Berichten: 113
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Enkele weken geleden hebben we een boom in onze tuin flink gesnoeid, en al het snoeiafval moest naar de vuilstort. De aanblik van de hoeveelheid gesnoeide takken stemde niet bepaald vrolijk: dat wordt 2 of 3 keer rijden om alles weg te krijgen. Maar toen hadden we nog geen rekening gehouden met de enorme ruimte in de 240! Alles paste er in ÃÂ
ÃÂ
n keer in!
En zelfs toen ging de klep zonder problemen dicht:
Wie zei er dat de 240 geen 'groene' auto is??
Gebruiken jullie je auto eigenlijk nog als lastdier? Of is het inmiddels een sierpaard geworden?
Waar het hart Volvo van is...
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Mijn 240 heeft al 23 jaar en 137000 km verder altijd een salonleven gehad. Ondertussen ken ik hem al ongeveer de helft van mijn leven. En ik hoop er nog vele jaren bij te doen.
Ik moet wel zeggen dat er een corsaatje bijhoort die meid voor alle werk is.
Trouwens, prachtige wagen je volvo. Ik hoop dat je er nog veel bomen mee mag versleuren.
Berichten: 5
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2005
Typisch geval van "De wilgen in een Volvo proppen"...:-) K'weet niet zeker of t een wilg is,maar t'is zèker een Volvo! ;D
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Toch jammer van de wieldoppen.
Mijn Volvo's worden gewoon gebruikt, op en neer naar Frankrijk met extended family en Alpenkneuzer, parkeren in woonwijken, bij winkelcentra en in binnensteden, fietsen in de kofferbak, stoeptegels, motorblokken, Opels, Volkswagens en andere Volvo's slepen, en ik merk eigenlijk niet dat ze slijten. Sterk en duurzaam gemaakt, daar hou ik van.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Ik ben nog steeds op zoek naar dat plaatje van een 245 waarvan de kofferbak volledig was volgeladen met oude bielzen. De foto had ik volgens mij op dit forum gezien.
Op mijn netvlies staat nog steeds de achterbumper die bijna over de grond schuurde en de voorwielen die bijna in de lucht hingen.
Menig lowrider zou jaloers zijn geworden.
Onze volvo's worden eigenlijk alleen maar als werkpaard ingezet...
Mooiste "last" de kluiverboom van onze vroegere boot
(dit is een kluiverboom), paste niet door het skiluikje van de 740. Hij stak dan namelijk nog te veel uit de kofferbak. Dakdragers waren we vergeten.
...Uiteindelijk hebben we hem aan de deurhandels gehangen...
Berichten: 113
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Happy newbee schreef:Typisch geval van "De wilgen in een Volvo proppen"...:-) K'weet niet zeker of t een wilg is,maar t'is zèker een Volvo! ;D
Haha, grappig genoeg is het inderdaad een wilg!
Goed om te zien dat menig 240 nog gewoon wordt gebruikt waarvoor ie gemaakt is: vervoeren. Ik denk dat de heren van Volvo er trots op zijn!
Waar het hart Volvo van is...
Berichten: 626
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
doet me denken aan laatst; zelf 2 klimop planten gehaald geleid aan bamboestokken van 2 meter.
dus planten erin 3 kids erin; zelfs pa en moe voorin hadden last van de vallende blaadjes
en 40m2 laminaat los in de bak met bank plat naar stort gebracht;
gemaakt om te werken dus 8)
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 1.520
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Mijn station heeft ook altijd prima dienst gedaan als werkpaardje:
- ettelijke verhuisjes, ook voor vrienden
- IKEA-leegplunder- dagen
- containerpark-ritjes
- werfwagen in mijn archeologie-tijdperk (volgestouwd met werkmateriaal in van die loodzware amerikaanse legerkisten, schoppen en spades, hoogtemeters en statieven, jalons van twee meter en een halve site aan historische bakstenen, tegels en zakken vol potscherven)
- een kerstboom heeft er ook al eens in gezeten, dacht ik
Goh, ik mis die laadruimte van de station wel
Berichten: 205
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2008
haha te gek gewoon ! ganse boom erin :o vind je niet meer zulke auto's !
hmmz, vroeger was de DL ook werkpaard hier, aanhangwagens trekken enzovoorts
eens 1 ton getrokken haha, remorque met bakstenen
aan de GL hangt geen trekhaak, maar heb er wel al 1, moet hem nog monteren
beide sedan btw.
men gebuur wordt er helemaal gek van dat er hier 2 staan, ja zegt hij dat waren nog eens auto's met veel plaats voor hoofd en benen + als er iets aan scheelde kon je er gemakkelijk zelf aan werken en had je plaats genoeg
die kerel heeft nog met een dodge w200 gereden, was er ook eens wat stuk aan en zei hij moest een stuk vervangen, die zette zich gewoon in het motorcompartiment , anders kon hij er niet aan :lol: en zijn sleutel viel gewoon los erdoor, naar beneden op de grond (hier ook wel het geval eig
)
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Berichten: 626
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
danielk schreef:1 ton? Die wagens kunnen makkelijk 2 ton en meer trekken en dan zitten ze nog niet eens aan hun max. Prima als auto ambulance te gebruiken.
max 1600kg geremd dacht ik, tenminste hier in limburg ;D
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.