Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 240 station naar sloop?
#1
Ik ben niet echt een volvo-adept, maar heb er de laatste 3 en een half jaar wel met veel plezier in gereden. Helaas komt hij dit jaar niet door de APK heen zonder er veel kosten aan te maken en ik kan me op dit moment niets permitteren aan kosten. Mijn besluit was dan ook al genomen om hem naar de sloop te brengen, maar gisteren bracht een (Duitse) vriend mij aan het twijfelen door erop te wijzen dat er vast heel veel liefhebbers voor zijn die dat erg zonde zouden vinden. En eigenlijk is dat ook zo, hij rijdt nog gewoon hartstikke goed, de motor is volgens mij prima en waarschijnlijk kan hij op zich nog jaren mee. Wat er precies mankeert weet ik ook niet, maar mijn inschatting is bedrading, uitlaat e.d. Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er erg weinig verstand van heb. Die Duitse vriend is op zich wel een beetje een autokenner (niet speciaal van Volvo) en heeft er regelmatig in gereden, dus ik denk dat hij wel een beetje wewet waar hij het over heeft. Ook vrienden van mij die erin rijden zijn er over het algemeen goed over te spreken. Van buiten ziet hij er ook goed uit, geen (zichtbare) roestplekken of zo. Ook verder functioneert hij naar mijn idee prima. Ik zou me kunnen voorstellen dat er wel liefhebbers zouden kunnen zijn die ofwel bereid zijn hierin wat te investeren of die zelf wat handiger zijn en de benodigde reparaties zelf kunnen uitvoeren, maar ik vind het erg moeilijk om dat in te schatten.

Wordt vervolgd
Antwoord
#2
Ik had me eigenlijk voorgenomen om morgen, 31 augustus, hem naar de sloop te brengen, dat is de laatste dag dat mijn APK formeel nog geldig is. Eigenlijk heb ik al ingecalculeerd dat ik vanaf dan geen lasten meer heb. Een mogelijkheid om hem van de openbare weg te halen heb ik niet. En op boetes vanwege het verlopen van de APK zit ik nu zeker niet te wachten. Aan de andere kant, als ik er iemand blij mij kan maken, dan is dat natuurlijk ook leuk. Voor het geld hoeft het wat mij betreft niet. Ik heb er zelf destijds 500 euro voor betaald, en het lijkt mij apert onredelijk om er nu nog op te willen verdienen. Maar het moet me nu ook niet nog meer geld gaan kosten. Ik durf er eigenlijk nu zelf niet meer mee te rijden, niet vanwege de staat van de auto hoor, maar omdat mijn financiele situatie nu zo slecht is dat ik me zelfs geen boete wegens rijden zonder APK kan veroorloven. Eigenlijk is het dan ook logisch om bij mijn besluit te blijven en morgen naar de sloop te gaan, maar misschien kan iemand mij overtuigen dat te laten. Helaas is de tijd daarvoor beperkt. Graag reakties, ook van mensen die denken dat ik beter toch gewoon naar de sloop kan gaan.
Antwoord
#3
Hallo MSK, ik heb je een mailtje gestuurd.

Antwoord
#4
Tot slot misschien nog wat gegevens om het nog iets concreter te maken. Het is dus een grijze volvo 240 stationcar, er is een LPG-tank ingebouwd, bouwjaar 1990, heeft trekhaak, hij rijdt niet zuinig (volgens mij tussen 1 op 6 en 1 op 9). De kilometertelling is er tijdens mijn gebruik mee opgehouden, toen stond hij op bijna 300.000. Ik heb hem zelf voornamelijk voor vakanties en weekendtrips gebruikt, als het 50.000 is zal het veel zijn, soms gebruikte ik hem ook weken niet. De problemen zitten hem volgens mij vooral in de bekabeling, die is helemaal door de war, zij het dat het nog wel werkt. De ingeschatte reparatiekosten betreft volgens mij een verzameling van allerlei kleine dingen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reakties.
Antwoord
#5
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Voor 500 euro kom je er zeker wel vanaf. Maar waarom zou je?

Mocht je in de buurt wonen van rotterdam kan ik je evt helpen om de kleine dingen te repareren.
Er is overigens nog niets aan de hand als je APK is verlopen. Je moet echt staande gehouden worden na een kenteken-check en dan nog kan je er met een waarschuwing vanaf komen als je zegt dat je geen tijd had of het vergeten bent.

Pas na een maand of 2-3 komt er automatisch een prent à 90 euro op de mat.
Antwoord
#6
Trouwens op je apk-formulier staat precies waarop de auto op afgekeurd is/ zou worden (is hij daadwerkelijk afgekeurd, meestal gebeurd dat niet).

Als je dat lijstje hier neerzet dan kunnen we je gericht helpen.
Antwoord
#7
Citaat:Pas na een maand of 2-3 komt er automatisch een prent à 90 euro op de mat.

Nou.... da's niet helemaal waar: ik was vergeten mijn schorsing te verlengen en dus moest ie weer gekeurd zijn etc. had na een week al de boete binnen...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#8
Dat klopt wel ja.
Op dat moment wordt blijkbaar de "database" getriggered door de verlopen schorsing. En daarbij op het moment van 'verlopen schorsing' is de APK meestal al geruimte tijd verstreken (waarsch dan die 2-3 maanden).
Ik kreeg de eerste prent pas na ruim 3 maanden.

Maargoed ermee blijven rijden is eigenlijk niet netjes.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 195 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 468 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.546 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.817 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.884 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.806 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.244 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.569 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 7.966 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann
  Volvo C70 2.4i na lang stilstaan weer starten favroom 8 3.991 1 September 2020, 22:01
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)