Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een idee komt tot rijping
#21
Sander van Buiten schreef:
83_240_Turbo_Estate schreef:
PP schreef:+ regelt complete restauraties in Polen?? Big Grin Big Grin

Zo'n 'mannetje' in Polen ken ik ook..... hoop dat die van Sander wel wat vlotter werkt?? Big Grin .....

Geef me twee maanden en je bent de man!

Om begrijpelijke reden heb ik even niet zo'n haast met de Turb naar Polen sturen....heb hier wel een setje deuren, kleppen en schermen liggen die er wel vast ingaan......samen met CV met afstandbediening want ik wordt GEK van een auto zonder CV :evil:
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
#22
Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!

groeten uit de ronde venen
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
#23
hoezo, heb je er ervaring mee??
lees eerst even Sander's item, en vergelijk dan nog eens, zeker qua prijs!! 8) 8) 8)
http://www.volvo240-260register.nl/forum...ight=polen
Citaat:Dat bericht over Polen was van mij. Ik heb mijn 244 GLE uit '82 daar een volledige opknapbeurt van de carrosserie laten geven. Dat is zo goed bevallen dat mijn 264 GLE uit '80 er nu ook staat. Daar laat ik nog iets meer aan doen. Ook de 244 GLT uit '82 van een vriend van mij is inmiddels onderhanden genomen. Dat allemaal voor rond de 2.500,--. (Dat is dus: compleet strippen, lassen, strak maken, spuiten, opbouwen en volledige anti-roestbehandeling). In overleg is nog veel meer (en minder) mogelijk. Prijzen zijn laag, met name voor het werk. Onderdelen zijn wel aan de prijs. Nieuwe schermen voor mijn 264 waren daar zelfs duurder dan in NL.......ook specifieke dingen als verchromen zijn niet goedkoop (maar nog wel altijd goedkoper dan hier). Maar de grap is nu juist dat ze daar nog alles gewoon maken. Voorbeeld: de aircopomp uit mijn 264 gaat tot het laatste schroefje uit elkaar. Er wordt dus weinig echt vervangen met als bijkomend voordeel dat de auto zo origineel mogelijk blijft.....

Binnenkort breng ik nog een Mercedes 280 S uit '69 (sorry...... ) en een 164.

Ik ben bij toeval aan het adres in Polen gekomen doordat mijn vader daar al een jaar of 20 voor zijn werk komt en een keer (noodgedwongen ) iets aan zijn auto (850 GLT Estate uit '94, ja ook die dingen gaan wel en stuk) heeft laten doen.

Ik wil je met alle plezier meer informatie geven (foto's of kom de auto eens bekijken) en je op weg helpen, maar ik houd het adres in beginsel voor mezelf omdat ik er in de toekomst wellicht nog iets meer werk van wil gaan maken.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!

Groeten

Sander van Buiten
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#24
John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!

groeten uit de ronde venen

De mannen die ik ken in Polen zijn zeker geen knutselaars. Ik geef toe, het afwerken (lees; het terugmonteren van de overige onderdelen) laat wel eens te wensen over maar dat doen we hier dan ook gewoon zelf. Wat plaatwerk betreft zijn het toppers die voor een fraktie van de prijzen die hier worden gerekend werken.
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
#25
John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!

groeten uit de ronde venen

John, kom mijn auto maar eens bekijken,.................
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#26
Sander van Buiten schreef:
John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!

groeten uit de ronde venen

John, kom mijn auto maar eens bekijken,.................

Zeer zeker vakwerk! Alleen moet je een diepte investering in ze doen, door ze te leren hoe ze remklauwen moeten vervangen :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#27
ZIE????.......heerlijk off topic Big Grin
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
#28
nou, 3 ? 4 x per jaar per auto Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#29
83_240_Turbo_Estate schreef:ZIE????.......heerlijk off topic Big Grin
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)

Inderdaad een keer of 3/4. Lijkt me voldoende. En zoals PP al aangaf wat er dan gedaan kon worden. Misschien uitbreiden met de auto APK-waardig maken ofzo?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#30
Robbert242DL schreef:
83_240_Turbo_Estate schreef:ZIE????.......heerlijk off topic Big Grin
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)

Inderdaad een keer of 3/4. Lijkt me voldoende. En zoals PP al aangaf wat er dan gedaan kon worden. Misschien uitbreiden met de auto APK-waardig maken ofzo?

APK waardig / klaar maken zal zeker tot de mogelijkheden gaan behoren. Ik heb ook al contact gehad met een mobiel APK keuringsstation. Het idee hierachter is om misschien een vaste dag per week APK keuringen te (laten) doen
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Wink Wie weet waar dit vandaan komt? maarten240 3 780 30 April 2023, 16:39
Laatste bericht: Marc1970
  VKB goed idee? Pluk 6 5.982 26 September 2015, 21:46
Laatste bericht: Pluk
  Deze 245'er van 1981 komt net nieuw kijken op het forum! Bram met een 245 2 2.709 29 July 2012, 11:02
Laatste bericht: volvosvenska
  kabinet-komt-terug-op-bevriezing-vrijstelling-wegenbelasting-oldtimers lars 0 2.162 11 November 2011, 15:47
Laatste bericht: lars
  Idee - Aanrader-forum ? scimitar 4 2.898 7 October 2010, 11:33
Laatste bericht: oehoeboeroe
  Aankoop 245: wie komt er mee kijken? SaddieN 7 3.734 5 June 2009, 23:08
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)