Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Electric Volvo
#21
Wow, raak steeds meer onder de indruk van je prestatie! Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Maak je wel een filmpje voor ons als alles naar behoren functioneert? Smile
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
#22
In Pisa kun je alvast "tanken"...

[Afbeelding: 2131787110102125362S500x500Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#23
Prachtig project!
Enige opmerking is dat als ik je remverhaal goed doorlees je remlichten dus bijna nooit zullen oplichten........lijkt me wel wat lastig voor de andere weggebruikers toch?
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#24
als je met een "normale" auto heel anticiperend rijdt branden de remlichten ook weinig. Zolang de achter "LEDs" maar branden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#25
Jambon schreef:In Pisa kun je alvast "tanken"...

[Afbeelding: 2131787110102125362S500x500Q85.jpg]
Gelukkig op wel meer plekken: http://www.groenopweg.nl/overignieuws/12...t-de-grond
Op z'n minst ietsje dichter bij huis! Wink
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
#26
volvosvenska schreef:Prachtig project!
Enige opmerking is dat als ik je remverhaal goed doorlees je remlichten dus bijna nooit zullen oplichten........lijkt me wel wat lastig voor de andere weggebruikers toch?

Daar is in mijn systeem een oplossing voor aangebracht: de computer van de motorbesturing, die dus ook weet wanneer je door gas loslaten op de motor remt, "weet" wanneer de remvertraging zo groot is dat oplichten van de remlichten gewenst is. De schakelaar van het rempedaal is in mijn auto dan ook niet met de remlichten verbonden, maar met de computer. Vanaf de computer loopt vervolgens weer een circuit naar een relais dat de remlichten kan laten branden. Hierdoor werkt mijn systeem als volgt:
- geen remactie : geen remlichten
- remmen op de motor, weinig vertraging : geen remlichten
- remmen op de motor, veel vertraging : wel remlichten
- remmen met de remmen : wel remlichten

Omdat de remlichten dus nu ook kunnen gaan branden als je het rempedaal niet eens aanraakt, vind ik het prettig om te weten wanneer de remlichten branden; dan kan ik anticiperen indien nodig op de reactie van de achterligger (en eventueel indien nodig de afstelling van de computer aanpassen). Ik heb daarom het bovengenoemde relais tevens een controlelampje laten aansturen, zodat ik in het instrumentenpaneel altijd kan zien wanneer de remlichten branden.

Verder is het zo, dat de computer in mijn systeem twee "motorremsterktes" heeft:
- beetje gas loslaten : weinig remwerking op de motor, slechts aanpassing motortoerental
- veel / abrupt gas loslaten : sterke (merkbare) remwerking op de motor
- gas loslaten + rempedaal aantippen : nog sterkere remwerking op de motor
- gas loslaten + rempedaal echt indrukken : remwerking op de motor + remmen via de remmen
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord
#27
Kon me haast al niet voorstellen dat je hier niet over na gedacht had Wink. Mooie oplossing en tevens volvo veilig!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
#28
Als je over een paar maanden klaar bent zou ik graag eens een keer komen kijken.
Ik vind een ombouw ook erg leuk maar een project als dit voor jezelf daar heb neem ik mijn petje voor af.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#29
tis geen Volvo, maar voor de bouwer in 1958 vast net zo spannend geweest, deze folder staat momenteel op IB tekoop..

[Afbeelding: 2679840250102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#30
Zo, nu zit er ook eindelijk een stopcontact achter het "benzineklepje". Een zogenaamde Mennekes doos welteverstaan, dus klaar voor het laden conform de Nederlandse standaardstekker, de Mennekes stekker. Foto's op http://www.electricvolvo.com
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 244 DL 1980 Mark244 19 4.830 10 November 2018, 00:05
Laatste bericht: Mark244
  Project "De Belg" Huib244T 496 96.256 19 October 2018, 10:14
Laatste bericht: aRjen.T
  Volvo 164 Volvo89 4 452 15 August 2018, 21:20
Laatste bericht: johan-w
  Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F markfranken 239 58.243 23 July 2018, 10:44
Laatste bericht: markfranken
Brick Jessica - De Volvo met problemen Robbie Rotten 15 1.452 7 May 2018, 21:58
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 137 30.345 18 March 2018, 12:43
Laatste bericht: ruuds70
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 277 85.051 9 January 2018, 18:37
Laatste bericht: koert4
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 330 86.811 1 November 2017, 14:40
Laatste bericht: Arjan.
  Volvo 240 GL uit '86 Hanatarash 85 20.138 4 September 2017, 17:04
Laatste bericht: Hanatarash
  2x Volvo 262c Bertone Texel32 28 12.195 10 June 2017, 22:55
Laatste bericht: Texel32

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)