Dan nog een trekhaak voor de sleurhut, lekker in de was zetten en dan later de boel stap voor stap vervraaien. Ik moet natuurlijk ook aan de ping ping denken toch?
Ik zal van de week wat foto`s maken en deze dan ook plaatsen. Allemaal bedankt voor de tips en veeeeel diesel genot!
Groetjes Martijn
Antwoord
#12
DIESELfan1987 schreef:Big Grin
Vandaag heb ik 5 van de 6 gloeibougies vervangen. De achterste lukte me niet. Ik ga hiervoor een sleutel passend maken en dan zal t me lukken. En toen het uur U. Eerst een schietgebedje en toen.....starten als een tierelier! Joepie. En dit terwijl het vanochtend best koud was. Ik was zo blij als een kind. Ik ben meteen effe lekker gaan rijden met een big big smile. Vanmiddag heb ik ook meteen de achterlichten vervangen. Staat een stuk mooier.
De komende tijd ga ik nu eerst lekker toeren en genieten van de sound. Voor de zomervakantie wil ik nog de radiator vervangen want die ziet er een stuk minder uit. En omdat ik gelezen heb dat koeling voor een diesel belangrijk is ga ik dit zeker doen. Dan nog een trekhaak voor de sleurhut, lekker in de was zetten en dan later de boel stap voor stap vervraaien. Ik moet natuurlijk ook aan de ping ping denken toch?
Ik zal van de week wat foto`s maken en deze dan ook plaatsen. Allemaal bedankt voor de tips en veeeeel diesel genot!
Groetjes Martijn
Die zesde bougie kan je rustig laten. Dat maakt niks uit.
Antwoord
#13
Dan laat ik die 6e lekker zitten. Ik heb altijd het gevoel van die zit er niet voor niks. Maar ik denk dat ik niet alles te perfect moet willen hebben. Het is natuurlijk een oudere auto. Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met de diesel als trekker. Als ik het forum zo doorspit zie ik niet echt positieve reacties hierover. Simpel van me misschien maar ik dacht van dat een diesel over aardig wat trekkracht moest beschikken. Dat het allemaal niet snel gaat weet ik maar dan maar lekker onthaasten. Het is vakantie tenslotte.
Antwoord
#14
Mijn diesel heeft niet echt problemen met trekken hoor. Heb er zelfs al een autotrailer achter gehad met een auto erop. En zelfs dat ging nog goed. Houd het oliepeil goed in de gaten want ze lusten wel wat olie die diesels.

De meeste slechte reacties komen van mensen die nog nooit een diesel 240 (of 740) gereden hebben. Enkel van horen zeggen dus. Als je je diesel onderhoud en niet laat overhitten kom je er heus wel ver mee hoor. Johan Laveyne zijn 740 diesel zit bijna aan 550.000 km.

Ik weet ook wel dat het redblock oerdegelijk is. Maar ook daar zijn er motoren die de 200.000 niet gehaald hebben hoor.

Geniet gewoon van je diesel. Goed smeren en koelen en je zal er nog lang geniet van hebben.

P.S. Als je een nieuwe radiator zoekt kan ik je estateservices aanbevelen. Splinternieuw, snel verstuurd en degelijk prijs/kwaliteit.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#15
De zesde gloeibougie is misschien nu nog niet belangrijk........
Maar als ÃÃn van de nieuw geplaatste exemplaren het tzt af laat weten heb je er nog maar 4 en wordt starten een stuk lastiger weet ik uit ervaring.
Als straks de sleuteltemperaturen wat aangenamer worden zou ik toch die 6e ook zetten.

Wat diesels en trekkracht betreft;uiteindelijk bepaald het vermogen hoe vlot je met een caravan boven staat na een klim en niet alleen maar het koppel.Het koppel kan wel hoog zijn maar als dat met weinig toeren gebeurd resulteerd dat nog steeds in een mager vermogen.

Het vermogen is de vermenigvuldiging van koppel en toeren.
Ik heb met mijn D24 menig heuveltje gehad met een vouwwagen (700kg)er achter en 5 fietsen op het dak.
Als je de motor lekker laat brullen (het zijn echte toerenmachines) heb je goede koeling en houdt hij het beste vast.
Je bent dan wel geneigd om wegens de herrie steeds toch een versnelling hoger te gaan en dat lijkt ook best te gaan maar de temp. loopt dan al snel op.(ik had een digitale temp.meter die dat haarfijn aangaf)

Maar het is net wat je zegt; onthaasten is de beste remedie ;D

Ik vind het alleen nooit zo fijn als er trucks achter je zitten te drukken in de klim.Mede daarom heb ik er een D24TIC in gezet.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  start jullie d24 ook zo lekker bij min 8? Ik Rol 18 22.145 12 March 2016, 08:30
Laatste bericht: DavidH
  5 cilinder diesel tijdrovers 2 11.989 11 January 2014, 23:45
Laatste bericht: tijdrovers
  rokende diesel usa245 9 13.523 13 September 2012, 23:41
Laatste bericht: Degraaf
  Verbruik van een 6-cilinder diesel? Boterbloem 8 12.118 27 July 2012, 18:57
Laatste bericht: GJ244D6
  Dag diesel! Pluk 4 8.812 3 July 2012, 06:24
Laatste bericht: eerstkoffie
  Diesel tuning? aRjen.T 42 54.752 29 June 2012, 12:25
Laatste bericht: aRjen.T
  eerste start booyerallee 5 6.587 7 April 2012, 14:54
Laatste bericht: aRjen.T
  Verschil diesel t.o.v. benzine Drk 2 6.490 29 December 2011, 19:28
Laatste bericht: markfranken
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.881 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  wanneer een diesel? Gandalf 16 12.143 2 March 2010, 10:49
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)