Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
van 745 via 945 naar 245
#31
En de 7-serie heeft loslatende hemelbekleding....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#32
Ok. Nou goed. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt, of zoiets...

Gisteren en vandaag met wat gezond verstand, contactspray, WD40 en gereedschapskist met de 240 bezig geweest; voor de verkoop wil je immers dat-ie lekker rijdt. Bedradingsproblemen naar achteren zo goed en zo kwaad als het ging opgelost of weggewerkt (maar dat is nog geen nieuwe kabelboom natuurlijk), achterlichten doen het weer, trekhaak-contactdoos ook, auto rijdt weer op benzine (schakelaar maakte slecht contact) en op LPG zijn de kortsluitingkjes in het relais ook verholpen. Dashboardverlichting werkt weer, auto gewassen, velgen gereinigd. Lekker weertje, paar dagen kerstvakantie, en daar gaat-ie weer.

En tsja, dan ga je toch weer even rekenen...hoe veel kost het om de cylinderkop te laten doen, kan ik tzt niet zelf een gereviseerd stuurhuis monteren, die koplampreflectoren zijn op de sloop ook wel te krijgen, we hebben deze auto nu eenmaal...hij is wel kleiner en lawaaieriger dan de 700/900 maar het is ook wel een fraaie bak...Bovendien, de 240 is goedkoper in de wegenbelasting, verzekering en verbruik (ik haal ineens weer 1 op 10 met LPG!). En mijn vrouw vindt 'm zo leuk..

Knoop doorgehakt: we gaan Estateservices de cylinderkop laten reviseren en de nieuwe verdamper laten monteren. Stuurhuis en koplampreflectoren komende maanden zelf doen. Kleine dingetjes accepteren (rare ruitenwisser-schakelaar die vaak pas na twee of drie pogingen doet wat je wilt, achteruitrijlampen werken nog altijd niet...)

Dus toch maar (voorlopig) even geen donkergroen metallic 740 op LPG met chroom, oude neus en volledige onderhoudshistorie..

Kortom...ik zie jullie hier binnenkort wel weer

uw twijfelaar: Frans
Antwoord
#33
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Ik hoop dat je geen spijt van je beslissing krijg, maar in mijn ogen doe je het goed. Een auto die niet in orde is, is een stuk minder waard.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#34
En een nieuwe / andere auto kost in het begin ook altijd geld; dus waarom dat geld niet in je huidige, mooie auto steken?!

Goed bezig!
Antwoord
#35
Goh Frans daar heb je reeds enkele storingen mooi opgelost. Die kosten steek je in je zak.

Blijft moeilijk om op een T sprong te staan. Beide Volvo's hebben hun voor- en nadelen.

Ook wij heben 3 kinderen waarvan een gehandicapt en in een speciale stoel zit. Daarbij moet ook de rolstoel nog mee. Nou gaat dat in de 240 sedan moeilijk en in de 940 vanzelf. Dus uit praktische overweging rijdt mijn vrouw met de 940. En ik als het maar kan met de 240. Deze Volvo heeft veel meer karakter en rijdt ook nog eens zuiniger.

Onze 940 is nog te nieuwerwets en voorzien van alle luxe en dat zal in de toekomst wel wat centjes kosten.

De 240 is zo kaal dat zelf de optielijst apart moest worden besteld. Maar daar aan kan dus bijna niets stuk.

Kortom, kan ik wel inkomen dat je een volvo uit de 700 serie wil en liefst een estate. Maar overweeg om er een 700 erbij te kopen, je krijgt toch weinig terug voor je 240 en misschien krijg je ook nog korting bij het aanschaf van een 700.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
#36
Goh, dacht ik net 'laat hem eens kijken op http://www.autobrinks.nl/ , daar staat nog een rooie!' en is hij al weer om naar de 240.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
#37
Woehoe Frans!

Hulde voor deze beslissing =D>


GRAAG tot ziens hier :lol:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#38
[quote="Frans en Jos?"]
Ik denk overigens dat een oer-740, dus met chroom-line en oorspronkelijke "baksteen-neus" ook een echte classic gaat worden. Maar misschien is tegen die tijd alle olie wel op.
quote]

Ben het helemaal met je eens ! Hier bij mijn werk staat een prima onderhouden 740 GLE van '86 in lichtgroenmetallic. Niks "blackline" (vind ik bij de 240 ook niet echt mooi, wel stoer), maar gewoon chroom en met van die metalen wieldeksels. Eigenlijk qua lijn een hele mooie, sierlijke en karakteristieke auto en ik ben blij dat daar ook liefhebbers voor zijn. De 740 station vind ik zelfs mooier (consequent rechtlijnig) dan de 245.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 23.843 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 18.905 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Even voorstellen....... 940 TDic mee naar Oostenrijk DavidH 1 2.315 22 January 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  De zoektocht naar een Volvo 66 Dennis1995 35 25.614 17 January 2016, 21:18
Laatste bericht: Marc1970
  Vakantierit 245 Transfer naar de bergen TransferSmout 17 14.849 21 September 2015, 15:01
Laatste bericht: v700r
  De GROTE overstap naar een volvo 240 van Sjonniebravo 4 3.353 21 March 2015, 09:02
Laatste bericht: Sjonniebravo
  Zoektocht naar een 245 volvovolvo 15 8.486 18 April 2014, 21:27
Laatste bericht: Dopski
  Van 850 GLT naar 244 DL grijzev70tdi 81 35.475 23 October 2013, 00:50
Laatste bericht: grijzev70tdi
  van '92 240 naar '92 240 Super Polar Erikvolvolvo 3 2.737 9 July 2013, 21:10
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Summer of 69 - 144 (van europa naar Grand Luxe GT) ovlov2 62 22.906 6 May 2013, 21:02
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)