Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alarm van slag
#11
En weer drie jaar verder....en reden nog eens in te haken op dit thema.
Deze jaren geen alarmprobleem gehad, niet losgekoppeld ofzo maar nooit meer geactiveerd omdat ik de batterijtjes uit de ab haalde die nu als louter sleutelhanger dienst doet. Ik heb wel een draaiknop op de min om het cicuit te onderbreken.
Vandaag echter draaide ik hem als altijd vast voor het gebruik en in contactpunt II als altijd het kermisje aan lichtende controlelampjes doch waar het normaal starten was zonder probleem, ging het hele systeem zwart en muisstil.
Dus ik dacht, zoals het jaren geleden goed ging, even wat aan die accuknop draaien om wat malen vast/los te koppelen. Helaas werkt dat nu niet. Diodes A1 & A2 (Volvo guard I) branden nu een seconde of drie en dan heel eventje uit en dan weer drie sec. enz. Het houdt niet op, ofwel het raakt niet van slag. En diode 1 brandt.
Nou begrijp ik van de guard I handleiding dat het alarm afgaat, doch geen getoeter noch geknipper.

Het is nu zo dat ik voor het eerst in jaren een foutmelding kreeg bij het checken via het computertje want de auto stotterde wat en het Lmada lampje brandde. Code 1-2-1 ofwel iets met het MAF-signaal. Die unit eruit gehaald en schoongemaakt -stoffige wegen hier en een luchtfilter van een Cherokee wat niet precies paste dus met wat tochtstrip opgevuld, ook alweer een tijdje terug. Nieuw passend filter zit erin en met de schone MAF was het stotteren opgelost. Nu had ik gelezen dat na een foutmelding, om de opgeslagen foutcode te wissen, vijf seconde indrukken en dan nog eens. Alles leek goed, maar dat was drie dagen geleden en de proefrit ging uitstekend, geen lambda brandend.

Ik heb een vermoeden dat er een vochtprobleem is, het regende tropisch afgelopen dag. Morgen weer een graad of 30 dus wellicht dan weer normaal.

Enfin, lang verhaal verhaal kort: ik wil nu echt dat alarm eruit. Ik ga maar graven naar dat kastje waar een sleuteltje in kan om het uit te zetten (waar in vredesnaam?) en ook op zoektocht naar relais 210/211. Dat had ik al eerder moeten doen -lees het voorgaande in deze thread- maar jarenlang leek het probleem opgelost.

Dus eigenlijk geen vraag, ik ga morgen op zoektocht. Wellicht komt er sowieso een reactie.

Verder blijft het een kei van een auto doch onverlaten hebben wat van die chrome bumperstrips gejat dus ik ga maar zoeken naar een passend rubberprofiel. En de Corona´s ga ik ook donker maken. En de volgende keer in NL (maart/april) wil ik een middenconsole op de kop tikken, die is echt helemaal in stukken aan het vergaan, gordellicht voor achterbank bungelt, net als de achteruitkijkspiegel knoppies en de switches van de stoelverwarming. Liefst beige.

 

Een saludo uit Buenos Aires,
Pepijn


Update: 210/211 gevonden, zwart. Wat een onmogelijke plek. Groene stekker voor, achter een paarse (en wellicht nog eentje?) en een hoop draadjes. Morgen bij daglicht eens zien of ik iets kan jumpen zoals elders beschreven, maar eerst zien of ik het wat toegankelijker kan krijgen.

