Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rokende diesel
#1
Ik ben al jaren een fervente Volvo rijder. Naast een XC 70, rijden wij als 2e auto een Volvo 245 diesel/automaat. Ik heb de 245 een paar jaar geleden in Amerika gekocht. Ondanks dat ik de combinatie diesel/automaat niet geweldig vind, heb ik altijd met veel plezier in de 245 gereden. Nu ik de 245, na een 1/2 jaar stil te hebben gestaan weer van stal heb gehaald, valt het mij op dat de 245 steeds meer olie begint te gebruiken. Inmiddels is het zo erg, dat niemand de eerste kilometers, a.g.v. het rookgordijn dat ik optrek, achter mij wil rijden. Na een paar kilometer op de snelweg is het roken over en daarbij waarschijnlijk ook het olieverbuik.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit olieverbuik?
Antwoord
#2
Dat zouden wel eens vastzittende zuigerveren kunnen wezen.
Het is een kwaal die vaker voorkomt op de D24 diesels.

Een oud paardemiddel is remolie op je zuigers laten lopen, ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd maar het schijnt de vastgekoekte veren wel eens los te maken.Hetzelfde wordt ook wel beweerd van ATF-olie.

Antwoord
#3
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken of het helpt. Ik houd je op de hoogte.

Antwoord
#4
Heb zelfs eens gelezen dat ze cola op de zuigerts zetten ;D

druppeltje atf in je olie 100 ml ofzo en dan 1000 km rijden en dan olie wissel
olie flush kan je ook nog proberen
Antwoord
#5
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is?
Antwoord
#6
wat is de reden waardoor de veren bij de diesel gaan vast zitten, door roetdelen vervuilde motorolie..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Volgens mij gaan zuigerveren vast zitten door vervuilde motorolie of lange tijd stilstaan of gebrek aan onderhoud. De oplossing is zuigers eruit en nieuwe veren , ben daarom ook erg nieuwschierig of 1 van bovenstaande oplossingen gewerkt heeft.
had als oplossing ook wel eens gehoord olie aftappen en tot de rand vol zetten met diesel? heb zelf eens een diesel gedemonteerd waar vastzittend veren in zaten maar daar waren er ook diverse gebroken.
Antwoord
#8
Doctor WD40 cures it all :-)
Ben ook benieuwd of bovengenoemde oplossing werkt.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#9
Grappig dit te lezen,

Ik werdt aardig gek van het olieverbruik van mijn dieseltje en heb 2 weekenden terug het blok open gemaakt
en zuigerveren en drijfstanglagers en koppaking vervangen. Zo'n beetje alle schraapveren zaten idd vast gekoekt.
Zuigerveren waren ook wel gewoon versleten hoor na 5 ton.
Antwoord
#10
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er al iets meer bekend is???? Of er al een oplossing gevonden is?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  5 cilinder diesel tijdrovers 2 11.986 11 January 2014, 23:45
Laatste bericht: tijdrovers
  Verbruik van een 6-cilinder diesel? Boterbloem 8 12.108 27 July 2012, 18:57
Laatste bericht: GJ244D6
  Dag diesel! Pluk 4 8.807 3 July 2012, 06:24
Laatste bericht: eerstkoffie
  Diesel tuning? aRjen.T 42 54.702 29 June 2012, 12:25
Laatste bericht: aRjen.T
  Verschil diesel t.o.v. benzine Drk 2 6.485 29 December 2011, 19:28
Laatste bericht: markfranken
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.879 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  Slechte koude start 240 L Diesel 1987 DIESELfan1987 14 12.782 4 March 2010, 10:57
Laatste bericht: 240diesel
  wanneer een diesel? Gandalf 16 12.141 2 March 2010, 10:49
Laatste bericht: Marc1970
  extra meters in een 240 diesel, welke zenders? superD 1 3.025 14 February 2010, 19:20
Laatste bericht: 240diesel
  inbouw 240 diesel blok uit '90 in volvo 244 GJ244D6 16 15.945 23 December 2009, 01:56
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)