Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lastafhankelijke remkrachtregeling?
#1
Hoi,

heeft een 245 uit 88 zo iets? De mijne staat iets hoger op z'n poten en zakt (dankzij HD-veren en LoadLevelers) bij belading niet zo ver in. Normaal remt'ie prima, maar afgelopen weekend zat ik, beladen met 200 kg geluidsapparatuur en zangeres, bijna achterop een auto die ná de kruising ineens bedacht dat ze toch linksaf wilde. Gelukkig ruimte rechts dus er omheen gekund, maar geladen doorremmen is er dus niet bij.
Indien ja, hoe stel je dat dan bij? Ik heb bij de APK afgelopen week al gekeken (4e keer opeenvolgend probleemloos ;D) maar zag eigenlijk niets.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#2
Niemand?
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#3
Nooit van gehoord. Misschien dat je gewoon teh ard reed en het maar net kon voor-remmen?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
skidje schreef:Nooit van gehoord. Misschien dat je gewoon teh ard reed en het maar net kon voor-remmen?
Ik rijd eigenlijk nooit te hard met die spullen achterin. Je kunt het lastig uitproberen van te voren, maar je weet nooit wat er gebeurd met de lading als je een noodstop moet maken of in je voorganger kleunt. Ik zat er hooguit te kort op, maar dan was dit weer een wijze les.
Funsdaf schreef:De 240 heeft bij de achteras remkrachtbegrenzers. Maar die werken voor zover ik weet niet lastafhankelijk.

Dan heb ik die dus gezien. Een cylindertje per remleiding tegen de bodem van de auto net voor de achteras. Eens kijken of die te verstellen zijn.

Funsdaf schreef:Zit niet een (of meerdere) van je zuigertjes vast van de remklauwen?
Zeker als er achter een zuiger vast zit zul je dat met zwaardere belading gaan merken.
Ik heb de remmerij nagezien voor de APK (Beetje zonde van de tijd als hij daarop afgekeurd zou worden) en niets gezien. Misschien dat er in 2 weken iets veranderd is, maar aangezien ik er op het moment dagelijks gebruik van maak en de remvloeistof deze zomer volledig is vervangen verwacht ik dat niet. Ga toch nog eens kijken,,,,,,,

Funsdaf schreef:200kg vindt ik overigens niet echt zwaar beladen.
Is het ook niet. Was een klein setje. Ik zal eens een fotootje zoeken waarbij hij tot het dak en achterklep is beladen. Het gewicht is dan schatten, maar komt dan kort bij de maximum belading van de auto.

Ik baal er een beetje van: Afgelopen zomer v.w.b. de remmen alles vervangen wat slecht of twijfelachtig was, de auto remt leeg zonder een probleem (tot aan 4 geblokkeerde wielen toe) maar naar nu blijkt toch niet zoals het hoort.

Bedankt voor het meedenken!
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#5
Als er een remdruk regeling opzit moet er een mechanische overbrenging zitten tussen de a.as en een regelventiel.
Dus even onder de auto kijken of je zoiets vind.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)