Update: kastje eruit gekregen, 50F met 50E gejumped...accu weer op het circuit, en het bleef hetzelfde liedje. Nu houdt het voor mij op. Pronto maar eens een specialist zoeken in alarmen, of een autodief. Voor een 25 jarige (deze maand) 240 hier in Argentinië; alle alarmen zullen veel van hetzelfde hebben (?).
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord
#12
Verder dan dit kom ik niet op www, misschien heb je er wat aan: http://www.volvotips.com/index.php/850-2...ce-manual/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
(6 January 2018, 23:16)Marc1970 schreef: Verder dan dit kom ik niet op www, misschien heb je er wat aan: http://www.volvotips.com/index.php/850-2...ce-manual/

Hoi Marc, dankjewel. Ik had die lijst al in mijn Volvo-map.
Vanmorgen dacht ik van even kijken of zij misschien weer wilde. Accu actief, en het zag er niet veelbelovend uit want de Diodes lichtten weer op, vast gedurend 3 sec. even uit etc.
Maarrrr...toen ik de auto afsloot met de sleutel deed op eens de centrale vergrendeling het weer. Ik ging er weer in, en ik mocht weer starten en zij sloeg graag aan. Een rondje rijden dus. En dan is het nu zo dat tijdens het rijden de Diodes A1&2 blijven branden, dus het alarm is af aan het gaan ofzo.
Goed, straks als de commerciële bedrijvigheid start langs een alarmzaak en vragen of ze ook kunnen demonteren.
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord
#14
Tu holandés se vuelve poco a poco mas española.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
je kan ook je zekering voor je alarm eruit halen.
Dan ben je van het hele gezeik van je alarm af dat betekent dus ook geen alarm en geen centrale vergrendeling.
Of je plaatst een brugje (twee stekkertjes plus een kort kabeltje in je alarm relais 210 als het goed is staat er op guard 1 hiermee sluit je het alarm kort en werkt als het goed is je centrale vergrendeling nog wel sleutelbediend dan ...
Alleen moet je even nagaan welke pinnen je moet hebben van je relais dat weet ik zo niet meer is al lang geleden dat ik dit heb gedaan.
Maar het is een klusje van 5 minuten en 50 cent aan materiaalkosten.
Antwoord
#16
Het best lijkt me alle bedrading en toebehoren van het alarm ertussenuit halen en de autobedrading weer origineel maken.
Is wel wat werk maar dan ben je voorgoed verlost van die telkens weer opduikende alarmstoringen
Antwoord
#17
Dankjulliewel voor de reacties.

Ik ging net bij een alarminstalateur langs en die zei, toen ik hem het volvo-guardkastje liet zien: stekker er uit en starten, zien wat er gebeurt... Groene stekker eruit, starten... en lopen. Centralevergrendeling funcioneert, en dus geen jump tussen 50E-F, gewoon nu een bungelend los kastje.

Hoe kan dit? Iemand? Dit is wel heel simpel als oplosssing.

Hola Marc, interesante tu observación. Puede ser, ya vivo 20 años acá y mi idioma cotidiano es la versión "Castellano Rioplatense" del Español. Ik spreek hier amper tot geen Nederlands. Maar bezig de moedertaal wel hoor. pino66 op WordFeud.

Groet,
Pepijn
245-1993-Kleur 406- Bekleding 1950
Antwoord
#18
Als de auto gewoon werkt zonder de Guard module is er al eerder mee gehannest lijkt mij. Dat kan niet de bedoeling zijn van een alarm. Maar ik zou zeggen, aprovéchalo.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  alarm 240 super polar 1991 palko 13 8.871 18 December 2021, 09:23
Laatste bericht: adnous
  240 reageert niet meer op afstandsbediening alarm & CV, nu wil auto niet starten curly 4 4.725 6 December 2010, 12:42
Laatste bericht: Rubicon
  Doorvoertules Alarm/CV tussen voordeur en A-stijl Boele 5 3.326 29 November 2010, 06:57
Laatste bericht: volvo144
  Volvo guard alarm JoostV6 0 2.261 23 July 2010, 14:33
Laatste bericht: JoostV6
  Diefstal alarm 140 / 240 serie VolvoTom 0 1.770 16 February 2010, 11:36
Laatste bericht: VolvoTom
  vraagje over afstandsbediening cv en alarm Claus 14 7.730 1 June 2009, 14:53
Laatste bericht: Rubicon
  Alarm, CV en afstandsbediening SanMercury 9 5.053 27 November 2007, 22:58
Laatste bericht: Bert N
  Alarm Rubicon 11 7.520 3 June 2007, 10:34
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)