Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
ok. ik ga dat als eerste eens doen van de week. er valt wel mee te rijden en je kan ook een noodstop maken, alleen voelt het niet echt lekker. bedankt voor de informatie. weer wat geleerd.
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Als er nog lucht in je systeem achterblijft is dit vaak lastig omdat je de lucht door de leiding naar beneden dwingt. >
Wellicht een simpele manier om de lucht eruit te krijgen:
Neem een oliespuit waar geen olie meer in zit, vul deze vervolgens met remolie en bevestig deze middels een benzineslangetje aan de nippel van de remklauw.
Je raadt het al: de nippel open en lekker de lucht naar boven persen. Je hoeft niet met z'n tweeën te zijn en de lucht kiest keurig zijn weg naar boven. ;D
Wel even opletten dat je reservoir niet overloopt.............
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Ok, ik heb alles voor elkaar.
Nieuwe hoofdremcilinder en de klauwen gereviseerd. Ontlucht.
Ik heb dus als laatste de HRC vervangen en ontlucht en hij rijdt perfect.
Ik heb de HRC erin gehangen en potje gevult met remvloeistof daarna er 1 bar op gezet. Dan spuit het eruit. remleidingen erop en net voordat ze goed vast zitten nog wat druk en dan vast draaien. dus geen lucht in mijn systeem. remt perfect!
Bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Jeroen
Jeroen van der Wijst