Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Einde oefening Volvo oldtimers?
#1
Even nagedacht over hoe ik dit topic zou gaan noemen.
Tijdens mijn zoektocht naar een Volvo grille embleem kreeg ik al snel te horen dat
volvo Zweden een aantal loodsen met onderdelen tot omtrent 1995 heeft opgeruimd.
Het was voor Volvo niet rendabel deze onderdelen voor oldtimers te bewaren.
Vervolgens is alles blijkbaar door een shredder gegaan.
Wat gaat dit betekenen voor onze hobby?
Wordt deze onbetaalbaar doordat er niet meer aan onderdelen te komen is, of gaan we over op namaak onderdelen.
Gaan prijzen van goede echt originele oldtimers omhoog?
Hoe denken jullie hierover?

P.S. Ik heb uiteindelijk nog 2 emblemen gevonden nieuw in verpakking.
1 in Zweden bij een dealer en 1 in Engeland bij een prive verzamelaar.










v
Antwoord
#2
Kan me voorstellen dat Volvo geen zin heeft om nog langer drijfstangen e.d. te bewaren. Ten eerste gaan ze nooit kapot en ten tweede zijn er nog miljoenen van in omloop.
Daarentegen zou het jammer zijn als ze de voorraad kaartenbakken vernietigd hebben.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Onderdelen blijven er wel. Daarnaast is een goede oldtimer (in concourstaat) altijd veel waard. De 240 zal niet zo snel in prijs gaan stijgen. Daar zijn er gewoonweg teveel van gemaakt. Ook de nog oudere volvo's uit de jaren vijftig en zestig zijn niet schrikbarend duur. Ik denk dat als iemand 20.000 euro op tafel legt, hij/zij in de mooiste volvo oldtimer van NL kan wegrijden. Kijk, als het nu een Bugatti was geweest...
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#4
Wat ik begrepen heb gaat het nu juist om dit soort onderdelen.
Spiegels grilles kaartenbakken emblemen enz, precies deze dingen die je Volvo weer in onberispelijke staat kunnen brengen.
Antwoord
#5
Dat wordt dus Marktplaats en Ebay afzoeken. Maakt het allemaal wel iets exclusiever.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#6
Harry schreef:Dat wordt dus Marktplaats en Ebay afzoeken. Maakt het allemaal wel iets exclusiever.
Dat maakt de hobby des te boeiender....en dat willen we toch allemaal.
Antwoord
#7
ja, ik heb van een volvo dealer vernomen dat er wel eens wat vernietigd is. verspilling, maar zulke dingen komen voor bij grote bedrijven...

daar komt bij dat er tegenwoordig niet veel mensen meer naar de dealer gaan voor onderdelen voor de 2/7/9, dan krijg je vanzelf dat soort dingen. zelf haal ik nog veel bij de dealer.

wat ik nu jammer vind, is dat er best wat redelijke 240/740's gesloopt worden waarvan alleen de glimmertjes (lampen, motor/bak, tellerkast en wat andere kleine (zeldzame) delen) van worden gebruikt en de rest gaat de schroot op. Zelf heb ik dat gehad met mijn schade 940, niemand wilde dingen als dashboard etc hebben, zelfs nog niet voor 5 euro, zelfde met deuren, voor 20 euro nam niemand ze mee. geluk was dat ik de schade auto goedkoop heb kunnen kopen, ik heb nog veel bewaard. maar over 10 jaar is ineens dat ene beugeltje nodig, of een achteras, of een aandrijfas etc. dan is het er niet meer..

Als ik mijn verkoop ervaring bekijk vraag ik me af hoe sommige verkopers die enorme prijzen kunnen vangen, bijvoorbeeld de gare 2e hands radiateur voor 75 euro. door dat soort prijzen te rekenen kun je jezelf echt rijk rekenen en is het zelfs de moeite waard om een willekeurige 1000 euro volvo van mp/ebay te halen en er nog geld aan te verdienen.... (dan heb ik het over MP verkopers, niet die hier op het forum actief zijn).
/offtopic
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Ik ken iemand die een paar jaar geleden de dealers is afgegaan en de nieuwe onderdelen in de magazijnen van overjarige modellen opkocht. Dat ging soms met vrachtwagens vol onderdelen voor dumpprijzen. Ik weet me nog te herinneren dat hij 1500 euro betaalde voor een dumppartij onderdelen uit de 400-serie. De onderdelen werden met een vrachtwagen vol gebracht. Hij heeft hier een leuke bijverdienste aan gehad. Een juiste handelsgeest dus.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#9
Onlangs voor onze blauwe 2 koplampen en een plastic koplampframe / sierlijstje gekocht.
Omdat deze uit 1980 is, heeft deze vierkante koplampen welke enkel in 1979 en 1980 gebruikt zijn.

Gevolg is deze delen veel duurder zijn dan bij de andere modellen.

Echt zeldzaam zijn de delen gelukkig niet; Als je goed zoekt op marktplaats of hier op het forum, heb je zo 3 "leveranciers" die deze delen 2e hands kunnen leveren.

Antwoord
#10
http://global.gcp.se/

Anders kan je altijd nog naar deze club, zij hebben originele mallen, voorraden e.d. van Volvo gekregen en maken o.a. nieuwe originele bekleding.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 195 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 466 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.546 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.814 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.884 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.802 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 2.215 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.244 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.565 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 7.965 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)